• AGF Monitor week 20

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    We pakken de draad deze week weer op. Wat zien we? Om te beginnen dat Lidl en Plus de prijzen hebben verhoogd in vergelijking tot vorige week. Bij Albert Heijn zien we juist een tegengestelde beweging waardoor Plus als duurste formule komt bovendrijven. Door de beweging van AH komt de prijs van het mandje met AGF-hardlopers aardig in de buurt van datzelfde mandje bij Jumbo (waar de prijzen deze week lichtjes stijgen). De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule is deze week 16%.

     

    Week 20 mogen we een promotie-arme week noemen. Lidl en Plus hebben de meeste aanbiedingen, al zijn dat er slechts drie. AH heeft er twee en Jumbo heeft deze week geen aanbiedingen. Door het geringe aantal promoties zijn er geen overlappende promoties.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 17

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Een aantal producten uit de top-25 AGF zijn deze week niet volledig beschikbaar bij de gevolgde formules waardoor ze niet in de prijsvergelijking meegenomen worden (en de prijzen van de mandjes dalen). Volgens de prijsmeters van Pricing Experts hebben de formules los daarvan ook de prijzen verlaagd ten opzichte van vorige week.

     

    In ieder geval zien we dat Plus het stokje van duurste formule weer heeft overgedaan aan Albert Heijn. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule - die vorige week nog opliep naar 24% - daalt door de verschillende prijsbewegingen weer naar 17%.

     

    Lidl heeft deze week weer het grootste aantal promoties in de top-25 AGF-producten: zeven stuks. Plus heeft er vijf, Jumbo drie en AH twee. Er zijn opvallend veel overlappende aanbiedingen deze week. Zo deelt Plus er drie met Lidl (komkommer, paprika en sinaasappels) en ook Jumbo deelt er drie met Lidl (paprika, bloemkool, druiven).

     

    En dan zijn er nog producten die bij drie van de vier formules tegelijk in de aanbieding zijn: paprika en witte pitloze druiven.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 16

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Met een nagenoeg complete top-25 AGF-producten zien we deze week vooral bij Plus de prijs van het gemeten mandje stijgen. Het maakt dat bij Plus ook weer de hoogste prijs voor het mandje AGF-hardlopers betaald moet worden van de hier gevolgde formules. Lidl en Jumbo verlagen de prijzen iets, terwijl Albert Heijn ze nagenoeg stabiel houdt. De prijsbewegingen zorgen ervoor dat de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule ten opzichte van vorige week flink oploopt, van 19% naar 24%.

     

    Opvallende genoeg is het Jumbo dat - samen met Lidl overigens - deze week de meeste promoties heeft. Ieder heeft er vijf, waarbij Jumbo uitsluitend meerstuksaanbiedingen heeft (3 voor € 4,-). Plus heeft twee aanbiedingen en AH slechts één (courgettes, 2 voor € 0,99).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 15

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    De prijzen dalen deze week over bij alle vier de formules in deze rubriek. Althans, zo lijkt het. De 25 AGF-hardlopers die we hier volgen zijn echter niet overal beschikbaar waardoor deze buiten de prijsvergelijking blijven. Jumbo, Albert Heijn en Plus zijn juist in prijs verhoogd. Wel heeft Plus het stokje van duurste formule weer even overgedaan aan AH. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule bedraagt deze week 19%.

     

    Het heeft een paar weken geduurd, maar deze week is Lidl weer het meest actief met promoties: zeven stuks. AH volgt met vijf, Plus met drie en Jumbo heeft er slechts één. Daarbij gaat het om een meerstuksaanbieding voor sinaasappeleen (3 voor € 4,-) en laat nou net ook de drie andere formules handsinaasappelen in de aanbieding hebben. Ook AH heeft een multibuy (2 voor € 4,-), terwijl Plus met € 1,99 voor een netje heel knap de afprijzing van Lidl evenaart.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • ‘Amazon komt dichterbij’

    Ronkende dreigtaal in de businessmedia, van vakbladen tot economische katernen van kranten. Amazon komt dichterbij. En met ‘dichterbij’ wordt ‘dichter bij Nederland’ bedoeld. De aanleiding? Het is bekend geworden dat Amazon een nieuw dc wil bouwen bij Mönchengladbach. Dat is dan zo’n dertig kilometer van Nederland vandaan. En daarmee, klinkt het unaniem, heeft het er veel van weg dat Amazon zich in logistieke zin opmaakt voor een start in Nederland en/ of België.

