• AGF Monitor week 37

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    In een eigen publicatie op LinkedIn vraagt Pricing Experts, het bedrijf dat wekelijks de prijzen van ons mandje met AGF-hardlopers meet, zich af of de prijzenslag tussen Lidl en Dirk in AGF voorbij is. Dat valt te bezien, maar duidelijk is nu wel dat Lidl het einde van de zomervakanties/back to school niet heeft aangegrepen voor een offensief, waarmee het Dirk in positie brengt om de voordeligste in AGF te zijn.

     

    Niet alleen is de prijsafstand tussen het hoogst en laagst geprijsde in de afgelopen weken drastisch kleiner geworden (deze week 15%,), ook de afstand tussen Lidl en Dirk is aanzienlijk verkleind. De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest verkochte AGF-producten komt nu uit op € 34,62, twee cent lager dan vorige week.

     

    Het is weer Albert Heijn dat deze week de meeste promoties binnen het gemeten mandje heeft, dit keer wel direct gevolgd door Lidl met zes afprijzingen. Plus heeft deze week vijf promoties, Dirk vier en Jumbo drie. In het Picnic-mandje zijn deze week geen aanbiedingen gevonden. Snoeptomaatjes zijn deze week bij vier van de zes gevolgde formules in de aanbieding.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • FOODPERSONALITY

    Actuele ontwikkelingen in de foodsector

  • AGF Monitor week 36

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De nieuwe oogst is binnen! Elstar-appelen en Conferece-peren zijn weer overal beschikbaar en dat betekent dat ons mandje met AGF-hardlopers voor het eerst sinds meer dan 20 weken compleet is. Het betekent ook dat de gemiddelde prijs van de gemeten mandjes deze week flink omhoog schiet, van € 29,05 (week 35) naar € 34,64 (week 36)

     

    Tegelijk met de prijsstijging vanwege het weer compleet maken van het mandje, zien we dat de prijzen van de afzonderlijke mandjes duidelijk naar elkaar toe bewegen. De prijsafstand tussen het hoogst en laagst geprijsde mandje daalt dan ook verder, van 24% (week 35) naar 17% (week 36). Let wel, die prijsafstand was een paar weken geleden nog bijna 50%.

     

    Aan het promotiefront is het nog altijd vrij rustig. De prijsmeters tellen binnen het gemeten mandje de meeste promoties deze week opnieuw bij Albert Heijn: vijf. Lidl en Jumbo hebben ieder drie aanbiedingen, Dirk twee en Plus en Picnic hebben deze week geen promoties binnen het mandje met de populairste AGF-producten. Bloemkool is deze week bij drie van de zes gevolgde formules in promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 35

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Om het laagst geprijsde mandje met AGF-hardlopers te hebben hoeft je niet vele euro's onder de prijs van je concurrent te gaan zitten. Een paar euro (€ 3,41 om precies te zijn) is voldoende. Dat althans lijkt de gedachte te zijn geweest bij Dirk. De prijsafstand met Lidl is nog aanzienlijk, maar niet meer zo groot als de afgelopen weken. Lidl houdt vooralsnog vast aan een hoger prijsniveau en de prijs van het Lidl-mandje stijgt deze week ook nog verder.

     

    Per saldo stijgt de gemiddelde prijs van de mandjes met de populairste AGF-producten deze week met 0,3% tot € 29,05. De prijsstijging wordt gedempt door lagere prijzen bij Albert Heijn, Jumbo en Plus. Met name door de prijsbeweging van Dirk daalt de prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje aanzienlijk, en wel van 36% (week 34) naar 24% (week 35).

