• AGF Monitor week 39

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    En daar gaat Plus weer. Wist Plus vorige week nog de prijs van het mandje van Lidl het dichtst te benaderen, deze week schiet het Plus-mandje in prijs hard omhoog. Door deze beweging en de daling in prijs van het Lidl-mandje loopt de prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule gevoelig op, van 9% (week 38) naar 14%.

     

    En daar waar Plus omhoog beweegt is het nu Albert Heijn dat de prijzen van de gemeten AGF-hardlopers flink verlaagt. De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 39,06 en dat is 0,15% hoger dan vorige week.

     

    Bij de promoties zien we weer het vertrouwde beeld met Lidl dat de meeste afprijzingen heeft. 11 in totaal. AH en Picnic volgen op ruime afstand met drie promoties, terwijl Jumbo en Plus er ieder twee hebben.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • FOODPERSONALITY

    Actuele ontwikkelingen in de foodsector

  • AGF Monitor week 38

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Een belangrijk verschil met de voorbije weken is dat Lidl weer helemaal terug is aan het promotiefront; de prijsmeters hebben deze week namelijk tien promoties geteld binnen de 25 meest gekochte AGF-producten. Mede daardoor loopt de prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule weer wat op, van 7% (week 37) naar 9%.

     

    Verder zien we dat de prijs van het Plus-mandje weer eens onder de prijs van het Jumbo-mandje duikt en dat de mandjes van Albert Heijn en Picnic deze stijgen daar waar de andere mandjes in prijs dalen. De gemiddeld prijs van de mandjes komt deze week op uit op € 39,01 en dat 1,7% lager dan vorige week.

     

    Zoals gezegd heeft Lidl deze week weer flink wat AGF-promoties. Jumbo en Plus stellen daar met ieder drie aanbiedingen nog het meest tegenover. AH beperkt het deze week tot twee promoties, terwijl Picnic er één heeft. Conference-peren zijn deze week bij vier van de vijf formules in de aanbieding waarbij AH de laagste prijs heeft (€ 1,25 per kilo) en - opvallend genoeg - Lidl de hoogste (€ 2,19 per kilo).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 37

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Wat valt deze week op? Een paar dingen: de prijsafstand tussen het hoogst en laagst geprijsde mandje met AGF-hardlopers daalt verder, van 10% (week 36) naar 7%. Verder is het aantal promoties binnen de meest gekochte AGF-producten bij Lidl erg laag. Bijzonder is uiteraard ook dat Albert Heijn na Lidl opnieuw het laagst geprijsde mandje heeft. De gemiddelde prijs van de mandjes stijgt deze week wel met 1,6% en komt nu uit op € 39,67.

     

    Kijken we naar de promoties binnen de populairste AGF-producten, dan valt zoals gezegd vooral Lidl op. Opnieuw heeft Lidl namelijk maar één aanbieding (courgettes) in plaats van de gebruikelijke lange lijst aan promoties. Lidl heeft deze week zelfs het minste aantal promoties, aangezien Jumbo en Picnic er twee hebben, Plus drie en Albert Heijn vier.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 36

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Draaien deze week alle hier gevolgde formules gelijktijdig aan de prijsknop (en in dezelfde richting)? Nee, na vele weken zijn Elstar-appels en Conference-peren weer bij alle formules beschikbaar en dus meegenomen in de prijsvergelijking. Dat resulteert in een fors hoger geprijsd mandje van meest gekochte AGF-producten.
     
    Vergelijken met vorige week heeft niet zoveel zin, maar we kunnen natuurlijk wel iets zeggen over de prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule (voor wat betreft ons AGF-mandje) van deze week. Die komt uit op 10%. Opvallend is dat de forse prijsduikeling bij Plus van vorige week weer nagenoeg ongedaan gemaakt is.
     
    Wat verder vooral opvalt is het aantal promoties bij Lidl. Dat is er deze week welgeteld één (Conference-peren). Deze week zijn het Albert Heijn en Plus die de meeste aanbiedingen binnen de top-25 AGF-producten hebben: ieder drie. Jumbo heeft twee promoties en Picnic heeft er deze week geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 35

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    De opvallendste ontwikkeling binnen de meest gekochte AGF-producten is de forse daling van de prijs van het Plus-mandje. Plus nadert tot op 4% het prijsniveau van discounter Lidl (waar de prijs van het mandje deze week juist behoorlijk stijgt). De prijsafstand tussen de hoogst en laagst geprijsde mandje komt deze week uit op 14%, een daling van 2% ten opzichte van vorige week.
     
    De gemiddelde prijs van het mandje met de populairste AGF-producten ligt deze week op € 32,95, een daling van € 0,90 ten opzichte van vorige week.
     
