• AGF Monitor week 38

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Met uitzondering van Lidl dalen deze week de prijzen van de 25 AGF-hardlopers uit ons mandje bij alle gevolgde formules. Ondanks de (lichte) prijsstijging heeft Lidl wel weer 'gewoon' het goedkoopste mandje. Bijzonder is wel dat het nu Plus is dat de discounter het dichtst genaderd is. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule (deze week Picnic) daalt ten opzichte van vorige week, van 14% naar 11%.

     

    De prijs van het Lidl-mandje mag dan wel stijgen, de discounter heeft deze week negen van de 25 gemeten producten in promotie. Albert Heijn en Plus volgen met vier aanbiedingen, Jumbo heeft er drie en Picnic twee. Twee producten zijn deze week bij vier van de vijf gevolgde formules in de aanbieding: Conference-peren (Albert Heijn, Jumbo, Plus en Picnic) en witte pitloze druiven (Lidl, Albert Heijn, Jumbo en Plus).

     

    Bij alle formules zijn de producten uit het mandje deze week beschikbaar.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • FOODPERSONALITY

    Actuele ontwikkelingen in de foodsector

  • AGF Monitor week 37

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Behalve bij Plus en Picnic dalen de prijzen van de mandjes met 25 AGF-hardlopers. Daarbij draait Albert Heijn het hardst aan de prijsknop. De prijs van het AH-mandje komt daardoor nu duidelijk onder die van Plus, Picnic én Jumbo te liggen. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste supermarkt - dat is deze week dus Jumbo - stijgt ten opzichte van vorige week met een procentje tot 14%.

     

    De lagere prijs van het AH-mandje wordt niet veroorzaakt door veel promoties. Dat is er deze week namelijk maar één (mandarijnen). Het is zoals gebruikelijk Lidl dat de meeste promoties in de gemeten 25 AGF-producten heeft. Zes. Ook Jumbo heeft maar één aanbieding (witte pitloze druiven), Picnic twee en Plus geen.

     

    De mandjes zijn bij alle formules compleet.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 36

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De prijzen van de AGF-mandjes vliegen deze week omhoog. Waarom? Vooral omdat het gemeten mandje weer compleet is. Elstar-appelen en Conference-peren waren wekenlang niet beschikbaar bij Lidl en andere formules. Los daarvan zien we de prijs van het Jumbo-mandje extra hard stijgen waardoor het een heel eind in de buurt komt bij Albert Heijn. Bij al deze bewegingen blijft de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule gelijk aan die van vorige week: 13%

     

    Lidl is weer het meest actief met aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten. Er zijn deze week twee producten die bij drie van de vijf gevolgde formules in promotie zijn: broccoli (Lidl, AH en Picnic) en witte pitloze druiven (AH, Jumbo, Plus).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 35

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Het is deze week volop komkommertijd aangezien drie van de vijf hier gevolgde formules deze week komkommers in de aanbieding hebben. Bij Albert Heijn en Lidl voor € 0,59 per stuk en bij Plus twee voor € 0,99. Voor het overige is het rustig aan het promotiefront. In totaal tellen we deze week slechts zeven aanbiedingen in de 25 populairste AGF-producten.

     

    Aanbiedingen Lidl: 4

    Aanbiedingen Albert Heijn: 1

    Aanbiedingen Jumbo: 1

    Aanbiedingen Plus: 1

    Aanbiedingen Picnic: geen

     

    Kijken we naar de prijsontwikkeling, dan zien we Albert Heijn, Jumbo en Picnic neerwaarts bewegen, terwijl bij de overige formules de prijs van het gemeten mandje stijgt. Het Jumbo-mandje is nu wel weer goedkoper dan dat van Plus. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt naar 13% (vorige week 16%).

     

    De meting van week 35 is opnieuw niet compleet: Elstar-appelen ontbreken bij Lidl en Plus en Conference-peren ontbreken dit keer bij Plus.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 34

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Na een weekje geen promoties in de hier gemeten 25 AGF-hardlopers geeft Lidl weer gas: zeven aanbiedingen tellen de prijsmeters van Pricing Experts deze week. Albert Heijn neemt daarentegen deze week een promotievrij weekje. Als gevolg daarvan neemt de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule voor wat betreft het gemeten mandje fors toe. Met 16% is er sprake van een verdubbeling ten opzichte van vorige week.

