• AGF Monitor week 9

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Lidl haalt deze week ietwat de voet van het gas als het gaat om het aantal promoties binnen het vaste mandje van AGF-hardlopers. 'Slechts' 16 van de 25 meest verkochte AGF-producten zijn nu in promotie. Het leidt er wel toe dat het laagst geprijsde mandje deze week niet van Lidl is maar van Dirk.

     

    Met uitzondering van Lidl dalen de prijzen van de mandjes over de hele linie. De gemiddelde prijs komt deze week uit op € 34,84 en dat is 2,8% lager dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje daalt van 33% (week 8) naar 26%.

     

    Lidl heeft ook deze weel veruit de meeste promoties binnen de gemeten AGF-hardlopers. Albert Heijn heeft deze week zes aanbiedingen en komt daarmee het dichtst in de buurt bij de 16 van Lidl. Jumbo, Plus en Dirk hebben ieder twee promoties. Picnic volstaat met één aanbieding (handperen, die overigens ook bij AH en Lidl in de aanbieding zijn).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • FOODPERSONALITY

    Actuele ontwikkelingen in de foodsector

  • AGF Monitor week 8

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Opnieuw is bij Lidl zowat het hele mandje met AGF-hardlopers in promotie (alle producten op krop sla na!). De '€ffe naar b€neden weken' van de discounter worden dus ook nadrukkelijk in groente en fruit doorvertaald. De prijs van het Lidl-mandje daalt ook nog wat verder. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje loopt hierdoor nog wat verder op, van 31% (vorige week) naar 33%.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 35,85 en dat is 1,1% lager dan vorige week. Overigens dalen de prijzen niet overal, want zowel bij Jumbo als bij Plus loopt de prijs van het mandje met populaire AGF-producten (licht) op.

     

    Kijken we naar de promoties, dan is het contrast tussen Lidl en de overige formules levensgroot. Tegenover de 24 aanbiedingen van Lidl staan deze week drie afprijzingen bij Albert Heijn en Jumbo, twee bij Plus en één bij Picnic. Dirk heeft deze week geen promoties binnen de 25 meest verkochte AGF-producten.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 7

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Het Lidl-mandje maakt deze week een forse prijsduikeling. Maar dan zijn ook 24 van de 25 AGF-hardlopers in promotie bij Lidl. Dat is iets wat we nog niet eerder hebben gezien. Ook bij Plus daalt de prijs van het mandje aanzienlijk, al heeft de formule daar slechts twee aanbiedingen voor nodig. De gemiddelde prijs van de mandjes komt deze week uit op € 36,26 en dat is 3,3% lager dan vorige week.

     

    Door de stevige prijsbeweging aan de onderkant (bij een licht dalende prijsontwikkeling aan de bovenkant), schiet de prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule deze week naar maar liefst 31% (vorige week: 20%).

     

    Met zowat het hele mandje met AGF-hardlopers in de aanbieding wijkt Lidl qua promoties duidelijk af van de andere formules. Daar tellen de prijsmeters deze week aanzienlijk minder afprijzingen: zes bij Albert Heijn, drie bij zowel Jumbo als Dirk en twee bij zowel Plus als Picnic.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 6

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De gemiddelde prijs van de mandjes met AGF-hardlopers ligt deze week op € 37,51. Flinke prijsbewegingen constateren we bij Plus (omhoog) en Dirk (omlaag). Dirk heeft daarmee met afstand het laagst geprijsde mandje. Aan de bovenkant treffen we toch opnieuw Picnic aan. Door de geschetste prijsbewegingen neemt de prijsafstand tussen het laagst en het hoogst geprijsde mande flink toe: van 14% (week 5) naar 20%.

     

    Ook deze week is Lidl binnen de vaste 25 meest verkochte AGF-producten het meest actief met promoties. De prijsmeters van Pricing Experts hebben er negen geteld. Albert Heijn volgt met zeven aanbiedingen, terwijl Jumbo en Dirk er ieder drie hebben. Plus en Picnic hebben deze week geen promoties binnen de gemeten producten.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 5

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Deze week weer een vergelijking van een compleet mandje met AGF-hardlopers. Picnic is de enige formule waar de prijs van het mandje boven de 40 euro uitkomt, terwijl de gemiddelde prijs van de mandjes deze week op € 37,84 uitkomt. De prijsafstand tussen het laagst en het hoogst en laagst geprijsde mandje daalt deze week nog wat verder: van 15% vorige week, naar nu 14%.

