• AGF Monitor week 49

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Deze week is Picnic weer meegenomen in de vergelijking, maar dat wil niet zeggen dat alle manco's van vorige week (negen producten waren toen niet beschikbaar) zijn opgelost. Bleekselderij en bosui zijn nog altijd niet beschikbaar bij de online supermarkt en mede omdat deze producten uit de vergelijking zijn gehaald dalen de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers deze week weer.

     

    Kijken we naar de belangrijkste prijsbewegingen, dan zien we de prijs van het AH-mandje stevig dalen. Dat geldt overigens ook voor het mandje van Lidl, al blijft Dirk nog net even voordeliger (het verschil bedraagt zeven cent). De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 35,23. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje loopt weer op: van 16% (week 48) naar 19%.

     

    Binnen de 25 meest verkochte AGF-producten is Lidl deze week weer het meest actief met promoties. Maar liefst 15 van de 25 producten zijn namelijk in promotie. Op behoorlijke afstand volgt AH met zes aanbiedingen, Plus met vier. Jumbo en Dirk hebben er ieder twee en Picnic volstaat met één afprijzing (Elstar-appels).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • FOODPERSONALITY

    Actuele ontwikkelingen in de foodsector

  • AGF Monitor week 48

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De prijzen van de mandjes met de meest verkochten AGF-producten schieten deze week over een breed front omhoog. Daar hoort wel een uitleg bij. Vorige week waren een drietal producten niet beschikbaar bij Picnic en werden deze uit de vergelijking gehaald waardoor de prijzen van de mandjes logischerwijze daalden. Deze week is productbeschikbaarheid echter een nog groter probleem bij Picnic, aangezien maar liefst negen van de vaste 25 producten niet beschikbaar zijn. Om die reden is besloten deze week Picnic in z'n geheel niet mee te nemen in de vergelijking, waardoor de mandjes compleet zijn (en in prijs stijgen).

     

    Nieuwkomer Dirk (vorige week voor het eerst in de vergelijking) heeft ook deze het laagst geprijsde mandje. De gemiddelde prijs van de mandjes met AGF-hardlopers komt deze week uit op € 37,18 (excl. Picnic). De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje bedraagt deze week 16% (tegenover 18% vorige week).

     

    Bij Lidl telden de prijsmeters deze week 11 promoties. Bij dat aantal komt Albert Heijn met vijf aanbiedingen het dichtst in de buurt. De overige formules laten aanzienlijk minder actiegeweld zien binnen de AGF-hardlopers: Plus heeft drie promoties, Jumbo en Dirk ieder twee. Overigens is Picnic wel meegenomen in het overzicht van de actuele prijzen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 47

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Met ingang van deze week voegen we Dirk (van den Broek) toe aan de wekelijkse vergelijking binnen de AGF Monitor. Dat betekent dat Lidl als het gaat om de prijzen van AGF-hardlopers er een serieuze uitdager bij krijgt. In de week dat we Dirk toevoegen komt de prijs van het Dirk-mandje namelijk al lager uit dan die van het Lidl-mandje.

     

    Sowieso duikelen de prijzen van de mandjes deze week flink naar beneden. De belangrijkste reden hiervoor is echter dat niet alle producten bij alle retailers beschikbaar zijn. Bij Picnic zijn deze beek bospeen, reguliere bleekselderij en conference-peren niet beschikbaar. Deze producten zijn daarom voor alle formules uit de vergelijking gehaald.

     

    De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule schiet door de komst van Dirk omhoog naar 18%. De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 33,32 en dat is 13,6% lager dan vorige week (de daling komt zoals gezegd vooral door het ontbreken van producten).

     

    Kijken we naar de promoties, dan zien we dat Dirk er niet veel nodig heeft om tot een lager geprijsd mandje te komen. Ter illustratie: Dirk heeft deze week drie aanbiedingen binnen de top-25 AGF-producten en Lidl 11.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 46

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Deze week zien we de prijzen van de mandjes met de meest verkochte AGF-producten over een breed front dalen. Alleen bij Picnic blijft de prijs van het mandje precies gelijk aan de prijs van vorige week. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule blijft evenwel gelijk op 12%.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes komt deze week uit op € 38,57 en dat is 0,9% lager dan vorige week. De grootste daling zien we bij Albert Heijn, waar de prijs van het mandje met € 0,73 oftewel 1,9% daalt.