     

    Opvallend is dat de prijs van het Jumbo-mandje ook deze week boven die van Plus ligt (en nu ook boven die van Picnic).

    Jumbo heeft deze week twee promoties, Plus heeft er één en Picnic ook. Er zijn deze week twee overlappende promoties: courgette (Lidl/Plus) en witte pitloze druiven (Lidl/Jumbo).

     

    De meting van deze week is opnieuw niet compleet; Elstar-appelen ontbreken bij Plus en Lidl, Conference-peren bij Lidl.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 33

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Na twee weken afwezigheid in verband met vakantie, hierbij weer een actuele AGF Monitor. Bij Lidl is duidelijk merkbaar dat de vakantieperiode nog niet voorbij is. In het hier gemeten mandje met de 25 populairste AGF-producten heeft Lidl namelijk geen enkele aanbieding (daar waar het doorgaans het meest actief is met promoties). Bij de andere formules zijn er wel aanbiedingen; vier bij Plus, bij Albert Heijn en Jumbo drie (ieder) en Picinuc één (250 gram cherrietomaatjes voor € 0,80).

     

    Mede door het ontbreken van promoties stijgt de prijs van het Lidl-mandje aanzienlijk, al blijft het nog steeds (ruim) de goedkoopte. Wat wel gebeurt is dat de prijsafstand tussen de goedkoopste en de duurste formule deze week maar 8% bedraagt. Bijzonder is ook dat het Jumbo-mandje maar amper goedkoper is dan dat van AH en Picnic.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 30

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De prijsbeweging die Albert Heijn deze week maakt in het AGF-kernassortiment mag opmerkelijk heten. Van directe belager van Jumbo en Plus deze week weer naar de formule met het duurste AGF-mandje. En omdat Lidl en Plus deze week de enige formules zijn de prijs van het mandje met AGF-hardlopers verlagen, duikt Plus weer eens onder de prijs van Jumbo. Door dit alles stijgt de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule ten opzichte van vorige week weer, en wel van 13% naar 16%.

     

    De meeste promoties tellen we weer bij Lidl (zeven). Plus doet met vier aanbiedingen aardig mee. De overige formules doen het deze week rustig aan: Jumbo heeft twee aanbiedingen, AH één (een pond witlof voor € 0,75) en Picnic geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 29

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Deze week zijn het met name Albert Heijn en Plus die aan de prijsknop draaien. De prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers bij deze twee formules dalen zodanig dat ze de prijs van het Jumbo-mandje (dat deze week exact gelijk aan die van vorige week) op een haar na naderen. Plus komt het dichtst bij (op vier cent na), AH nadert Jumbo tot op 15 cent.

     

    De prijsbewegingen zorgen ervoor dat Picnic (dat de prijsteugels behoorlijk loslaat) deze week als hoogst geprijsde formule uit de bus komt. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule stijgt ten opzichte van vorige week echter niet. Ook bij Lidl stijgt de prijs van het mandje met de populairste AGF-producten namelijk waardoor de prijsafstand daalt van 15% naar 13%.

     

    Ondanks dat de gemeten AGF-prijzen bij Lidl stijgen, heeft de discounter deze week opnieuw de meeste promoties (zeven). Plus heeft deze week vijf aanbiedingen, AH twee en Jumbo en Picnic ieder één. Die ene aanbieding van Picnic betreft bloemkool die deze week ook bij Lidl in de aanbieding is. Hier troeft Picnic met € 1,57 Lidl echter nog net met twee cent af.  

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 28

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Na de stevig prijsdaling van Albert Heijn vorige week, zien we de prijzen van AGF-hardlopers bij de marktleider weer oplopen. Evenwel laat AH de positie van hoogst geprijsde formule (voor wat betreft het gemeten mandje) deze week aan Plus. Bij dit tweetal stijgen de prijzen, bij de overige formules dalen de prijzen deze week juist. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule bedraagt deze week 15%.

     

    Kijken we naar de promoties binnen het mandje, dan is Lidl met zes aanbiedingen deze week weer het meest actief. Daarna volgt Picnic met vier promoties, Plus met drie, Jumbo heeft er twee en AH één. Galia-meloenen zijn deze week bij drie van de vijf gevolgde formules in de aanbieding.