    Kijken we naar de promoties van deze week, dan kunnen we vaststellen dat de prijsduikeling bij Plus niet wordt veroorzaakt door overmatig actiegeweld (alleen bloemkool en pitloze druiven in de aanbieding). Wellicht dat hier de uitbreiding van het assortiment Laagblijvers (vaste lage prijzen) doorwerkt.
     
    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week weer uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 34

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    We pakken de draad weer op (de vorige AGF Monitor was die van week 31) na de vakantie. In de tussenliggende periode zagen we met name bij Lidl en Plus flinke prijsdalingen (in week 32). Inmiddels liggen de prijzen van de meest gekochte AGF-producten weer op een hoger niveau. Sterker nog, met uitzondering van Lidl en Albert Heijn zoeken de overige formules deze week de bovenkant van de bandbreedte van de prijzen van de afgelopen weken op.
     
    De gemiddelde prijs van het mandje met AGF-hardlopers komt deze week uit op € 34,24, wat een fractie lager is dan een week eerder. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule is deze week 16%.
     
    Bij Lidl zien we deze week weer een aanzienlijk aantal promoties binnen de in het vaste mandje gemeten AGF-producten; negen in totaal. De andere formules doen het rustiger aan: AH heeft vier aanbiedingen, Plus drie en Jumbo en Picnic ieder één.
     
    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week weer uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 31

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    De meest opvallende beweging zien we deze week bij Plus; van formule waarvan de prijs van het mandje met AGF-hardlopers die van Lidl het dichtst genaderd was naar de formule die opeens het hoogst geprijsde mandje heeft. Het Plus-mandje stijgt dan ook van € 32,11 naar € 34,34, een stijging van bijna 7%.
     
    De gemiddelde prijs van de gemeten mandjes met de meest gekochte AGF-producten komt deze week uit op € 33,19 en dat is 1,05% hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule loopt verder op naar 17% (vorige week 15%).
     
    Jumbo, Plus en Picnic laten het deze week bij één promotie binnen de gemeten groep populaire AGF-producten. Albert Heijn heeft er vier en bij Lidl tellen de prijsmeters weer de meeste aanbiedingen, en wel zeven.
     
    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week opnieuw uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 30

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    De prijs van het mandje met AGF-hardlopers van Albert Heijn daalt deze week met een euro. En daarmee nadert AH de prijs van Jumbo tot op twee cent na. Verder valt op dat alleen het Picnic-mandje deze week in prijs omhoog gaat. De gemiddelde prijs van de gemeten mandjes komt daarmee uit op € 32,84 en dat is bijna 2% lager dan vorige week.
     
    Kijken we naar de prijsafstand tussen de laagst (Lidl) en hoogst (Picnic) geprijsde formule, dan kunnen we vaststellen dat deze weer oploopt, van 12% (week 29) naar 15% (week 30).
     
    Binnen ons mandje met de meestgekochte AGF-producten heeft Lidl het aantal promoties deze week weer wat opgeschroefd. De prijsmeters tellen zeven aanbiedingen bij de discounter. Plus komt met vijf aanbiedingen dicht in de buurt. Albert Heijn heeft er drie, Jumbo twee en Picnic doet het deze week even zonder.
     
    Witte pitloze druiven zijn deze week weer eens bij drie van de vijf gevolgde formules in de aanbieding waarbij Plus met € 1,29 de diepste afprijzing heeft.
     
    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week opnieuw uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 29

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    De formules die met de prijzen van hun AGF-mandjes de afgelopen weken aan de bovenkant van prijsbandbreedte acteerden (Jumbo, Picnic), zien we deze week een beweging naar beneden inzetten. De overige formules zien we in tegengestelde richting bewegen. De gemiddelde prijs van het mandje met AGF-hardlopers komt daardoor uit op € 33,50, wat 1,15% hoger is dan vorige week.
     
    De prijsafstand tussen de laagst (Lidl) en hoogst (Picnic) geprijsde formule voor wat betreft ons AGF-mandje komt deze week uit op 12%, daar waar deze vorige week nog op 16% lag.
     
    De hogere prijs van het Lidl-mandje zal deze week deels veroorzaakt worden door het geringe aantal promoties voor Lidls doen; vier stuks. Daarmee is de discounter overigens nog wel het meest actief. Albert Heijn en Jumbo hebben ieder drie aanbiedingen, Plus twee en Picnic één.
     
