• AGF Monitor week 27

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Albert Heijn weet zich deze week te handhaven als de formule met het op één na laagst geprijsde mandje met meest gekochte AGF-producten. Ook zien we dat het Jumbo-mandje in prijs omhoog beweegt, terwijl de andere formules de andere kant op bewegen. De gemiddelde prijs van het mandje met AGF-hardlopers ligt deze week op € 33,89 en dat is 1,3% lager dan een week eerder.
     
    Kijken we naar de prijsafstand tussen het laagst (Lidl) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje, dan zien we dat deze opnieuw overanderd op 14% uitkomt.
     
    Lidl schroeft het aantal promoties weer wat op, van vijf in week 26 naar zeven deze week. AH volgt met vier aanbiedingen, Jumbo en Picnic hebben er ieder twee en Plus kiest ervoor deze week alleen mandarijnen af te prijzen (binnen het vaste mandje AGF-producten, wel te verstaan).
     
    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week opnieuw uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • FOODPERSONALITY

    Actuele ontwikkelingen in de foodsector

  • AGF Monitor week 26

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Bijzonder: de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers van Jumbo, Plus en Picnic liggen deze week hoger dan de prijs van het AH-mandje. En dat terwijl de prijzen bij Jumbo en Plus ten opzichte van vorige week stevig dalen. Picnic vormt de uitzondering: de prijs van dit mandje stijgt deze week als enige van de hier gevolgde formules.
     
    De gemiddelde prijs van het mandje met meest gekochte AGF-producten komt deze week uit op € 34,32, een daling van 1,7% ten opzichte van vorige week. De prijsafstand tussen de laagst (en hoogst geprijsde formule - resp. Lidl en Picnic - is deze 14% en is daarmee gelijk aan vorige week.
     
    Kijken we naar de promoties dan blijft Lidl in termen van aantallen het veld aanvoeren. Vijf tellen de prijsmeters er deze week binnen het vaste mandje. Plus volgt op de voet met vier aanbiedingen, AH heeft er drie, Jumbo twee en Picnic één. Bij die laatste gaat het weer eens om witte pitloze druiven die deze week bij vier van de vijf gevolgde formules in promotie zijn.
     

    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week opnieuw uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 25

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    En opnieuw dalen de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers. Waren vorige week Elstar-appels niet bij alle formules verkrijgbaar, deze week komen daar de Conference-peren bij. Deze zijn dus voor alle formules deze week niet meegenomen in de prijsvergelijking. De gemiddelde prijs van het mandje met de 23 (!) populairste AGF-producten komt daardoor deze week uit op € 34,91.
     
    Princing Experts constateerde elders al dat Jumbo al een aantal weken het hoogst geprijsde mandje heeft en dat er sprake is van een trendbreuk. Let wel, het prijsverschil met Albert Heijn bedraagt deze week € 0,06. De prijsafstand tussen de hoogst en laagst geprijsde formule daalt van 23% (vorige week) naar 14%.
     
    Met zes promoties binnen het mandje blijft Lidl het in vergelijking met het gangbare beeld rustig aan doen. De andere formules volgen op afstand daarvan: AH en Jumbo hebben ieder twee aanbiedingen, Plus één en Picnic geen.
     

    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week uit de vergelijking gehaald)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 24

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Vorige week allemaal omhoog en deze week weer allemaal omlaag? Ja, maar de gedaalde prijzen worden deels veroorzaakt doordat Elstar-appels deze week bij Plus niet verkrijgbaar blijken. Om de onderlinge vergelijkbaarheid te behouden zijn Elstar-appelen daarom bij de andere formules ook niet meegenomen. De gemiddelde prijs van het mandje met de meest gekochte AGF-producten komt daarmee deze week uit op € 37,01.
     
    De mandjes van Albert Heijn en Lidl dalen deze week het meest in prijs. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule komt uit op 23% (vorige week 17%).
     
    Aan het promotiefront is het behoorlijk rustig. Met name Lidl doet het met vijf aanbiedingen rustig aan. Plus komt met vier promoties nog het dichtst in de buurt. Jumbo heeft twee multi-buy aanbiedingen, terwijl AH en Picnic ieder één promotie hebben. Daarbij zijn Galia-meloenen en witte pitloze druiven bij drie van de vijf formules in de aanbieding.
     

    (Elstar-appels zijn deze week uit de vergelijking gehaald)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 23

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Deze week stijgen de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers over de hele linie. De onderlinge verschillen zijn echter groot. Zo mogen we de prijsstijging bij Lidl +€ 2,58 oftewel 7,8% zonder meer fors noemen, terwijl de stijging bij Plus met +€ 0,21 oftewel 0,5% eerder bescheiden is.
     