     

    Opnieuw is het Albert Heijn dat binnen de gemeten AGF-producten de meeste promoties heeft. Maar liefst negen hebben de prijsmeters van Pricing Experts er geteld (AH heeft de Hamsterweken toch weer van stal gehaald, red.).  De overige formules doen het aanzienlijk rustiger aan: Jumbo heeft er vier, Lidl drie, Plus en Dirk hebben er ieder twee. Picnic heeft er deze week geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 34

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    In een eigen bijdrage op LinkedIn vroeg Pricing Experts, het bedrijf dat wekelijks de AGF Monitor verzorgt, zich af of Lidl heeft afgehaakt in de AGF-prijzenslag. Voor een definitief antwoord op die vraag is het nog te vroeg, maar we kunnen wel vaststellen dat Lidl ook deze week het prijsgat met Dirk laat voortbestaan. Het is Dirk dat de prijsafstand naar het Lidl-mandje kleiner maakt.

     

    Wat verder opvalt is dat de bandbreedte in prijs tussen de overige formules (AH, Jumbo, Plus, Picnic) nu wel erg klein is: 14 cent op een gemiddelde prijs van de mandjes van € 28,96. Dat is 2,6% hoger dan de € 28,23 van vorige week. De prijsafstand tussen het hoogst en laagst geprijsde mandje is met name door de prijsbeweging van Dirk wel kleiner geworden, van 47% (week 33) naar een toch nog aanzienlijke 36% (week 34).

     

    Albert Heijn heeft deze week het grootste aantal promoties binnen het mandje van de AGF Monitor: zes. Lidl, Jumbo en Dirk hebben er ieder drie, Plus twee en Picnic geen. Snoeptomaten zijn deze week bij drie van de zes formules in promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 33

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De forse prijsverhoging van het Lidl-mandje van vorige week was niet eenmalig. Het mandje met AGF-hardlopers blijft ongeveer op hetzelfde 'hoge' prijsniveau gehandhaafd bij een voor Lidl zeer laag aantal promoties. Daardoor heeft Dirk deze week opnieuw - en met afstand - het laagst geprijsde mandje.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 28,23 en dat is zo'n anderhalve procent lager dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje is met 47% zonder meer fors te noemen.

     

    Aan het promotiefront blijft het vooralsnog rustig. Lidl gaat met drie afprijzingen binnen de gemeten AGF-producten qua aantal promoties gelijk op met Albert Heijn en Jumbo. Plus en Dirk hebben er ieder twee, terwijl Picnic het deze week bij één promotie laat.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 32

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    We pikken de draad weer op na een aantal weken vakantie. En meteen valt iets op: de enorme prijsstijging van het Lidl-mandje met AGF-hardlopers (+36,4%). het lijkt wel of Lidl deze week de vertrouwde karrenvracht aan promoties is vergeten. Het zijn er deze week welgeteld twee. Maar ondanks de meer dan forse prijsstijging heeft Lidl nog altijd het op één na laagst geprijsde mandje.
     
    Het laagst geprijsde mandje met de populairste AGF-producten is dat van Dirk. De prijsafstand tussen dat mandje en het hoogst geprijsde mandje is deze week 41%. De gemiddelde prijs van de mandjes ligt nu op € 28,67 en dat is 5,9% hoger ten opzichte van vorige week.
     
    Deze week heeft Albert Heijn met zeven promoties het hoogste aantal afprijzingen binnen het gemeten mandje van AGF-producten. Dirk volgt met vier promoties, Plus heeft er drie. Jumbo, Picnic en Lidl hebben ieder twee promoties.
     

    (Elstar-appelen en Conference-peren zijn buiten de prijsvergelijking gelaten vanwege een gebrek aan beschikbaarheid)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 29

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje met AGF-hardlopers begint inmiddels wel een 'ding' te worden. Op basis van de deze week genoteerde prijzen is die afstand nu 52% (!) en ligt er een gapend gat tussen enerzijds Lidl en Dirk en de overige formules anderzijds. Anders gezegd: het gaat om een 'prijsgat' van bijna een tientje op een mandje van circa 30 euro.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op 26,94 en dat is € 0,38 oftewel 1,4% dan een week eerder. Behalve Lidl en Dirk is Jumbo de enige formule waar de prijs van het mandje met meest gekochte AGF-producten deze week daalt.

