• AGF Monitor week 49

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Het mandje met AGF-hardlopers is deze week niet compleet en daardoor dalen de prijzen bij alle gemeten formules. Maar de formules dalen uiteraard niet even hard. Oftewel er zijn ten opzichte van vorige week toch opvallende verschuivingen. Zo lag de prijs van het mandje van Albert Heijn vorige week nog onder die van Plus en zelfs Jumbo, maar komt AH deze weer als duurste uit de bus (al scheelt het maar vier cent met Plus). De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule loopt weer aardig op, van 11% vorige week naar 17% deze week.

     

    Zoals gebruikelijk heeft Lidl ook deze week het grootste aantal promoties in de 25 populairste AGF-producten. Albert Heijn heeft vijf aanbiedingen, Picnic drie, Jumbo twee en Plus één (rode paprika voor € 0,49).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 48

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Zowel mandjes die dalen in prijs als mandjes die stijgen in prijs deze week. En daardoor ook weer gewijzigde verhoudingen ten opzichte van vorige week, want Albert Heijn heeft zijn positie van duurste formule overgedaan aan Plus. Sterker nog, AH duikt deze week ook onder de prijs van Jumbo, al scheelt het maar zes cent.

     

    Best bijzonder om nu te zien Picnic de formule is die Lidl qua prijs het dichtst genaderd is. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule bedraagt deze week 11% (vorige week nog 17%).

     

    Lidl heeft in week 48 weer de meeste aanbiedingen in de 25 populairste AGF-producten: zeven stuks. AH en Plus hebben er ieder vier, Jumbo en Picnic hebben er ieder twee. Mandarijnen zijn deze week bij vier van de vijf gevolgde formules in promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • FOODPERSONALITY

    Actuele ontwikkelingen in de foodsector

  • AGF Monitor week 47

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Lidl blijft consequent de goedkoopste formule in deze rubriek, maar we zien Picnic deze week een aardige poging ondernemen om in de buurt te komen. Door een slinger aan de prijsknop te geven laat Picnic wel even de andere formules achter zich, daar waar het eerder vaak de duurste formule was.

     

    Deze week is Albert Heijn de enige formule waar de prijs van het mandje met populaire AGF-producten stijgt. Daarmee is AH nu meteen ook de duurste formule. De prijsafstand tussen de twee prijsuitersten - AH en Lidl - loopt dan ook weer stevig op, van 9% vorige week tot 17% deze week.

     

    Tien van de 25 AGF-producten uit het mandje zijn deze week in de aanbieding bij Lidl dat qua promoties daarmee opnieuw het voortouw neemt. Plus volgt op afstand met vier promoties, AH en Jumbo met ieder drie en Picnic met één (cherrietomaten).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 46

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De hardlopers uit het gemeten mandje zijn evenals vorige week bij alle formules beschikbaar waardoor de prijzen van de mandjes hoger uitvallen dan in de weken daarvoor. Ten opzichte van vorige week zijn Lidl, Albert Heijn, Plus en Picnic in prijs gedaald. Bij Jumbo zijn de prijzen daarentegen licht gestegen. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule is deze week 9% (tegen 8% vorige week).

     

    Lidl doet het deze week met vijf promoties relatief rustig aan. Wel heeft Lidl met die vijf aanbiedingen de meeste binnen de 25 populairste AGF-producten. AH en Plus hebben er ieder drie. Jumbo twee en bij Picnic zijn de week alleen handsinaasappelen in de aanbieding.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 45

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De prijsontwikkeling van deze week oogt dramatischer dan deze in werkelijkheid is. De AGF-hardlopers zijn deze week namelijk bij alle gevolgde formules compleet. Alle 25 producten zitten dus in de vergelijking waardoor de prijzen stijgen. Het mandje is door Pricing Experts op één product ook aangepast: bij uien wordt voortaan de 1.000 grams verpakking (net) gemeten om een iets betere dekking in de markt te krijgen. Tot nu toe werd het net van twee kilo gemeten. 

     

    We zien vooral de prijs van het mandje bij Lidl stijgen, maar wat vooral opvalt is hoe stabiel de prijs van het mandje van Picnic blijft. Picnic doet daarmee de positie van duurste formule over aan Albert Heijn. Plus beweegt ook richting de bovenkant. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt ten opzichte van vorige week opnieuw fors, van 15% naar 8%.

