• AGF Monitor week 47

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Afgezien van Lidl is de bandbreedt in prijs als het gaat om de AGF-hardlopers tussen de gevolgde formules deze week klein. Met name de prijzen van de mandjes van Albert Heijn, Jumbo en Plus liggen dicht bij elkaar, waarbij Jumbo en Plus vanwege hogere prijzen naar AH toe bewegen. Picnic vergroot de prijsafstand naar dit drietal juist. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule loopt ten opzichte van vorige week weer wat op, van 16% naar 18%.

     

    Evenals vorige week doet Lidl het wat promoties in de 25 populairste AGF-producten betreft met vijf aanbiedingen rustig aan. Albert Heijn doet met vier aanbiedingen daardoor goed mee. Jumbo en Plus beperken het actiegeweld deze week tot twee promoties, terwijl Picnic volstaat met één afprijzing (mandarijnen). Mandarijnen zijn deze week alleen bij Plus NIET in promotie.

     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • FOODPERSONALITY

    Actuele ontwikkelingen in de foodsector

  • AGF Monitor week 46

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Het meest in het oog springend is deze week de duikvlucht van Plus, tot onder het niveau van Picnic en Jumbo, daarmee Albert Heijn achterlatend als formule met het hoogst geprijsde mandje met AGF-hardlopers. Jumbo is overigens de enige formule waar de prijs van het mandje deze week stijgt. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule komt uit op 16% (een procentje minder dan vorige week).

     

    Aan het promotiefront zien we vooral Lidl gas terugnemen; 'slechts' vier aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten. Maar daarmee is Lidl nog altijd het meest actief. AH, Jumbo en Plus volstaan ieder namelijk met maar twee aanbiedingen en Picnic geeft deze week alleen op mandarijnen 10% korting (waar de afprijzing van Plus overigens nog een stuk verder gaat).

     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 45

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Een wisselend beeld deze week: bij twee formules stijgen de prijzen van de AGF-hardlopers (Picnic en Plus), bij drie formules dalen de prijzen juist (AH, Jumbo en Lidl). Het betekent dat Picnic deze week net wat duurder is dan Jumbo, maar vooral dat Plus de prijs van het AH-mandje dicht nadert (tot op 14 cent). De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule blijft ten opzichte van vorige week overanderd (17%).

     

    Kijken we naar de promoties, dan zitten we nog volop in het mandarijnenseizoen. Die zijn deze week weer volop in de aanbieding, en wel bij drie (AH, Jumbo en Picnic) van de vijf formules. Verder tellen we bij Lidl weer de meeste promoties (zeven). Bij de andere formules ligt dat aantal beduidend lager. Jumbo, Plus en Pincic hebben ieder twee aanbiedingen binnen de AGF-hardlopers, AH zelfs maar één.

     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 44

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Hoewel de prijzen van de gemeten AGF-hardlopers bij zowel Lidl als Albert Heijn deze week stijgen, loopt de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule deze week merkbaar op, van 14% vorige week naar nu 17%. Het Lidl-mandje stijgt namelijk € 0,03 in prijs, dat van AH met € 1,25, waardoor het AH-mandje nu het hoogst geprijsd is. Picnic weet de prijsafstand naar Jumbo verder te vergroten (en die naar Lidl te verkleinen).
     
    Kijken we naar de aanbiedingen, dan zien we het gebruikelijke beeld. Lidl heeft opnieuw de meeste (zes) promoties binnen de 25 populairste AGF-producten. Daarna volgt Plus met vier aanbiedingen, Jumbo en Picnic met ieder twee. AH kiest ervoor om deze week alleen bospeen in promotie te hebben.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 43

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Met uitzondering van Lidl zoeken de formules elkaar qua prijs nadrukkelijk op deze week. De prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers van Albert Heijn, Jumbo, Plus en Picnic liggen namelijk maximaal € 0,47 oftewel 1,34% uit elkaar. Lidl neemt juist nog wat extra afstand, zodat de prijsafstand tussen de goedkoopste (Lidl) en duurste (Plus, ondanks een lagere prijs) formule oploopt van 11% vorige week naar nu 14%.
     