     

    De lage prijs van het Lidl-mandje wordt veroorzaakt door weer een stortvloed aan promoties. 18 om precies te zijn. Dirk komt daar met zes aanbiedingen nog het dichtst bij in de buurt. Jumbo heeft deze week twee promoties, Albert Heijn en Plus ieder één en Picnic geen.

     

    (Elstar-appelen en Conference-peren zijn opnieuw buiten de prijsvergelijking gelaten)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 28

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Het gemeten mandje met AGF-hardlopers is ten opzichte van de afgelopen week niet gewijzigd. Dat wil zeggen dat Elstar-appelen en Conference-peren nog altijd niet beschikbaar zijn bij een aantal retailers en daarom weer buiten de prijsmeting zijn gelaten.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest gekochte AGF-producten ligt deze week op € 27,32 en dat is € 0,51 oftewel 1,8% lager dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje loopt de afgelopen weken gestaag op. Zo ook deze week, aangezien die prijsafstand nu maar liefst 40% is. Daarbij is vooral sprake van een prijsgat tussen Lidl en Dirk enerzijds en de overige formules anderzijds.

     

    Bij Lidl is het deze week weer raak: meer dan de helft van het mandje is in promotie. Albert Heijn doet met zes aanbiedingen nog enigszins mee, terwijl de overigen formules het beduidend rustiger aan doen: Plus en Dirk hebben ieder drie aanbiedingen, Jumbo één en Picnic geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 27

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Opmerking vooraf: Elstar-appelen en Conference-peren zijn ook deze week buiten de prijsvergelijking gebleven. Wat opvalt is dat de mandjes met AGF-hardlopers bij Albert Heijn en Picnic in prijs omhoog gaan, terwijl deze bij de overige formules juist omlaag gaan. Picnic stijgt het hardst in prijs; het mandje is € 0,52 duurder dan vorige week.

     

    De gemiddelde prijs van de zes gemeten mandjes met de meest gekochte AGF-producten komt deze week uit op € 27,83. Dat is € 0,33 oftewel 1,2% goedkoper dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje stijgt nog iets verder tot 35% (week 26: 33%).

     

    Picnic heeft een promotieloze week (althans, voor wat betreft dit AGF-mandje), terwijl de prijsmeters bij Lidl weer 11 aanbiedingen hebben geteld. Dirk heeft deze week vier promoties, Jumbo drie, AH twee en Plus één. Galia-meloenen zijn deze week bij vijf van de zes formules in de aanbieding.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 26

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Het mandje met AGF-hardlopers van deze week is niet gewijzigd ten opzichte van de afgelopen weken. Dat wil zeggen dat de manco's (Elstar-appelen en Conference-peren) nog altijd voortduren en dat deze producten opnieuw buiten de prijsvergelijking gebleven zijn. Wat deze week vooral opvalt is het wisselende beeld qua prijsontwikkeling; bij AH, Picnic en Dirk is de prijs van het mandje gedaald, terwijl bij de overige formules de prijs juist omhoog gaat.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest gekochte AGF-producten komt deze week uit op € 28,16. Dat is € 0,13 oftewel een half procent hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje is deze week 33%.

     

    Na de adempauze van vorige week meldt Lidl zich weer nadrukkelijk aan het promotiefront. Met 14 aanbiedingen. Jumbo, Picnic en Dirk volgen op afstand met ieder vier promoties binnen het gemeten mandje. Albert Heijn heeft er drie. Plus heeft in de meting van deze week geen afprijzingen. Opvallend: snoeptomaatjes zijn bij vier van de zes formules in promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 25

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De manco's van vorige week (Elstar-appelen en Conference-peren) blijven voortbestaan en dus zijn deze twee producten opnieuw uit de prijsvergelijking gelaten. Te constateren valt dat de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers deze week lager zijn dan vorige week. De uitzondering is het mandje van Dirk dat zeven cent hoger geprijsd ten opzichte van vorige week.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest gekochte AGF-producten ligt deze week op € 28,03 en dat is € 0,50 oftewel 1,75% lager dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje komt nu uit op 33% en dat is een procentje lager dan vorige week.