     

    Lidl blijft het meest actief met promoties, ook deze week. Zeven aanbiedingen tellen we. AH heeft drie promoties, Plus twee, Picnic één en Jumbo geen. Mandarijnen zijn deze week bij drie van de vijf formules in de aanbieding.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 44

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Vooral de prijsbeweging van Lidl springt direct in het oog: van € 28,21 naar € 29.74. Maar ook de stevige prijsverlaging van Plus valt op. Bijzonder om te zien dat Lidl en Plus deze week qua prijs het dichtst bij elkaar liggen. Aan de bovenkant zoeken Albert Heijn en Picnic elkaar nog nadrukkelijker op. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt (vooral door toedoen van de prijsstijging bij Lidl) ten opzichte van vorige week fors: van 23% naar 15%.

     

    Ondanks de hogere prijs van het mandje blijft Lidl ook deze week de meeste aanbiedingen hebben. Zes om precies te zijn. AH en Plus hebben ieder vier promoties, Picnic heeft er deze week twee, Jumbo geen. Drie producten (bospeen, broccoli en perssinaasappels) zijn deze week bij twee formules in promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 43

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Deze week valt vooral op dat de prijs van het vaste gemeten mandje bij Plus stevig stijgt. Zozeer zelfs dat Plus ten opzichte van vorige week drie formules voorbij gaat in prijs en helemaal aan de bovenkant uitkomt. Ook Lidl en Albert Heijn stijgen in prijs, maar dan een stuk minder heftig. Deze week zijn het Picnic en Jumbo die de AGF-prijzen weten te verlagen.

     

    De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule blijft ondanks de geschetste prijsbewegingen ten opzichte van vorige week met 23% ongewijzigd. Wel zien we dat de prijzen bij Plus, Picnic en AH relatief dicht bij elkaar liggen en het is vooral Jumbo dat deze week meer prijsafstand creëert.

     

    Kijken we naar de promoties in de 25 populairste AGF-producten dan kunnen we constateren dat Lidl met zes promoties wederom het meest actief is. Lidl wordt gevolgd door AH en door Picnic met ieder vier aanbiedingen. Met bij Picnic mag dat in vergelijking met de voorgaande weken opmerkelijk heten. Plus heeft deze week drie promoties en Jumbo slechts één. 

     

    Mandarijnen zijn deze week bij drie van de vijf formules in de aanbieding.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 42

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Over de hele linie dalen de prijzen van de 25 populairste AGF-producten deze week. Wel zijn er grote onderlinge verschillen. Zo daalt de prijs van het Lidl-mandje aanzienlijk, terwijl de prijs van het Jumbo-mandje eerder stabiel blijft (-€ 0,06). En omdat Plus wat steviger aan de prijsknop draait, duikt deze weer eens onder het prijsniveau van Jumbo.

     

    Aan de bovenkant zondert Picnic zich nog wat meer af van de andere formules. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule loopt door genoemde bewegingen weer op ten opzichte van vorige week. Toen was deze 18%, deze week is deze weer opgelopen tot 23%.

     

    Jumbo en Picnic melden zich deze week niet aan het promotiefront (althans, niet in de top-25 AGF-producten). Plus heeft deze week vier promoties, Albert Heijn vijf. Bij Lidl tellen de prijsmeters er deze maar liefst tien. Komkommer, bloemkool, broccoli, Elstar-appelen en witte pitloze druiven zijn deze week bij twee formules gelijktijdig in promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 41

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Opvallend deze week: met name het mandje AGF-hardlopers van Lidl stijgt sterk in prijs. Aan de bovenkant daalt de prijs van het mandje van Albert Heijn juist, terwijl de prijs van het Picnic-mandje deze week nagenoeg stabiel blijft (op € 0,05 na). De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt daardoor van 23% (week 40) naar 18%. 

     

    Behalve bij Lidl stijgen ook bij Plus de prijzen, zij het in veel lichtere mate. De prijsmeters van Pricing Experts merken overigens op dat het mandje met AGF-hardlopers deze week vrijwel compleet is.