     

    Kijken we naar de promoties binnen de 25 populairste AGF-producten, dan is Lidl met zes aanbiedingen deze week het meest actief. Jumbo en Dirk volgen met ieder vier promoties, terwijl Albert Heijn en Plus er ieder drie hebben. Picnic heeft deze week geen aanbiedingen binnen de gemeten AGF-hardlopers. Mandarijnen zijn deze week bij drie van de zes gevolgde formules in promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 4

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Week vier en het is voor het eerst dat de mandjes met AGF-hardlopers bij de zes formules die we volgen compleet zijn. Het was met name Picnic dat de afgelopen weken kampte met de nodige manco's. Wat we mede daardoor zien is een hogere gemiddelde prijs van de mandjes (€ 37,85) doordat vorige week nog twee producten uit de vergelijking gelaten moesten worden.

     

    Lidl heeft deze week weer eens het laagst geprijsde mandje, al is het verschil met Dirk slechts vier cent. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje daalt ten opzichte van vorige week van 17% naar 15%.

     

    Kijken we naar de promoties binnen de 25 meest verkochte AGF-producten, dan zien we dat de vijf promoties van Lidl deze week in aantal worden geëvenaard door Albert Heijn. Jumbo heeft vier aanbiedingen, Plus drie, Dirk één en Picnic geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 3

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Het aantal AGF-hardlopers dat niet beschikbaar is bij Picnic blijft deze week beperkt tot twee (paprika en aubergine). Picnic is daarom weer meegenomen in de vergelijking (waarin paprika en aubergine dus ontbreken).

     

    We zien deze week bij Jumbo en Plus de grootste prijsbewegingen. Neerwaarts, wel te verstaan. Bij Dirk is het mandje met meest verkochte AGF-producten echter het voordeligst. De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 35,18. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje is nu 17% (vorige week: 20%).

     

    Lidl heeft deze week weer eens het grootste aantal promoties, al zijn het er 'slechts' vijf. Albert Heijn, Jumbo en Plus hebben ieder drie aanbiedingen, Dirk twee en Picnic één.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 2

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Evenals vorige week hebben de prijsmeters van Pricing Experts Picnic buiten de vergelijking gelaten. Reden is opnieuw dat een flink aantal AGF-hardlopers niet beschikbaar zijn bij de online supermarkt. Het aantal manco's is wel iets kleiner dan vorige week (acht producten in plaats van tien producten vorige week). Pricing Experts heeft de samenstelling van het mandje ook iets aangepast: bleekselderij is vervangen door prei.

     

    Heftige prijsbewegingen zijn er deze week niet. Bij Lidl is de prijs van het mandje deze week met € 32,38 het laagst. De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 35,73. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mande komt deze week uit op 20%, een procentje hoger dan vorige week.

     

    Net zoals vorige week gaan Lidl en AH gelijk op als het gaat om het aantal promoties binnen de 25 meest verkochte AGF-producten. Beide hebben deze week zes promoties. Jumbo heeft vier aanbiedingen, Dirk twee en zowel Plus als Picnic geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 1

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De eerste AGF Monitor van het nieuwe jaar en dat begint voor Picnic opnieuw met de nodige manco's. Maar liefst tien van de 25 gemeten AGF-hardlopers ontbreken waardoor we Picnic deze week niet meenemen in de vergelijking. In week 1 van 2021 komt Dirk als voordeligste supermarkt uit de bus als het gaat om de populairste AGF-producten.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest verkochte AGF-producten ligt deze week op € 29,73 en dat 2,2% lager dan in week 52 (de laatste door Pricing Experts gemeten week van 2020). De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule komt deze week uit op 19%.

     

    Kijken we naar de promoties binnen de AGF-hardlopers, dan is het Plus dat in de eerste week van het nieuwe jaar de meeste promoties heeft. Plus heeft er namelijk zeven. Lidl en Albert Heijn volgen met ieder zes aanbiedingen, terwijl Dirk er vier heeft. Picnic heeft deze week geen promoties in de top-25 AGF-producten.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 51

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Bleekselderij blijkt een hardnekkig manco bij Picnic en is nog altijd niet beschikbaar. De online supermarkt heeft daarentegen wel biologische bleekselderij beschikbaar, maar biologische bleekselderij behoort niet tot de meest verkochte AGF-producten. Maar doordat er ten opzichte van vorige week weer meer producten in de vergelijking zijn meegenomen, stijgen de prijzen van de mandjes weer.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes komt deze week uit op € 35,99, terwijl de prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje op 21% uitkomt (vorige week: 25%). Dirk heeft deze week weer het voordeligste mandje.