    Maar Amazon heeft dat tot nu toe nog niet bevestigd. En ofschoon het er veel van wegheeft : Amazon heeft inmiddels elf dc’s in Duitsland, dat in Mönchengladbach wordt de twaalfde. Maar drie van die huidige elf lagen eigenlijk al redelijk dicht bij Nederland: Rheinberg is niet zo ver van de Nederlandse grens af, dan heb je nog Dortmund en dan nog Werne, allemaal in het Roergebied. De vraag is dan of de bouw van een dc in Mönchengladbach wel een teken aan de wand is of niet. Hoe lang stond er een dc van Albert Heijn in Tilburg voordat AH naar België ging? We bedoelen maar.


    Maar het gaat hoe dan ook hard, daar in Duitsland. Behalve in Mönchengladbach is er nog een dertiende dc op komst, nabij Frankenthal (en dat is dan weer nabij Frankfurt). Het dc in Mönchengladbach zal zo’n 100.000 m2
    omvatten, daarmee wordt het wel weer een van de grotere dc’s van Amazon in Duitsland. Verder wordt gemeld dat ook dit dc er weer een wordt vol robotisering.


    Opmerkelijk ook, trouwens, dat enorme aanbouwen van dc’s in de regio Venlo-Mönchengladbach. Ook Zalando heeft er een joekel staan. Voor de vuist weg: qua dc-volume en -uitbreiding gaan regio Venlo en regio Waalwijk waarschijnlijk samen aan kop. Is het allemaal koek en ei bij Zalando in Duitsland, eigenlijk? Ja, bij Amazon zelf wel, maar de winkeliers die als derden-leveranciers van Amazon fungeren, zijn soms van een koude kermis thuisgekomen.

  • AGF Monitor week 14

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Over de hele linie stijgen de prijzen deze week, ook omdat alle producten uit het gemeten mandje met 25 AGF-hardlopers weer compleet is. Aan de onderlinge verhoudingen verandert niks, terwijl de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule ten opzichte van vorige week nog wat verder daalt, van 19% naar 17%.

     

    Binnen de 25 populairste AGF-producten zijn er deze week relatief weinig aanbiedingen. Lidl, Albert Heijn en Plus hebben er ieder drie. Jumbo heeft alleen witte pitloze druiven in promotie (drie bakjes voor € 4,-). Lidl en AH delen twee aanbiedingen - krop sla en bleekselderij - waarbij ze dezelfde prijs hanteren. Lidl deelt ook nog een promotie met frambozen met Plus waarbij Lidl de scherpste prijs heeft.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 13

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    In de aanloop naar het lange paasweekend dalen de prijzen van de populairste AGF-producten bij alle gevolgde formules. Aan de onderlinge verhoudingen verandert deze week niets, ook wat betreft het gat tussen Lidl en de overige formules. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule daalt wel weer iets - van 21 naar 19% - nadat deze vorige week vrij fors steeg.

     

    Aan het promotiefront is het opnieuw Albert Heijn dat het voortouw neemt, deze week met zes aanbiedingen. Plus volgt met vier promoties, Lidl met drie en Jumbo met één aanbieding (paprikamix). Een promotie die drie van de vier formules delen is er een met komkommers, waarbij Lidl de laagste prijs heeft met € 0,59.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 12

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    De orde is weer hersteld. Dat wil zeggen, de situatie van vorige week waarin Jumbo met het mandje met 25 AGF-hardlopers duurder was dan Albert Heijn en Plus is weer ongedaan gemaakt. Over de hele linie krullen de prijzen deze week opwaarts (maar bij Jumbo het minst). De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule loopt wel weer op, van 17 naar 21%.

     

    Met vijf aanbiedingen in de top-25 AGF-producten is AH deze week het meest actief op het promotiefront. Lidl volgt met vier aanbiedingen en Plus volstaat met één (courgettes). Jumbo heeft deze week geen promoties. Bij AH en Lidl komen drie promoties overeen (broccoli, frambozen en druiven - en in het geval van broccoli met dezelfde afprijzing).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 11

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Jumbo houdt de prijzen van de 25 AGF-hardlopers die we in deze rubriek volgen nagenoeg stabiel ten opzichte van vorige week. Maar omdat de andere spelers de prijzen weten te verlagen, is Jumbo deze week het duurst. En dat hebben we sinds de start van deze rubriek nog niet eerder gezien. Voor de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule maakt het niet zoveel uit, aangezien deze met een procent toeneemt, van 16 naar 17%.

     

    Wreekt zich in het geval van Jumbo het ontbreken van aanbiedingen? Jumbo heeft deze week één promotie, met paprika's (stoplicht); 3 voor € 4,- (tot 20 maart). Albert Heijn stelt daar deze week acht promoties tegenover, Lidl zeven en Plus vijf.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 10

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Over de hele linie gaan de prijzen deze week omhoog, ook omdat de 25 AGF-hardlopers weer bij alle vier de formules beschikbaar zijn. Wel zijn de prijzen bij Albert Heijn en Jumbo veel minder hard gestegen dan bij Plus. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule is, ondanks de gestegen prijzen, ongewijzigd gebleven op 16%.