    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week opnieuw uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 28

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Deze week dalen de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers over de hele linie - uiteraard bij de een wat meer dan bij de ander. Het zorgt er in ieder geval voor dat het Plus-mandje deze week weer net een stukje lager geprijsd is dan het AH-mandje. Picnic blijft de formule met het hoogst geprijsde mandje. De gemiddelde prijs komt deze week uit op € 33,12 en dat is 2,2% lager dan vorige week.
     
    Kijken we naar de prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule, dan zien we dat deze weer wat oploopt, van 14% (week 27) naar nu 16%.
     
    Als het gaat om de aanbiedingen binnen de 25 meest gekochte AGF-producten, dan zien we het vertrouwde beeld dat Lidl de meeste promoties heeft. Negen stuks. AH komt daar met vier aanbiedingen het dichtst bij in de buurt. Jumbo en Plus laten het bij ieder twee aanbiedingen, terwijl Picnic deze week alleen Galia-meloenen heeft afgeprijsd.
     
    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week opnieuw uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 27

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Albert Heijn weet zich deze week te handhaven als de formule met het op één na laagst geprijsde mandje met meest gekochte AGF-producten. Ook zien we dat het Jumbo-mandje in prijs omhoog beweegt, terwijl de andere formules de andere kant op bewegen. De gemiddelde prijs van het mandje met AGF-hardlopers ligt deze week op € 33,89 en dat is 1,3% lager dan een week eerder.
     
    Kijken we naar de prijsafstand tussen het laagst (Lidl) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje, dan zien we dat deze opnieuw overanderd op 14% uitkomt.
     
    Lidl schroeft het aantal promoties weer wat op, van vijf in week 26 naar zeven deze week. AH volgt met vier aanbiedingen, Jumbo en Picnic hebben er ieder twee en Plus kiest ervoor deze week alleen mandarijnen af te prijzen (binnen het vaste mandje AGF-producten, wel te verstaan).
     
    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week opnieuw uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 26

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Bijzonder: de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers van Jumbo, Plus en Picnic liggen deze week hoger dan de prijs van het AH-mandje. En dat terwijl de prijzen bij Jumbo en Plus ten opzichte van vorige week stevig dalen. Picnic vormt de uitzondering: de prijs van dit mandje stijgt deze week als enige van de hier gevolgde formules.
     
    De gemiddelde prijs van het mandje met meest gekochte AGF-producten komt deze week uit op € 34,32, een daling van 1,7% ten opzichte van vorige week. De prijsafstand tussen de laagst (en hoogst geprijsde formule - resp. Lidl en Picnic - is deze 14% en is daarmee gelijk aan vorige week.
     
    Kijken we naar de promoties dan blijft Lidl in termen van aantallen het veld aanvoeren. Vijf tellen de prijsmeters er deze week binnen het vaste mandje. Plus volgt op de voet met vier aanbiedingen, AH heeft er drie, Jumbo twee en Picnic één. Bij die laatste gaat het weer eens om witte pitloze druiven die deze week bij vier van de vijf gevolgde formules in promotie zijn.
     

    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week opnieuw uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 25

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    En opnieuw dalen de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers. Waren vorige week Elstar-appels niet bij alle formules verkrijgbaar, deze week komen daar de Conference-peren bij. Deze zijn dus voor alle formules deze week niet meegenomen in de prijsvergelijking. De gemiddelde prijs van het mandje met de 23 (!) populairste AGF-producten komt daardoor deze week uit op € 34,91.
     
    Princing Experts constateerde elders al dat Jumbo al een aantal weken het hoogst geprijsde mandje heeft en dat er sprake is van een trendbreuk. Let wel, het prijsverschil met Albert Heijn bedraagt deze week € 0,06. De prijsafstand tussen de hoogst en laagst geprijsde formule daalt van 23% (vorige week) naar 14%.
     
    Met zes promoties binnen het mandje blijft Lidl het in vergelijking met het gangbare beeld rustig aan doen. De andere formules volgen op afstand daarvan: AH en Jumbo hebben ieder twee aanbiedingen, Plus één en Picnic geen.
     

    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week uit de vergelijking gehaald)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 24

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Vorige week allemaal omhoog en deze week weer allemaal omlaag? Ja, maar de gedaalde prijzen worden deels veroorzaakt doordat Elstar-appels deze week bij Plus niet verkrijgbaar blijken. Om de onderlinge vergelijkbaarheid te behouden zijn Elstar-appelen daarom bij de andere formules ook niet meegenomen. De gemiddelde prijs van het mandje met de meest gekochte AGF-producten komt daarmee deze week uit op € 37,01.
     
    De mandjes van Albert Heijn en Lidl dalen deze week het meest in prijs. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule komt uit op 23% (vorige week 17%).
     