    Wel heeft Jumbo door de prijsstijging van deze week opeens het hoogst geprijsde mandje. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje daalt ten opzichte van vorige week evenwel naar 17%. De gemiddelde prijs van het mandje met de 25 populairste AGF-producten komt deze week uit op € 39,44 en ligt daarmee 3,4% hoger dan in week 22.
     
    Lidl neemt deze week aardig wat gas terug als het gaat om promoties. Daar waar de afgelopen weken meer dan de helft van het gemeten mandje in promotie was, beperkt Lidl het aan tal aanbiedingen deze week tot zeven. Daarmee heeft Lidl echter nog altijd he grootste aantal aanbiedingen, aangezien Jumbo drie aanbiedingen heeft, Albert Heijn en Plus ieder twee en Picnic geen.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 22

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Gezien de prijsontwikkeling van de mandjes met AGF-hardlopers wordt het steeds meer Lidl en de rest. Daar waar Albert Heijn, Jumbo, Plus en Picnic in een prijsrange van € 38,69 - € 39,79 zitten, duikt Lidl daar met € 33,15 inmiddels ver onder. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule loopt desondanks deze week 'slechts' met een procent op tot 20%.
     
    Overigens is Jumbo deze week de enige formule waar de prijs van het mandje stijgt. De gemiddelde prijs van ons mandje met meest gekochte AGF-producten ligt deze week op € 37,98 en dat is een daling van 0,2% ten opzichte van vorige week.
     
    Lidl heeft ook deze week weer meer dan de helft van de gemeten producten in promotie, al is het iets minder uitbundig dan vorige week. Jumbo heeft twee aanbiedingen, Plus en Picnic ieder één. AH heeft deze week geen aanbiedingen binnen de top-25 AGF-producten.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 21

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Deze week is het met name de prijsafstand tussen het laagst en het hoogst geprijsde mandje die in het oog springt. Want daar waar Albert Heijn de prijs van het mandje met de meest gekochte AGF-producten laat oplopen is het Lidl dat het mandje juist fors in prijs verlaagt. De prijsafstand tussen deze twee uitersten loopt dan ook flink op, van 10% in week 20 naar nu 19%.
     
    Het gemiddelde van de mandjes ligt deze week op € 38,04, een stijging van 0,15% ten opzichte van vorige week. Bij Jumbo stijgt de prijs van het mandje echter het meest, namelijk met 3,3% (€ 1,25). De prijsdaling bij Lidl is 6% (€ 2,16).
     
    De stevig lagere prijzen van de gevolgde AGF-hardlopers worden veroorzaakt door de vele promoties. Ruim meer dan de helft (16 van de 25) van de gemeten producten zijn namelijk in promotie. Dat is zelfs voor Lidl veel. De overige formules lijken het wat betreft afprijzingen deze week juist rustig aan te doen. Plus heeft er drie, Jumbo één, AH en Picnic geen.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 20

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Deze week zijn het Jumbo en Plus waar de prijs van het mandje met de 25 meest gekochte AGF-producten daalt. Aan de andere kant van het spectrum zien we het AH-mandje juist stevig in prijs oplopen, en wel met € 1,56 oftewel ruim 4%. Door de prijsbewegingen van deze week stijgt de gemiddelde prijs van het gemeten mandje naar € 37,99, een stijging van 0,45% ten opzichte van vorige week.
    De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje blijft deze week desondanks ongewijzigd 10%.
     
    Kijken we naar de promoties, dan zien we dat de prijsstijging bij AH (deels) veroorzaakt wordt door het ontbreken van promoties binnen de gevolgde AGF-hardlopers. Ook Picnic doet het deze week promotieloos. Plus pakt dan met vijf aanbiedingen verhoudingsgewijs stevig uit. Van Lidl zijn we dat gewend; 11 promoties deze week. Jumbo laat het bij één aanbieding (Elstar-appels).
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 19

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Deze week zien we de prijs van ons mandje met meest verkochte AGF-producten alleen bij online supermarkt Picnic stijgen. Bij de overige gevolgde formules dalen de prijzen van de gemeten AGF-producten. De belangrijkste prijsbeweging maakt echter Albert Heijn, waar de prijs van het mandje ten opzichte van vorige week met € 1,50 oftewel 3,8% daalt.
     