    Lidl is in week 43 ook weer het meest actief met aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten. AH heeft deze week vier promoties, terwijl de andere formules er ieder twee hebben. Opmerkelijk: mandarijnen zijn deze week bij alle gevolgde formules op de een of andere manier in promotie.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 42

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De prijzen van de 25 populairste AGF-producten dalen de week nagenoeg over de hele linie. Nagenoeg, want bij Plus loopt de prijs van het gemeten mandje deze week juist op. Sowieso jojoot het Plus-mandje de afgelopen weken flink heen en weer. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule komt evenals vorige week uit op 11%.

     

    Lidl is met acht promoties weer het meest actief binnen de AGF-hardlopers. Albert Heijn en Picnic hebben ieder drie aanbiedingen, Jumbo twee en Plus één. Witte pitloze druiven zijn deze week weer vol in de aanbieding, en wel bij Lidl, Jumbo (als deel van een combi-aanbieding) en Picnic. Lidl hanteert met € 1,69 de laagste prijs.

     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 41

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De prijsontwikkeling bij Plus laat voor wat betreft de gemeten AGF-hardlopers een mooie jojo-beweging zien; van hoogst geprijsd vorige week naar nu weer fors lager (en evenals week 39 het dichtst in de buurt bij de prijs van Lidl). De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje ligt deze week op 11%, een procentje lager dan vorige week. Behalve bij Plus daalt de prijs van het mandje deze week ook (licht) bij Picnic. Bij de andere formules stijgen de prijzen, het meest uitgesproken bij Albert Heijn.

     

    Ten opzichte van vorige week doet Lidl het deze week wat rustiger aan met promoties: zeven van de 25 gemeten AGF-producten zijn in de aanbieding. AH heeft deze week zes promoties, Jumbo en Plus ieder twee en Picnic één. Bloemkool is deze week bij drie van de gevolgde vijf formules in de aanbieding, waarbij ze allemaal dezelfde prijs hanteren (€ 0,99).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 40

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Kwam de prijs van het Plus-mandje vorige week nog dicht in de buurt van die van Lidl, deze week liggen de prijzen van de 25 AGF-hardlopers bij dezelfde formules juist het verst uit elkaar. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule loopt deze week weer op, van 7% naar 12%.

     

    Afgezien van Plus dalen de prijzen van de gemeten producten deze week bij alle formules, alleen niet in gelijke mate. Zo is het opvallend om te zien dat de prijs van AH-mandje nu onder die van Jumbo ligt.

     

    Lidl heeft deze week nagenoeg de helft van de gemeten 25 AGF-producten in promotie en heeft daarmee veruit de meeste aanbiedingen. AH volgt met vijf aanbiedingen. Jumbo heeft twee promoties, Plus en Picnic ieder één.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 39

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Wat valt deze week op? Om te beginnen dat Plus de prijs van het Lidl-mandje tot op € 0,43 is genaderd. De prijsafstand tussen Lidl - doorgaans de goedkoopste met het mandje van 25 AGF-hardlopers - en een andere formule is nog niet vaak zo klein geweest. Het AH-mandje komt deze week als hoogst geprijsd uit de bus, ook omdat de prijzen bij zowel Jumbo als Picnic dalen. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule is ten opzichte van vorige week wel gedaald, van 11% naar 7%.

     

    Kijken we naar de aanbiedingen, dan zien we het gebruikelijke beeld. Lidl is weer het meest actief met promoties met zeven van de 25 gemeten producten in de aanbieding. Lidl wordt gevolgd door Plus en Picnic met ieder vier aanbiedingen. Jumbo en Albert Heijn hebben er ieder twee.