     

    Dirk komt tot die laagste prijs met maar één promotie (bloemkool). Aan de andere kant van het spectrum komen we Lidl tegen met 15 promoties binnen de 25 populairste AGF-producten. Albert Heijn heeft deze week vier aanbiedingen, Jumbo en Plus ieder twee en Picnic geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 50

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Productbeschikbaarheid blijft een probleem bij Picnic. Bleekselderij en pers- en handsinaasappelen zijn deze week niet beschikbaar en daarom uit de prijsvergelijking gehaald. Dat is ook de belangrijkste reden dat de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers dalen. Het is de derde week op rij dat Picnic met manco's kampt.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 36,03. Voor het eerst sinds de opname van Dirk in deze rubriek (week 47) komt Lidl weer als laagst geprijsde formule uit de bus als het gaat om de meest verkochte AGF-producten. Het prijsverschil tussen de twee prijsvechters bedraagt € 0,11. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule, resp. Lidl en Picnic, komt deze week uit op 25%.

     

    Evenals vorige week is bij Lidl meer dan de helft van de producten uit het mandje in de aanbieding. 15 promoties hebben de prijsmeters geteld. De andere formules volgen op respectabele afstand: AH heeft zes aanbiedingen, Dirk vijf, Jumbo drie en Plus en Picnic ieder één.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 49

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Deze week is Picnic weer meegenomen in de vergelijking, maar dat wil niet zeggen dat alle manco's van vorige week (negen producten waren toen niet beschikbaar) zijn opgelost. Bleekselderij en bosui zijn nog altijd niet beschikbaar bij de online supermarkt en mede omdat deze producten uit de vergelijking zijn gehaald dalen de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers deze week weer.

     

    Kijken we naar de belangrijkste prijsbewegingen, dan zien we de prijs van het AH-mandje stevig dalen. Dat geldt overigens ook voor het mandje van Lidl, al blijft Dirk nog net even voordeliger (het verschil bedraagt zeven cent). De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 35,23. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje loopt weer op: van 16% (week 48) naar 19%.

     

    Binnen de 25 meest verkochte AGF-producten is Lidl deze week weer het meest actief met promoties. Maar liefst 15 van de 25 producten zijn namelijk in promotie. Op behoorlijke afstand volgt AH met zes aanbiedingen, Plus met vier. Jumbo en Dirk hebben er ieder twee en Picnic volstaat met één afprijzing (Elstar-appels).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 48

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De prijzen van de mandjes met de meest verkochten AGF-producten schieten deze week over een breed front omhoog. Daar hoort wel een uitleg bij. Vorige week waren een drietal producten niet beschikbaar bij Picnic en werden deze uit de vergelijking gehaald waardoor de prijzen van de mandjes logischerwijze daalden. Deze week is productbeschikbaarheid echter een nog groter probleem bij Picnic, aangezien maar liefst negen van de vaste 25 producten niet beschikbaar zijn. Om die reden is besloten deze week Picnic in z'n geheel niet mee te nemen in de vergelijking, waardoor de mandjes compleet zijn (en in prijs stijgen).

     

    Nieuwkomer Dirk (vorige week voor het eerst in de vergelijking) heeft ook deze het laagst geprijsde mandje. De gemiddelde prijs van de mandjes met AGF-hardlopers komt deze week uit op € 37,18 (excl. Picnic). De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje bedraagt deze week 16% (tegenover 18% vorige week).

     

    Bij Lidl telden de prijsmeters deze week 11 promoties. Bij dat aantal komt Albert Heijn met vijf aanbiedingen het dichtst in de buurt. De overige formules laten aanzienlijk minder actiegeweld zien binnen de AGF-hardlopers: Plus heeft drie promoties, Jumbo en Dirk ieder twee. Overigens is Picnic wel meegenomen in het overzicht van de actuele prijzen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 47

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Met ingang van deze week voegen we Dirk (van den Broek) toe aan de wekelijkse vergelijking binnen de AGF Monitor. Dat betekent dat Lidl als het gaat om de prijzen van AGF-hardlopers er een serieuze uitdager bij krijgt. In de week dat we Dirk toevoegen komt de prijs van het Dirk-mandje namelijk al lager uit dan die van het Lidl-mandje.