    De gemiddelde prijs van het mandje met de 25 meest gekochte AGF-producten ligt deze week op € 37,82 en dat is 0,85% lager dan een week eerder. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule komt deze week uit op 10% en ligt daarmee weer een procent hoger dan vorige week.
     
    De opvallend gedaalde prijs van het AH-mandje wordt niet veroorzaakt door een stortvloed van promoties binnen de gemeten AGF-hardlopers. AH heeft deze week 4 van de 25 gevolgde producten in promotie. In twee gevallen (snoeptomaatjes en bospeen) overlappen de aanbiedingen van AH met die van Lidl, maar heeft AH wel een diepere afprijzing.
     
    Bij Lidl telden de prijsmeters 12 promoties, terwijl er bij Jumbo één werd geteld. Bij Plus en Picnic werden binnen de 25 populairste AGF-producten deze week geen aanbiedingen genoteerd.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 18

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Met uitzondering van Lidl stijgen de prijzen van de mandjes met de meest gekochte AGF-producten deze week bij alle gevolgde formules. Overigens is de prijsdaling bij Lidl miniem (-€ 0,01). Bij Plus lopen de prijzen het hardst op, waardoor de prijs van Plus-mandje dicht in de buurt van de prijs van het AH-mandje komt.
     
    De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 38,14, wat 1,6% hoger is dan vorige week. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule daalt ten opzichte van vorige week nog een procentje, van 10% naar 9%.
     
    Ook deze week is het weer Lidl dat binnen de 25 populairste AGF-producten de meeste promoties heeft. De prijsmeters tellen er tien. AH doet het met drie, terwijl Jumbo en Picnic er ieder één hebben. Plus heeft deze week geen aanbiedingen binnen de gemeten AGF-hardlopers.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 17

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    De prijs van het mandje met de 25 meest gekochte AGF-producten stijgt deze week bij Lidl en Jumbo en daalt bij Albert Heijn Plus en Picnic. De belangrijkste bewegingen maken AH en Lidl die in prijs sterk naar elkaar toe bewegen. Als gevolg daarvan daalt de prijsafstand tussen de hoogst en laagst geprijsde formule deze weel fors, van 18% (week 16) naar 10%. De gemiddelde prijs van het gemeten mandje blijft min of meer stabiel (+ € 0,04).
     
    Niet dat de prijs van het Lidl-mandje omhoog spuit door de afwezigheid van promoties, want dat zijn er deze week nog altijd acht. En dat is nog altijd het dubbele van AH, dat het bij vier aanbiedingen houdt. Daarna volgt Plus met drie promoties, Picnic met twee en Jumbo met één. Witte pitloze druiven zijn deze week weer eens volop in de aanbieding. Alleen Lidl heeft ze niet in de aanbieding.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 16

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De mandjes met AGF-hardlopers stijgen deze week in prijs bij Albert Heijn, Plus en Picnic en dalen bij Lidl en Jumbo. Door deze beweging loopt de prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule gevoelig op, van 14% (week 15) naar 18%. De gemiddelde prijs van de vijf mandjes stijgt per saldo met € 0,52 oftewel 1.4%.
     
    Binnen de 25 populairste AGF-producten heeft deze week alleen Lidl weer een flink aantal promoties. Maar liefst 11 van de 25 gemeten producten zijn in de aanbieding bij de discounter. Dat aantal staat in schril contrast met de aanbiedingen van de andere partijen. Zo hebben Albert Heijn en Picnic helemaal geen promoties, heeft Jumbo er één en Plus twee (Wel troeft Plus Lidl af met een promo voor aubergines waarbij de prijs € 0,30 lager ligt dan bij Lidl).
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 15

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De prijzen van de populairste AGF-producten kiezen deze week een duidelijk opwaartse richting. Bij alle vijf gevolgde formules stijgen de prijzen van de mandjes. De gemiddelde prijs van het mandje komt uit op € 36,99, een stijging van 3,5% ten opzichte van vorige week. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule loopt ook op, van 11% (week 14) naar actueel 14%.
     
    Kijken we naar de promoties van deze week, dan zien we dat witte pitloze druiven bij drie (Albert Heijn, Jumbo en Plus) van de vijff gevolgde formules in de aanbieding zijn. De meeste aanbiedingen heeft toch weer Lidl. Daar tellen de prijsmeters deze week 10 promoties binnen de AGF-hardlopers. AH doet het met de helft minder, terwijl Plus twee aanbiedingen heeft, Jumbo één en Picnic geen.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 14

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Terwijl we voor Lidl, Albert Heijn en Picnic deze week lagere prijzen noteren, gaan de prijzen van de 25 populairste AGF-producten bij Jumbo en Plus juist omhoog. De prijs van het Jumbo-mandje is daardoor nog maar € 0,18 verwijderd van de prijs van het AH-mandje. De gemiddelde prijs van ons AGF-mandje komt deze week uit op € 35,74, wat 0,45% hoger is dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje is nu 11%, een procentje minder dan vorige week.
     