     

    Het vaste mandje met de 25 populairste AGF-producten is deze week bij alle formules compleet.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 38

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Met uitzondering van Lidl dalen deze week de prijzen van de 25 AGF-hardlopers uit ons mandje bij alle gevolgde formules. Ondanks de (lichte) prijsstijging heeft Lidl wel weer 'gewoon' het goedkoopste mandje. Bijzonder is wel dat het nu Plus is dat de discounter het dichtst genaderd is. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule (deze week Picnic) daalt ten opzichte van vorige week, van 14% naar 11%.

     

    De prijs van het Lidl-mandje mag dan wel stijgen, de discounter heeft deze week negen van de 25 gemeten producten in promotie. Albert Heijn en Plus volgen met vier aanbiedingen, Jumbo heeft er drie en Picnic twee. Twee producten zijn deze week bij vier van de vijf gevolgde formules in de aanbieding: Conference-peren (Albert Heijn, Jumbo, Plus en Picnic) en witte pitloze druiven (Lidl, Albert Heijn, Jumbo en Plus).

     

    Bij alle formules zijn de producten uit het mandje deze week beschikbaar.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 37

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Behalve bij Plus en Picnic dalen de prijzen van de mandjes met 25 AGF-hardlopers. Daarbij draait Albert Heijn het hardst aan de prijsknop. De prijs van het AH-mandje komt daardoor nu duidelijk onder die van Plus, Picnic én Jumbo te liggen. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste supermarkt - dat is deze week dus Jumbo - stijgt ten opzichte van vorige week met een procentje tot 14%.

     

    De lagere prijs van het AH-mandje wordt niet veroorzaakt door veel promoties. Dat is er deze week namelijk maar één (mandarijnen). Het is zoals gebruikelijk Lidl dat de meeste promoties in de gemeten 25 AGF-producten heeft. Zes. Ook Jumbo heeft maar één aanbieding (witte pitloze druiven), Picnic twee en Plus geen.

     

    De mandjes zijn bij alle formules compleet.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 36

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De prijzen van de AGF-mandjes vliegen deze week omhoog. Waarom? Vooral omdat het gemeten mandje weer compleet is. Elstar-appelen en Conference-peren waren wekenlang niet beschikbaar bij Lidl en andere formules. Los daarvan zien we de prijs van het Jumbo-mandje extra hard stijgen waardoor het een heel eind in de buurt komt bij Albert Heijn. Bij al deze bewegingen blijft de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule gelijk aan die van vorige week: 13%

     

    Lidl is weer het meest actief met aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten. Er zijn deze week twee producten die bij drie van de vijf gevolgde formules in promotie zijn: broccoli (Lidl, AH en Picnic) en witte pitloze druiven (AH, Jumbo, Plus).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 35

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Het is deze week volop komkommertijd aangezien drie van de vijf hier gevolgde formules deze week komkommers in de aanbieding hebben. Bij Albert Heijn en Lidl voor € 0,59 per stuk en bij Plus twee voor € 0,99. Voor het overige is het rustig aan het promotiefront. In totaal tellen we deze week slechts zeven aanbiedingen in de 25 populairste AGF-producten.

     

    Aanbiedingen Lidl: 4

    Aanbiedingen Albert Heijn: 1

    Aanbiedingen Jumbo: 1

    Aanbiedingen Plus: 1

    Aanbiedingen Picnic: geen

     

    Kijken we naar de prijsontwikkeling, dan zien we Albert Heijn, Jumbo en Picnic neerwaarts bewegen, terwijl bij de overige formules de prijs van het gemeten mandje stijgt. Het Jumbo-mandje is nu wel weer goedkoper dan dat van Plus. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt naar 13% (vorige week 16%).