    Aan het promotiefront is het behoorlijk rustig. Met name Lidl doet het met vijf aanbiedingen rustig aan. Plus komt met vier promoties nog het dichtst in de buurt. Jumbo heeft twee multi-buy aanbiedingen, terwijl AH en Picnic ieder één promotie hebben. Daarbij zijn Galia-meloenen en witte pitloze druiven bij drie van de vijf formules in de aanbieding.
     

    (Elstar-appels zijn deze week uit de vergelijking gehaald)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 23

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Deze week stijgen de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers over de hele linie. De onderlinge verschillen zijn echter groot. Zo mogen we de prijsstijging bij Lidl +€ 2,58 oftewel 7,8% zonder meer fors noemen, terwijl de stijging bij Plus met +€ 0,21 oftewel 0,5% eerder bescheiden is.
     
    Wel heeft Jumbo door de prijsstijging van deze week opeens het hoogst geprijsde mandje. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje daalt ten opzichte van vorige week evenwel naar 17%. De gemiddelde prijs van het mandje met de 25 populairste AGF-producten komt deze week uit op € 39,44 en ligt daarmee 3,4% hoger dan in week 22.
     
    Lidl neemt deze week aardig wat gas terug als het gaat om promoties. Daar waar de afgelopen weken meer dan de helft van het gemeten mandje in promotie was, beperkt Lidl het aan tal aanbiedingen deze week tot zeven. Daarmee heeft Lidl echter nog altijd he grootste aantal aanbiedingen, aangezien Jumbo drie aanbiedingen heeft, Albert Heijn en Plus ieder twee en Picnic geen.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 22

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Gezien de prijsontwikkeling van de mandjes met AGF-hardlopers wordt het steeds meer Lidl en de rest. Daar waar Albert Heijn, Jumbo, Plus en Picnic in een prijsrange van € 38,69 - € 39,79 zitten, duikt Lidl daar met € 33,15 inmiddels ver onder. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule loopt desondanks deze week 'slechts' met een procent op tot 20%.
     
    Overigens is Jumbo deze week de enige formule waar de prijs van het mandje stijgt. De gemiddelde prijs van ons mandje met meest gekochte AGF-producten ligt deze week op € 37,98 en dat is een daling van 0,2% ten opzichte van vorige week.
     
    Lidl heeft ook deze week weer meer dan de helft van de gemeten producten in promotie, al is het iets minder uitbundig dan vorige week. Jumbo heeft twee aanbiedingen, Plus en Picnic ieder één. AH heeft deze week geen aanbiedingen binnen de top-25 AGF-producten.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 21

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Deze week is het met name de prijsafstand tussen het laagst en het hoogst geprijsde mandje die in het oog springt. Want daar waar Albert Heijn de prijs van het mandje met de meest gekochte AGF-producten laat oplopen is het Lidl dat het mandje juist fors in prijs verlaagt. De prijsafstand tussen deze twee uitersten loopt dan ook flink op, van 10% in week 20 naar nu 19%.
     
    Het gemiddelde van de mandjes ligt deze week op € 38,04, een stijging van 0,15% ten opzichte van vorige week. Bij Jumbo stijgt de prijs van het mandje echter het meest, namelijk met 3,3% (€ 1,25). De prijsdaling bij Lidl is 6% (€ 2,16).
     
    De stevig lagere prijzen van de gevolgde AGF-hardlopers worden veroorzaakt door de vele promoties. Ruim meer dan de helft (16 van de 25) van de gemeten producten zijn namelijk in promotie. Dat is zelfs voor Lidl veel. De overige formules lijken het wat betreft afprijzingen deze week juist rustig aan te doen. Plus heeft er drie, Jumbo één, AH en Picnic geen.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 20

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Deze week zijn het Jumbo en Plus waar de prijs van het mandje met de 25 meest gekochte AGF-producten daalt. Aan de andere kant van het spectrum zien we het AH-mandje juist stevig in prijs oplopen, en wel met € 1,56 oftewel ruim 4%. Door de prijsbewegingen van deze week stijgt de gemiddelde prijs van het gemeten mandje naar € 37,99, een stijging van 0,45% ten opzichte van vorige week.
    De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje blijft deze week desondanks ongewijzigd 10%.
     
    Kijken we naar de promoties, dan zien we dat de prijsstijging bij AH (deels) veroorzaakt wordt door het ontbreken van promoties binnen de gevolgde AGF-hardlopers. Ook Picnic doet het deze week promotieloos. Plus pakt dan met vijf aanbiedingen verhoudingsgewijs stevig uit. Van Lidl zijn we dat gewend; 11 promoties deze week. Jumbo laat het bij één aanbieding (Elstar-appels).
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.