     

    AH en Plus hebben deze week de meeste promoties in de top-25 AGF-producten; ieder vier. Lidl heeft er deze week drie en Jumbo volstaat met één aanbieding (paprikamix, 3 voor € 4,-). Lidl en Plus (do/vrij/za) hebben beide bloemkool in de aanbieding, waarbij Plus met € 1,39 de laagste prijs heeft (Lidl: € 1,79).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 9

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Dat je geen aanbiedingen nodig hebt om voordelig te zijn bewijst Jumbo deze week. Zonder ook maar één promotie in de 25 hardst lopende AGF-producten daalt de prijs van het Jumbo-mandje, terwijl de mandjes van Lidl, Albert Heijn en Plus - met aanbiedingen - deze week duurder zijn. Met name AH gaat flink in prijs omhoog. Het zorgt ervoor dat Jumbo weer goedkoper is dan AH. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt deze week een procentje, van 17% naar 16%.

     

    Lidl en AH hebben deze week het grootste aantal aanbiedingen in de top-25 AGF-producten. Ieder vijf stuks. Plus heeft er één en Jumbo, zoals gezegd, geen. Lidl en AH hebben drie overeenkomstige aanbiedingen: courgettes, Conference-handperen en witte pitloze druiven. Alleen met courgettes heeft Lidl de laagste prijs (resp. € 0,59 en 2 voor € 1,25).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 8

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Was het vorige week Plus nog dat met de prijs van het mandje met 25 AGF-hardlopers onder die van Jumbo dook, deze week is het Albert Heijn dat een ruk aan de prijsknop heeft gegeven en daarmee zelfs behoorlijk ver onder de prijs van Jumbo uitkomt. Een dergelijke prijsbeweging hebben we in deze rubriek niet eerder gezien.

     

    Tegelijkertijd weet Plus het prijsniveau van vorige week niet vast te houden en schiet dus in prijs naar boven en ver voorbij Jumbo, dat in prijs nagenoeg stabiel blijft. Het doet de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule in ieder geval weer stijgen, van 12% vorige week naar 17% in week acht. De prijsafstand tussen AH en Lidl is deze week wel aanzienlijk kleiner geworden.

     

    Gezien de prijsbeweging van AH zal het niet verbazen dat de marktleider deze week het grootste aantal promoties heeft (al valt het met zes stuks eigenlijk nogal mee). Plus volgt met vijf (maar die zijn aanzienlijk minder scherp), terwijl Lidl er vier heeft en Jumbo deze week volstaat met twee aanbiedingen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 7

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Bijzondere prijsbewegingen deze week: het mandje met de 25 hardlopers in AGF stijgt bij Lidl in prijs, terwijl de prijzen bij de andere formules juist dalen. Het levert een sterk afgenomen prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule op. Deze daalt namelijk van 20%, vorige week, naar 12% deze week. En dan Plus: de prijs van het mandje bij Plus daalt deze week niet alleen onder die van Albert Heijn, maar ook onder die van Jumbo.

     

    De prijzen dalen bij Plus onder meer door een aantal afprijzingen, al heeft de retailer deze week niet de meeste promoties. De meeste promoties heeft Albert Heijn (5), gevolgd door Plus met vier, Lidl met drie en Jumbo met twee. Bloemkool is deze week bij alle vier de formules in de aanbieding, waarbij Plus met € 1,29 de diepste afprijzing heeft.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 6

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Albert Heijn en Jumbo weten de prijs van het mandje met de 25 populairste AGF-producten deze week nagenoeg stabiel te houden. Bij Plus daarentegen stijgt de prijs deze week aanzienlijk. De stijging volgt op een verhoudingsgewijs juist lage mandjesprijs vorige week. Toen naderde Plus de prijs van Jumbo tot op € 0,32 cent. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule stijgt deze week van 18% naar 20%.

     

    De hogere prijs bij Plus heeft ook te maken met een kleiner aantal promoties. Eén, om precies te zijn: broccoli. De aanbieding van Plus is echter niet de diepste afprijzing. Bij Lidl en Albert Heijn is de broccoli met € 0,75 namelijk nog € 0,03 goedkoper. Lidl heeft deze week weer de meeste promoties (4), gevolgd door AH (3) en Jumbo (2).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 5

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Week vijf staat in het teken van dalende prijzen als het gaat om de top-25 AGF-producten. Opvallend is de prijsontwikkeling bij Albert Heijn; twee weken terug nog lager dan Jumbo en deze week weer de duurste van de vier. Dat ligt echter voor een belangrijk deel ook aan de prijsbeweging die Plus deze week maakt. Verhoudingsgewijs verlaagt Plus de prijzen namelijk het meest. Ook de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule daalt hierdoor, van 22% naar 18%.