    Kijken we naar de promoties van deze week, dan valt op dat avocado's bij drie van de vijf gevolgde formules in de aanbieding zijn. Het gaat om Lidl, AH en Plus, waarbij Lidl met € 0,99 de laagste prijs heeft. Lidl heeft ook weer de meeste aanbiedingen binnen de AGF-hardlopers; acht stuks. AH volgt met zes promties, Plus heeft er drie. Jumbo en Picnic hebben er ieder één.

     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 13

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Hoe ontwikkelen zich de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers in tijden van het coronavirus. Allereerst stellen we vast dat de prijzen deze week over de hele linie flink stijgen. Vergeleken met vorige week stijgt de gemiddelde prijs van ons mandje met € 1,25 oftewel 3,6% naar € 35,58. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule blijft echter stabiel op 12%.
     
    Het aantal AGF-promoties neemt ondanks de bijzondere situatie niet per se af. Lidl heeft weliswaar minder aanbiedingen dan vorige week - 11 versus 13 in week 12 - maar van een duidelijke terughoudendheid is geen sprake. Ook bij de andere formules zien de prijsmeters deze week geen ongebruikelijke matiging van het aantal promoties. Albert Heijn heeft er deze week vijf, Jumbo vier en Plus twee. Picnic heeft deze week geen promoties binnen de populairste AGF-producten.

     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

     

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 12

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Hoe ontwikkelen zich de prijzen van de 25 populairste AGF-producten in deze tweede 'coronaweek'. Het beeld is wisselend: bij Jumbo en Picnic is de prijs van het mandje verlaagd, terwijl bij Lidl, AH en Plus de mandjes in prijs zijn gestegen. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule daalt ten opzichte van vorige week weer een procentje, naar 12%.
     
    Lidl is deze week maar amper terughoudender met promoties. De prijsmeters tellen 13 aanbiedingen (vorige week 14). Op ruime afstand volgt Plus met zes promoties, terwijl Jumbo er vier heeft, Albert Heijn drie en Picnic twee. Witte pitloze druiven en perssinaasappel zijn deze week bij drie van de vijf gevolgde formules in de aanbieding.

     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 11

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Deze week dalen de prijzen van de 25 populairste AGF-producten over de hele linie. Wel is de daling bij de ene formule aanzienlijk forser dan bij de andere. Bij met name Albert Heijn en Plus daalt de prijs van het AGF-mandje deze stevig, respectievelijk met 4,1% en 6,3%. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule komt deze week uit op 13% (vorige week: 12%).
     
    Bij Lidl tellen de prijsmeters deze week maar liefst 14 promoties. Dat wil zeggen dat meer dan de helft van ons mandje met AGF-hardlopers bij Lidl in de aanbieding is. Maar Lidl is niet de enige formule met een stevige reeks afprijzingen. Bij Plus tellen het aantal promoties op tot negen. Bij AH tot zes, bij Jumbo tot vijf. Picnic heeft deze week twee promoties. Snoeptomaatjes zijn deze week bij vier van de vijf gevolgde formules in de aanbieding.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 10

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De prijs van het AH-mandje met de vaste AGF-hardlopers keert deze week terug naar bekend terrein. De prijs ligt nu € 0,15 boven die van Jumbo. De afgelopen twee weken was de prijs van het AH-mandje (mede door toedoen van de campagne rondom Prijsfavorieten in groente en fruit) die van Lidl behoorlijk dicht genaderd. De prijsafstand tussen de hoogst en laagst geprijsde formule stijgt ten opzichte van vorige week weer iets, van 10% naar 12%.
     
    De dalende prijs van het Lidl-mandje wordt mede veroorzaakt door weer een hele reeks promoties. 11 aanbiedingen binnen de 25 AGF-producten die we wekelijks meten. Bij de andere formules zien beduidend minder actiegeweld. Jumbo en AH hebben ierder vier promoties, Plus twee en Picnic geen. Mandarijnen en perssinaasappels zijn deze week bij twee van de vijf gevolgde formules in de aanbieding. Mandarijnen bij AH en Jumbo en perssinaasappels bij Lidl en Jumbo.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.