     

    De meting van deze week is niet compleet: Elstar-appelen zijn bij drie formules niet beschikbaar en Conference-peren ontbreken bij Lidl.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 27

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Ook knap: Jumbo houdt de prijs van het mandje met AGF-hardlopers exact gelijk met vorige week op € 30,61. Daarnaast zijn er twee formules die in prijs stijgen en twee formules waar de prijs van het mandje daalt. Let wel, bij Albert Heijn daalt die prijs fors, van € 32,79 naar € 30,89 oftewel met bijna 6%. Daarmee duikt AH onder de prijs van Picnic en Plus en komt weer eens in de buurt van Jumbo.

     

    Kijken we naar de promoties van deze week, dan zien we dat AH met zes aanbiedingen binnen de AGF-hardlopers in de buurt probeert te komen van Lidl (dat er toch nog drie meer heeft). De overige formules doen het rustiger aan: Plus heeft drie promoties, terwijl Picnic en Jumbo er ieder één hebben.

     

    Opvallend: terwijl Elstar-appelen bij drie van de vijf formules opnieuw niet verkrijgbaar zijn, zijn ze bij AH juist in promotie. Witte pitloze druiven zijn deze week bij vier van de vijf formules in de aanbieding.

     

    (NB: de meting van deze week is niet compleet. Elstar-appelen zijn bij drie van de vijf formules niet beschikbaar, terwijl bij Lidl opnieuw ook Conference-peren niet verkrijgbaar zijn)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 26

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Met uitzondering van Albert Heijn dalen deze week de prijzen van AGF-hardlopers bij de gemeten formules. Dat betekent dat het mandje bij AH weer het duurst is. Ook zien we Plus Jumbo weer passeren en 17 cent lager uitkomen. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule neemt ten opzichte van vorige week weer toe, Deze stijgt namelijk van 10% naar 15%.

     

    Kijken we naar de aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten, dan zien we dat Lidl met 11 promoties weer het meest actief is. Plus volgt met vijf aanbiedingen, AH heeft er drie, Jumbo één en Picnic geen. Komkommers zijn deze week zowel bij Lidl als bij AH in de aanbieding waarbij beide formules dezelfde prijs (€ 0,59 per stuk) hanteren.

     

    (NB: de meting van deze week is opnieuw niet compleet. Elstar-appelen zijn bij drie van de vijf formules niet beschikbaar, terwijl bij Lidl opnieuw ook Conference-peren niet verkrijgbaar zijn)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 25

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Ondanks dat het gemeten mandje met AGF-hardlopers deze week niet compleet is - Elstar-appelen zijn inmiddels bij drie formules niet beschikbaar - stijgen de prijzen over de hele linie. Daarbij heeft Albert Heijn de positie van duurste supermarkt weer overgedaan aan Picnic (al scheelt het maar zes cent) en duikt Jumbo weer onder de prijs van Plus (prijsverschil tien cent). De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule loopt ten opzichte van vorige week weer iets terug, en wel naar 10%.

     

    Na een periode met wat minder aanbiedingen meldt Lidl zich nadrukkelijk weer aan het promotiefront. Tien aanbiedingen tellen de prijsmeters deze week. AH en Picnic volgen op ruime afstand met ieder vier promoties. Jumbo heeft er drie en Plus twee. Witlof en witte pitloze druiven zijn deze week bij drie van de vijf gevolgde formules in de aanbieding.

     

    (Behalve Elstar-appelen zijn ook Conference-peren uit de meting gehaald omdat deze niet beschikbaar waren bij Lidl)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 24

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Over de hele linie dalen deze week de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers. Dat heeft deels te maken met het niet beschikbaar zijn van producten bij formules. Zo zijn Elstar-appelen al enkele weken niet beschikbaar bij Plus (en inmiddels ook bij Picnic). Saillant detail: Elstar-appelen zijn deze week juist in promotie bij Lidl. Bij Lidl zijn deze week dan weer broccoli en Conference-peren niet beschikbaar. Kijken we naar de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule, dan constateren we dat deze ten opzichte van vorige week ongewijzigd blijft op 13%.