     

    De lagere prijzen bij Plus zijn ook toe te schrijven aan promoties. Plus neemt deze week met vier promoties namelijk het voortouw als het gaat om AGF-aanbiedingen. AH en Jumbo volgen met ieder drie, terwijl Lidl er deze week maar twee heeft. Witte pitloze druiven blijven populair als aanbieding. Bij Lidl, AH en Jumbo (tot eind januari) zijn ze in prijs verlaagd, waarbij Lidl een simpele afprijzing hanteert, terwijl AH en Jumbo kiezen voor meerstuksaanbiedingen (resp. 2 voor € 3,- en 3 voor € 4,-).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 3

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Tegengestelde prijsbewegingen deze week: bij Albert Heijn en Lidl daalt de prijs van het mandje met 25 AGF-hardlopers, terwijl bij Jumbo en Plus de prijs juist omhoog gaat. Daardoor zien we AH niet alleen onder de prijs van Plus duiken, maar zelfs ook onder die van Jumbo (iets wat we in deze rubriek niet vaak zien). Door deze prijsbewegingen neemt de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule weer toe, van 15% vorige week naar 21% in week 3.

     

    AH en Lidl hebben deze week de meeste aanbiedingen in de top-25 AGF-producten; ieder zeven. Plus heeft er vijf en Jumbo vier. Opnieuw zijn pitloze druiven bij drie formules (Lidl, Jumbo, AH) in de aanbieding. Dat geldt deze week echter ook voor bospeen, en wel bij dezelfde formules waarbij Lidl en AH met € 0,99 de laagste prijs hebben.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 2

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Over de hele linie dalen de prijzen deze week, al wordt de prijsdaling deels ook veroorzaakt doordat bij Lidl aardbeien deze week niet beschikbaar zijn (en deze dus uit de vergelijking zijn gehaald). Zowel Jumbo als Plus weten de prijs van het mandje stevig omlaag te drukken, waardoor Albert Heijn deze week het duurst is. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt deze week wel behoorlijk, van 22% vorige week naar 15% nu.

     

    Lidl, Jumbo en Plus hebben deze week ieder vier promoties in de 25 AGF-hardlopers, AH stelt daar drie aanbiedingen tegenover. Bij Plus gaat het in één geval om een zogeheten 'weekendpakker' (broccoli), terwijl Jumbo (bospeen, bloemkool en druiven) en Albert Heijn (komkommer en courgettes) vooral insteken op meerstuksaanbiedingen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 1

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Hoe trappen de supermarkten het jaar af met hun AGF? Bij de gemeten formules gaan de prijzen in de eerste week van het nieuwe jaar omhoog (ten opzichte van week 51, in week 52 werd er niet gemeten, red.). De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule stijgt ten opzichte van week 51, van 18% naar 22%.

     

    Albert Heijn is in deze eerste week het meest actief met aanbiedingen. De marktleider heeft vijf van de 25 gemeten AGF-hardlopers in promotie. Lidl - doorgaans het meest actief - volgt met vier aanbiedingen, Jumbo en Plus hebben er ieder drie. Witte pitloze druiven zijn deze week bij AH (€ 2,19), Plus (€ 1,99) en Jumbo in de aanbieding, waarbij Jumbo een meerstuksaanbieding heeft; drie voor € 4,-.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 51

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Heeft Lidl in de gaten gehad dat het vorige week in prijs wel erg veel afstand nam van de andere formules? Hoe dan ook, deze week wordt die prijsafstand flink gecorrigeerd. Bij alle formules gaat de prijs van het mandje met de 25 populairste AGF-producten omhoog, maar bij Lidl is de stijging met 8% fors te noemen. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule daalt hierdoor van 24% naar 18%.


    De hogere prijs van het Lidl-mandje wordt vooral veroorzaakt door een kleiner aantal aanbiedingen. Vorige week waren het er nog 10, deze week zijn het er week 4. Overigens heeft Lidl met dat aantal nog altijd het grootste aantal aanbiedingen. Want Plus heeft deze week drie promoties en Albert Heijn en Jumbo ieder twee, waarmee er in de drukke week voor Kerst sprake is van relatieve rust aan het promotiefront.


    Perssinaasappels zijn deze week behalve bij Lidl en Jumbo ook bij AH in de aanbieding, maar dan in de vorm van een 1+1 gratis voor € 2,99, terwijl de andere twee € 1,99 voor een netje vragen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.