     

    Negen promoties heeft Lidl deze week in het mandje met de populairste AGF-producten. Plus en AH volgen op afstand met vier aanbiedingen. Jumbo en Picnic hebben er ieder één. Er zijn deze week zes producten in promotie die bij meer dan één formule in de aanbieding zijn.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 40

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De meest opvallende beweging deze week is de daling van de prijs van het Lidl-mandje. Het mandje met AGF-hardlopers daalt bij Lidl namelijk bijna 7% ten opzichte van vorige week. Ook Plus en in geringere mate Jumbo verlagen de AGF-prijzen. Bij Albert Heijn en Picnic stijgen de prijzen van de mandjes juist. Door de tegengestelde prijsbewegingen neemt de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste supermarkt weer flink toe, van 14% naar 23%.

     

    Lidl heeft deze week de meeste afprijzingen in de 25 populairste AGF-producten: vijf promoties. Plus volgt met vier aanbiedingen, AH heeft er drie, Jumbo twee en Picnic één. Eén product is deze week bij vier van de vijf gevolgde formules in de aanbieding: bloemkool, waarbij € 0,99 de laagste prijs is (opvallend: prijs Jumbo € 1,69).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 39

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Duidelijk te zien in de grafiek van de prijsontwikkeling is dat de prijzen van de AGF-mandjes deze week dichter bij elkaar liggen. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule daalt dan ook fors, van 25% vorige week naar 14% nu.

     

    In die beweging heeft Picnic het stokje van duurste formule overgedaan aan Plus. Verder zien we ook bij Albert Heijn de prijs van het mandje met 25 populaire AGF-producten dalen. AH komt hierdoor deze week onder het prijsniveau van Jumbo uit. Opvallend is verder de opwaartse krul die de prijs van het Lidl-mandje deze week maakt.

     

    Picnic is deze week het meest actief met aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten. De online supermarkt heeft namelijk acht promoties. Lidl volgt met zes, gevolgd door Plus met drie, terwijl Jumbo en AH er ieder twee hebben. Er zijn deze week twee promoties die bij drie van de vijf gevolgde formules in de aanbieding zijn: broccoli en Elstar-appelen (los).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 38

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Vorige week, bij de introductie van Picnic in deze rubriek, kon de online supermarkt zich goed meten met de prijzen van vooral Albert Heijn en Plus. Deze week laat Picnic echter een aardig gaatje vallen en komt de online supermarkt als duurste uit de bus.

     

    Verder opvallend: Plus daalt hard en komt weer eens onder het prijsniveau van AH uit, maar opvallend is vooral hoe dicht de prijzen van Plus, AH en Jumbo nu bij elkaar liggen. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste supermarkt stijgt stevig ten opzichte van vorige week, van 20% naar 25%.

     

    Als het gaat om aanbiedingen is Picnic deze week net zo actief als Lidl (ieder zeven promoties). Albert Heijn heeft vier aanbiedingen, Plus drie en Jumbo één. Pitloze witte druiven zijn deze alleen bij Picnic niet in promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 37

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Met ingang van deze week heeft de AGF Monitor een ander aanzien. De belangrijkste wijziging: online supermarkt Picnic is toegevoegd aan het vaste rijtje retailers waarvan wekelijks de prijzen van een mandje met 25 AGF-hardlopers wordt gemeten. De tweede wijziging betreft dat mandje. De samenstelling is aangepast omdat bleek dat een aantal artikelen - waaronder een aantal losse appelsoorten - regelmatig bij één of meerdere retailers niet beschikbaar was.

     

    De prijzen van de nieuwe AGF Monitor kunnen vanwege het nieuw samengestelde mandje niet meer zomaar vergeleken worden met voorgaande edities. Van het nieuwe mandje heeft Pricing Experts daarom de prijzen van de afgelopen twee weken toegevoegd.

     

    Kijken we dan naar nieuwkomer Picnic dan valt op dat deze qua AGF-prijzen aan de bovenkant van het prijsspectrum meedoet met formules als Albert Heijn en Plus. Let wel, dat is een eerste indruk gebaseerd op de AGF-prijzen van drie weken. Wel is het zo dat Picnic vaak afwijkende (kleinere) verpakkingen hanteert en daardoor goedkoper lijkt. In de AGF Monitor worden de prijzen echter omgerekend naar de gangbare verpakkingsgroottes.