     

    Deze week hebben Lidl en Picnic evenveel aanbiedingen binnen de gemeten populairste AGF-producten. Ieder heeft er drie (wat voor Lidl opvallend weinig is). Jumbo heeft twee promoties en Albert Heijn en Plus ieder één.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 23

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Als meest opvallende beweging in de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers willen we de prijsstijging bij Jumbo van deze week noemen. Het Jumbo-mandje stijgt ten opzichte van vorige week namelijk met € 0,89 oftewel 2,8% in prijs. Daardoor komt Jumbo nu ook hoger uit dan Plus. En dat is weliswaar niet uniek, maar het komt in deze prijsmeting niet heel vaak voor.

     

    Precies de andere kant op beweegt Lidl , waar de prijs van het mandje met de 25 populairste AGF-producten deze week met 3.5% daalt. En omdat de prijzen van dezelfde AGF-producten bij Albert Heijn stijgen, neemt de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule deze week weer flink toe. Deze stijgt namelijk van 8% (week 22) naar 13%.

     

    Lidl heeft ook deze week weer het grootste aantal aanbiedingen binnen de gemeten producten. Zes stuks. Daarop volgt Picnic deze week met vijf promoties. Jumbo en Plus hebben er ieder drie. AH heeft er twee.

     

    De prijsmeting van deze week is niet compleet: Elstar-appelen zijn niet beschikbaar bij Plus en Picnic en zijn derhalve uit de meting gehaald.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 22

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    En opnieuw kruipen de gevolgde formules qua AGF-prijzen naar elkaar toe. Daarbij doet Albert Heijn het stokje van formule met het duurste mandje over aan Picnic (al scheelt het maar één cent) en nadert Lidl Jumbo tot op 60 cent. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt deze week naar 8% (vorige week 14%).

     

    De hogere prijs van het mandje AGF-hardlopers bij Lidl wordt deels veroorzaakt door het (naar Lidl-begrippen) geringe aantal aanbiedingen. Vier zijn het er deze week. Evenwel overtreffen de andere formules dat aantal niet: AH en Jumbo hebben ieder twee promties, Picnic één en Plus geen. Ondanks het relatief kleine aantal aanbiedingen zijn Galia-meloenen deze week bij drie van de vijf formules in de aanbieding.

     

    De prijsmeting van deze week is op één item na compleet.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 21

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Nadat de in deze rubriek gevolgde formules elkaar vorige week in termen van prijs nadrukkelijk opzochten, besluit Albert Heijn deze week de drukte te verlaten. De prijs van het AH-mandje stijgt deze week namelijk met € 2,46 oftewel ruim 7,5% (over dynamisch prijsbeleid gesproken, red.). Lidl beweegt juist de andere kant op - al is die beweging veel minder sterk - waardoor de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule logischerwijze wel moet toenemen. Deze stijgt dan ook van 5% naar 14%.

     

    Lidl houdt het aantal aanbiedingen voor zijn doen beperkt; het zijn er deze week namelijk vijf. Plus en Picnic hebben deze week ieder drie afprijzingen, AH en Jumbo ieder één.

     

    Opnieuw is de prijsmeting niet compleet: bij Plus zijn Elstar-appelen nog altijd niet beschikbaar (en deze zijn dus uit de prijsvergelijking gehaald).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 20

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Zowel stijgers als dalers deze week. Lidl en Jumbo gaan in prijs omhoog, Albert Heijn, Picnic en Plus dalen in prijs. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule neemt hierdoor sterk af. Deza daalt namelijk van 19% (week 19) naar amper 5%. Voor de meting van deze week geldt wel dat deze niet compleet is. In het vaste mandje van 25 AGF-hardlopers ontbreken namelijk opnieuw Elstar-appelen (doordat ze evenals vorige week niet beschikbaar waren bij Plus).

     

    De hogere prijs van het mandje bij Lidl wordt deelt veroorzaakt door een kleiner aantal promoties dan gebruikelijk - vijf aanbiedingen dit keer. Picnic pakt voor zijn doen deze week uit met zes promoties. Daarna volgt Plus met vier aanbiedingen, AH twee en Jumbo één (kies en mix met witte pitloze druiven).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.