     

    De meting van week 35 is opnieuw niet compleet: Elstar-appelen ontbreken bij Lidl en Plus en Conference-peren ontbreken dit keer bij Plus.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 34

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Na een weekje geen promoties in de hier gemeten 25 AGF-hardlopers geeft Lidl weer gas: zeven aanbiedingen tellen de prijsmeters van Pricing Experts deze week. Albert Heijn neemt daarentegen deze week een promotievrij weekje. Als gevolg daarvan neemt de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule voor wat betreft het gemeten mandje fors toe. Met 16% is er sprake van een verdubbeling ten opzichte van vorige week.

     

    Opvallend is dat de prijs van het Jumbo-mandje ook deze week boven die van Plus ligt (en nu ook boven die van Picnic).

    Jumbo heeft deze week twee promoties, Plus heeft er één en Picnic ook. Er zijn deze week twee overlappende promoties: courgette (Lidl/Plus) en witte pitloze druiven (Lidl/Jumbo).

     

    De meting van deze week is opnieuw niet compleet; Elstar-appelen ontbreken bij Plus en Lidl, Conference-peren bij Lidl.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 33

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Na twee weken afwezigheid in verband met vakantie, hierbij weer een actuele AGF Monitor. Bij Lidl is duidelijk merkbaar dat de vakantieperiode nog niet voorbij is. In het hier gemeten mandje met de 25 populairste AGF-producten heeft Lidl namelijk geen enkele aanbieding (daar waar het doorgaans het meest actief is met promoties). Bij de andere formules zijn er wel aanbiedingen; vier bij Plus, bij Albert Heijn en Jumbo drie (ieder) en Picinuc één (250 gram cherrietomaatjes voor € 0,80).

     

    Mede door het ontbreken van promoties stijgt de prijs van het Lidl-mandje aanzienlijk, al blijft het nog steeds (ruim) de goedkoopte. Wat wel gebeurt is dat de prijsafstand tussen de goedkoopste en de duurste formule deze week maar 8% bedraagt. Bijzonder is ook dat het Jumbo-mandje maar amper goedkoper is dan dat van AH en Picnic.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 30

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De prijsbeweging die Albert Heijn deze week maakt in het AGF-kernassortiment mag opmerkelijk heten. Van directe belager van Jumbo en Plus deze week weer naar de formule met het duurste AGF-mandje. En omdat Lidl en Plus deze week de enige formules zijn de prijs van het mandje met AGF-hardlopers verlagen, duikt Plus weer eens onder de prijs van Jumbo. Door dit alles stijgt de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule ten opzichte van vorige week weer, en wel van 13% naar 16%.

     

    De meeste promoties tellen we weer bij Lidl (zeven). Plus doet met vier aanbiedingen aardig mee. De overige formules doen het deze week rustig aan: Jumbo heeft twee aanbiedingen, AH één (een pond witlof voor € 0,75) en Picnic geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 29

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Deze week zijn het met name Albert Heijn en Plus die aan de prijsknop draaien. De prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers bij deze twee formules dalen zodanig dat ze de prijs van het Jumbo-mandje (dat deze week exact gelijk aan die van vorige week) op een haar na naderen. Plus komt het dichtst bij (op vier cent na), AH nadert Jumbo tot op 15 cent.

     

    De prijsbewegingen zorgen ervoor dat Picnic (dat de prijsteugels behoorlijk loslaat) deze week als hoogst geprijsde formule uit de bus komt. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule stijgt ten opzichte van vorige week echter niet. Ook bij Lidl stijgt de prijs van het mandje met de populairste AGF-producten namelijk waardoor de prijsafstand daalt van 15% naar 13%.

     

    Ondanks dat de gemeten AGF-prijzen bij Lidl stijgen, heeft de discounter deze week opnieuw de meeste promoties (zeven). Plus heeft deze week vijf aanbiedingen, AH twee en Jumbo en Picnic ieder één. Die ene aanbieding van Picnic betreft bloemkool die deze week ook bij Lidl in de aanbieding is. Hier troeft Picnic met € 1,57 Lidl echter nog net met twee cent af.  

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.