     

    Deze week ontlopen Plus en Picnic elkaar niet veel in prijs, terwijl AH en Jumbo de prijzen weten te drukken. Lidl blijft echter op relatief grote (prijs)afstand. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule bedraagt deze week 20%

     

    Picnic blijkt als het gaat om promoties in AGF behoorlijk actief. In de 25 AGF-hardlopers tellen we er deze week acht. Lidl volgt met vijf, AH met drie en Jumbo en Plus hebben er ieder slechts één.   

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 36

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Een bijzondere beweging in de prijzen deze week: overal stijgen de prijzen, maar omdat de stijging bij Plus slechts fractioneel is (één cent), komen zowel Albert Heijn als Jumbo nu hoger uit. In het geval van AH komt dat regelmatig voor, maar dat de prijs van het mandje met AGF-hardlopers bij Plus goedkoper is dan bij Jumbo is een zeldzaamheid. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule is ten opzichte van vorige week weer gestegen, van 19% naar 21%.

     

    Kijken we naar de promoties van deze week, dan neemt Lidl in aantal weer het voortouw. Lidl heeft in het mandje met AGF-hardlopers namelijk zes aanbiedingen. Plus volgt met vijf, terwijl AH en Jumbo er ieder twee hebben. Witte pitloze druiven zijn deze week bij drie van de vier formules in promotie. Opvallend is dat het bij alle drie de aanbiedingen om meerstuksaanbiedingen gaat. 

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 35

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Het vaste mandje met AGF-hardlopers is nog altijd niet compleet. Los daarvan stijgen de prijzen deze week over de hele linie, waarbij dit keer ook Lidl stevig meestijgt. Wel liggen de prijzen van respectievelijk Albert Heijn, Plus en Jumbo opnieuw dicht bij elkaar. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule daalt ten opzichte van vorige week aanzienlijk, van 24% naar 19%.

     

    Het aantal promoties in de gemeten AGF-hardlopers trekt deze week weer wat aan. Dat wil zeggen, met name Lidl is na een 'promotie-arme' periode weer terug. Met zes aanbiedingen, om precies te zijn. Plus heeft vier promoties, Jumbo twee en AH één. Deze week zijn courgettes bij drie van de vier formules in de aanbieding.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 34

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Veel appelsoorten blijven ook deze week onverkrijgbaar en worden dus niet meegenomen in de prijsmeting. Gaan de prijzen van de mandjes met de 25 grootste AGF-producten dan omlaag? Alleen bij Plus, waar de prijs van het gemeten mandje deze week met twintig cent daalt.

     

    Bij Albert Heijn, Jumbo en Lidl stijgen de prijzen deze week. Opvallend is dat het prijsniveau bij Jumbo al eventjes dichter in de buurt van dat van AH en Plus ligt dan dat van Lidl. Het prijsverschil tussen Jumbo en Plus is deze week € 0,15 op het gemeten mandje. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule stijgt ten opzichte van vorige week weer een procentje, van 23% naar 24%.

     

    Kijken we naar de aanbiedingen van deze week, dan is het nog altijd relatief rustig. Opnieuw is het Jumbo dat met vijf promoties het meest actief is. Plus, AH en Lidl hebben deze week respectievelijk drie, twee en één aanbieding(en) in de top-25 AGF-producten.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 33

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    De formules die elkaar vorige week qua prijs zo nadrukkelijk opzochten, nemen deze week duidelijk weer afstand van elkaar. We zien over de hele linie duidelijk hogere prijzen, ook bij Lidl dat opnieuw veruit de laagste prijs hanteert voor het mandje met de 25 populairste AGF-producten (overigens is het mandje weer niet compleet, met name appels ontbreken).

     

    De prijsafstand tussen de goedkoopste formule (Lidl) en de duurste formule (Albert Heijn deze week) daalt deze week een procentje, van 24% naar 23%.

     

    Afgezien van Jumbo is het rustig aan het promotiefront (stilte voor de storm?). Jumbo is met vijf meerstuksaanbiedingen wel nadrukkelijk actief. AH daarentegen heeft in de AGF-hardlopers deze week geen aanbiedingen, terwijl Plus twee producten in promotie heeft en Lidl slechts één. Opnieuw zijn witte pitloze druiven bij drie formules in de aanbieding.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.