     

    Sowieso duikelen de prijzen van de mandjes deze week flink naar beneden. De belangrijkste reden hiervoor is echter dat niet alle producten bij alle retailers beschikbaar zijn. Bij Picnic zijn deze beek bospeen, reguliere bleekselderij en conference-peren niet beschikbaar. Deze producten zijn daarom voor alle formules uit de vergelijking gehaald.

     

    De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule schiet door de komst van Dirk omhoog naar 18%. De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 33,32 en dat is 13,6% lager dan vorige week (de daling komt zoals gezegd vooral door het ontbreken van producten).

     

    Kijken we naar de promoties, dan zien we dat Dirk er niet veel nodig heeft om tot een lager geprijsd mandje te komen. Ter illustratie: Dirk heeft deze week drie aanbiedingen binnen de top-25 AGF-producten en Lidl 11.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 46

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Deze week zien we de prijzen van de mandjes met de meest verkochte AGF-producten over een breed front dalen. Alleen bij Picnic blijft de prijs van het mandje precies gelijk aan de prijs van vorige week. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule blijft evenwel gelijk op 12%.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes komt deze week uit op € 38,57 en dat is 0,9% lager dan vorige week. De grootste daling zien we bij Albert Heijn, waar de prijs van het mandje met € 0,73 oftewel 1,9% daalt.

     

    Afgezien van Lidl (acht afprijzingen) is AH deze week met vijf aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten ook het meest actief met promoties. Plus heeft namelijk maar twee aanbiedingen, Jumbo één en Picnic geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 45

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Knap gedaan van Albert Heijn om op precies hetzelfde bedrag voor het mandje met AGF-hardlopers uit te komen als vorige week. Gewoon toeval, maar het zorgt er wel voor dat AH deze week de formule is die met de prijzen van de meest verkochte AGF-producten Lidl het meest nadert (al is de prijsafstand nog aanzienlijk). Afgezien van Lidl zijn de prijzen van de mandjes bij de overige formules deze week hoger.

     

    De prijsafstand tussen de hoogst en laagst geprijsde formule (voor wat betreft de AGF-hardlopers) loopt door de prijsbewegingen van deze week weer op, van 7% (week 44) naar 12%. De gemiddelde prijs van de mandjes komt nu uit op € 38,91 en dat is 1,2% meer dan vorige week.

     

    Lidl heeft deze week weer verreweg de meeste promoties binnen de 25 populairste AGF-producten, en wel negen stuks. Bij AH en Jumbo telden de prijsmeters er bij ieder drie, Plus houdt het bij twee aanbiedingen en Picnic heeft er deze week geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 44

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    De prijzen van de mandjes met de 25 meest verkochten AGF-producten dalen deze week over de hele linie. Het sterkst is de prijsdaling echter bij Albert Heijn waar de prijs van het mandje met € 1,90 oftewel 4,7% daalt. De gemiddelde prijs van de mandjes komt deze week uit op € 38,44 en dat is 2,3% lager dan vorige week. De prijsafstand tussen de hoogst en laagst geprijsde formule - dat zijn deze week resp. Picnic en Lidl - daalt verder, van 10% (week 43) naar 7% deze week.

     

    Evenals vorige week tellen de prijsmeters bij Lidl zeven promoties. Albert Heijn en Jumbo hebben er ieder vier, terwijl Picnic er drie heeft en Plus twee. Elstar-appelen zijn deze week bij drie van de vijf gevolgde formules in de aanbieding.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 43

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Van de gevolgde formules zien we dat alleen de prijs van het Picnic-mandje deze week daalt. Het mandje met AGF-hardlopers stijgt bij de andere vier formules, maar met name bij Lidl en Albert Heijn fors. Tegelijkertijd daalt de prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule van 13% (week 42) naar 10%. De gemiddelde prijs van de mandjes stijgt deze week met € 0,59 naar € 39,33, wat neerkomt op een stijging van 1,5%.

     

    Aan het promotiefront is relatief rustig. Dat wil zeggen dat zowel Albert Heijn als Picnic deze week geen aanbiedingen hebben binnen de 25 populairste AGF-producten en Plus slechts één afprijzing heeft. Jumbo heeft deze week drie promo's (steeds meerstuksaanbiedingen). Bij Lidl tellen de prijsmeters deze week een gangbaar aantal promoties van zeven.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.