     

    Kijken we naar de AGF-promoties, dan constateren we dat Lidl voor het eerst sinds tijden niet de meeste aanbiedingen binnen het gemeten mandje van producten heeft. Albert Heijn heeft met vijf promoties het grootste aantal, gevolgd door Picnic (4), Lidl (3), Plus (3), Jumbo (2) en Dirk (2). Meloenen zijn deze week bij drie van de zes gevolgde formules in promotie, waarbij Lidl met € 0,99 de laagste prijs heeft.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 24

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De producten die vorige week niet beschikbaar waren zijn dat deze week nog steeds niet. Elstar-appelen zijn inmiddels bij vier van de zes gevolgde formules niet verkrijgbaar. Het seizoen loopt duidelijk op z'n eind. Ook Conference-peren zijn uit de vergelijking gelaten, omdat deze opnieuw niet beschikbaar zijn bij Lidl. Het gemeten mandje met AGF-hardlopers blijft zogezegd dus gelijk aan het mandje van vorige week.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest gekochte AGF-producten ligt deze week op € 28,53 en dat is € 0,66 oftewel 2,3% lager dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mande is deze week 34% en is daarmee stabiel ten opzichte van vorige week.

     

    Lidl heeft weer de meeste promoties binnen de gemeten AGF-hardlopers, al is het aantal veel lager dan gebruikelijk. Vier aanbiedingen telden de prijsmeters deze week bij Lidl. Albert Heijn en Jumbo volgen met drie promoties op de voet. Plus en Picnic hebben deze week ieder één promotie, terwijl Dirk geen aanbiedingen heeft binnen de gemeten producten.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 23

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Leek het er vorige week nog op dat de manco's waarmee de AGF Monitor al weken geplaagd wordt langzaam opgelost raken, deze week neemt het aantal producten dat niet beschikbaar is juist weer toe. Elstar-appelen die al weken niet beschikbaar zijn bij Dirk zijn nu ook niet verkrijgbaar bij Plus en Lidl. En bij Lidl zijn deze week ook Conference-handperen niet beschikbaar.

     

    De daling van de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers wordt dus sterk beïnvloed door ontbreken van twee producten in de prijsvergelijking. De gemiddelde prijs van de mandjes ligt nu op € 29,19. Wel is duidelijk te zien dat het Lidl-mandje deze week extra sterk in prijs daalt. De prijsafstand tussen het hoogst en laagst geprijsde mandje komt deze week uit op 34% en dat is fors hoger dan de 23% van vorige week.

     

    Die extra daling van de prijs van het Lidl-mandje wordt niet veroorzaakt door weer een hele reeks promoties. Sterker nog, met zes aanbiedingen is de discounter deze week eerder aan de bescheiden kant. Zo komt Jumbo nu met vier promoties opeens aardig bij het aantal van Lidl in de buurt. De overige formules zijn met ieder één aanbieding deze week zeer terughoudend.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 22

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Goed nieuws! Het 'gat in de aanvoer' van mandarijnen bij Picnic is gedicht. Wel ontbreken Elstar-appelen nog altijd bij Dirk. Doordat mandarijnen nu weer bij alle gevolgde formules beschikbaar zijn, zijn ze ook weer meegenomen in de prijsvergelijking en zorgen ze voor hogere prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers, waarbij Dirk deze week de laagste prijs laat noteren.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes stijgt om de hierboven genoemde reden deze week aanzienlijk en ligt nu op € 30,80. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje is nu 23% en dat is weer flink lager dan de 30% van vorige week.

     

    Aan het promotiefront zien we het gebruikelijk beeld van veel aanbiedingen bij Lidl (15 stuks deze week). De overige formules zijn minder uitbundig met afprijzingen binnen de meest gekochte AGF-producten. Zo heeft Albert Heijn vijf promoties, Jumbo en Plus ieder drie, Picnic één en Dirk geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 20

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Mandarijnen en Elstar-appelen, het blijken lastige producten, Althans, voor Picnic (ook deze week geen mandarijnen) en Dirk (deze week opnieuw geen Elstar-appelen. Dirk weet daar wel iets tegenover te stellen, aangezien het Dirk-mandje met AGF-hardlopers deze week het enige mandje is dat in prijs daalt.

     

    We zien de gemiddelde prijs van de mandjes met de populairste AGF-producten deze week dan ook stijgen naar € 28,71 en dat is € 0,35 ofwel 1,2% hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje - resp. Dirk en Picnic - blijft evenwel stabiel op 22%.

     

    Kijken we naar de promoties van deze week, dan valt op dat Lidl flink gas terug neemt ten opzichte van de afgelopen weken. De prijsmeters tellen zeven aanbiedingen bij Lidl. Dat is wel weer meer dan bij de andere formules. Zo hebben Albert Heijn en Dirk ieder vier aanbiedingen en Jumbo en Plus en Picnic ieder één.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 19

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De manco's bij Picnic (mandarijnen) en Dirk (Elstar-appelen) blijken hardnekkig. Deze producten zijn om die reden opnieuw buiten de prijsvergelijking gelaten, waardoor de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers kunstmatig wat lager uitvallen. Desondanks stijgen de prijzen deze week over een breed front; alleen het Plus-mandje daalt in prijs.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest verkochte AGF-producten komt deze week uit op € 28,36 en dat is 1,7% hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje is nu 22% en dat is fors lager dan de 28% van vorige week.

     

    Ondanks de flink hogere prijs van het Lidl-mandje zijn deze week weer eens meer dan de helft van de producten - 13 van de 25, om precies te zijn - in promotie. De andere formules zijn een stuk spaarzamer met hun aanbiedingen: Plus heeft er drie, Dirk twee, Albert Heijn en Jumbo ieder één en Picnic geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 18

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Verlagen deze week alle formules tegelijk de prijzen van de meest verkochte AGF-producten? Nee, behalve Elstar-appelen die al enkele weken niet beschikbaar zijn bij Dirk, zijn nu ook mandarijnen uit de prijsvergelijking gehaald, omdat ze niet beschikbaar zijn bij Picnic. Het zou gaan om een 'gat in de aanvoer'. Door deze manco's dalen de mandjes verder in prijs.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 27,88. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje is met 28% stabiel ten opzichte van vorige week.

     

    Qua promoties zien we het gebruikelijk beeld dat Lidl de meeste aanbiedingen (10) heeft. Albert Heijn volgt met vijf, daarna komt Dirk met drie afprijzingen, terwijl Jumbo en Plus er ieder twee hebben. Picnic heeft deze week geen aanbiedingen binnen de gemeten AGF-hardlopers.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 17

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Opnieuw ontbreken Elstar-appelen in het mandje van Dirk en daarmee ook in de prijsvergelijking van deze week. Los van de wekelijkse prijsschommelingen valt te constateren dat de prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje met AGF-hardlopers zich met 28% op het laagst niveau sinds week 9 bevindt. Die prijsafstand loopt deze week met name terug doordat de prijzen van de mandjes van de formules aan de onderkant van het prijsspectrum oplopen.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes komt deze week evenwel uit op € 30,37. Dat is 0,4% lager dan vorige week doordat de mandjes van de meeste andere formules in prijs dalen. De prijsdaling bij Albert Heijn (-3,2%) springt daarbij het meest in het oog.

     

    De hogere prijs van het Lidl-mandje wordt niet veroorzaakt door het ontbreken van promoties. Dat zijn er binnen de 24 gemeten populaire AGF-producten toch weer 11. De andere formules volgen op ruime afstand: Jumbo drie, Albert Heijn en Dirk ieder twee en Plus en Picnic deze week geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

Registreer
Login
Nog geen abonnement? Bestel hier.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

succes
of registreer.
Nog geen abonnement? Bestel hier.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

succes
of login.
Nog geen abonnement? Bestel hier.
https://cdn.jsdelivr.net/npm/jquery@3.4.1/dist/jquery.min.js