     

    Afgezien van Lidl (acht afprijzingen) is AH deze week met vijf aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten ook het meest actief met promoties. Plus heeft namelijk maar twee aanbiedingen, Jumbo één en Picnic geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 45

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Knap gedaan van Albert Heijn om op precies hetzelfde bedrag voor het mandje met AGF-hardlopers uit te komen als vorige week. Gewoon toeval, maar het zorgt er wel voor dat AH deze week de formule is die met de prijzen van de meest verkochte AGF-producten Lidl het meest nadert (al is de prijsafstand nog aanzienlijk). Afgezien van Lidl zijn de prijzen van de mandjes bij de overige formules deze week hoger.

     

    De prijsafstand tussen de hoogst en laagst geprijsde formule (voor wat betreft de AGF-hardlopers) loopt door de prijsbewegingen van deze week weer op, van 7% (week 44) naar 12%. De gemiddelde prijs van de mandjes komt nu uit op € 38,91 en dat is 1,2% meer dan vorige week.

     

    Lidl heeft deze week weer verreweg de meeste promoties binnen de 25 populairste AGF-producten, en wel negen stuks. Bij AH en Jumbo telden de prijsmeters er bij ieder drie, Plus houdt het bij twee aanbiedingen en Picnic heeft er deze week geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 44

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    De prijzen van de mandjes met de 25 meest verkochten AGF-producten dalen deze week over de hele linie. Het sterkst is de prijsdaling echter bij Albert Heijn waar de prijs van het mandje met € 1,90 oftewel 4,7% daalt. De gemiddelde prijs van de mandjes komt deze week uit op € 38,44 en dat is 2,3% lager dan vorige week. De prijsafstand tussen de hoogst en laagst geprijsde formule - dat zijn deze week resp. Picnic en Lidl - daalt verder, van 10% (week 43) naar 7% deze week.

     

    Evenals vorige week tellen de prijsmeters bij Lidl zeven promoties. Albert Heijn en Jumbo hebben er ieder vier, terwijl Picnic er drie heeft en Plus twee. Elstar-appelen zijn deze week bij drie van de vijf gevolgde formules in de aanbieding.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 43

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Van de gevolgde formules zien we dat alleen de prijs van het Picnic-mandje deze week daalt. Het mandje met AGF-hardlopers stijgt bij de andere vier formules, maar met name bij Lidl en Albert Heijn fors. Tegelijkertijd daalt de prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule van 13% (week 42) naar 10%. De gemiddelde prijs van de mandjes stijgt deze week met € 0,59 naar € 39,33, wat neerkomt op een stijging van 1,5%.

     

    Aan het promotiefront is relatief rustig. Dat wil zeggen dat zowel Albert Heijn als Picnic deze week geen aanbiedingen hebben binnen de 25 populairste AGF-producten en Plus slechts één afprijzing heeft. Jumbo heeft deze week drie promo's (steeds meerstuksaanbiedingen). Bij Lidl tellen de prijsmeters deze week een gangbaar aantal promoties van zeven.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 42

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Jumbo lijkt deze week de gangbare orde te willen herstellen en duikt met de prijzen van de meest verkochte AGF-producten onder die van de andere formules - met uitzondering van Lidl. En omdat Lidl zelf de prijs van het mandje met AGF-hardlopers ook weer verlaagt komt Jumbo ook niet echt dichter bij Lidl in de buurt.

     

    Intussen loopt de prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule nog wat verder op, van 11% vorige week naar 13% nu. De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 38,74 en dat is 0,6% lager dan vorige week.

     

    Lidl heeft weer het grootste aantal promoties binnen de AGF-hardlopers (acht), AH, Jumbo en Plus hebben er deze week ieder drie, terwijl Picnic maar één afprijzing heeft, en wel op mandarijnen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 41

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Het mandje van Lidl is deze week het enige mandje dat in prijs daalt. Bij de overige formules stijgen de prijzen van de AGF-hardlopers, zij het beperkt. De gemiddelde prijs van het mandje met meest gekochte AGF-producten blijft onveranderd ten opzichte van vorige week. Met name door de prijsdaling bij Lidl loopt de prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule deze week weer op, van 8% naar 11%.

     

    Albert Heijn heeft deze week vijf promoties binnen de populairste AGF-producten, terwijl Lidl met acht aanbiedingen toch weer het meest actief is. Jumbo heeft er vier - waaronder weer een aantal meerstuksaanbiedingen - Plus drie en bij Picnic konden geen afprijzingen worden gevonden.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 40

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Plus verlaagt de prijzen van het mandje met AGF-hardlopers, terwijl Lidl de prijzen juist opschroeft. Als gevolg daarvan daalt de prijsafstand tussen het hoogst en laagst geprijsde mandje deze week gevoelig, van 14% naar 8%. En en passant heeft Picnic nu het duurste mandje. Behalve bij Plus daalt ook de prijs van het Jumbo-mandje, al is die daling aanzienlijk kleiner.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met meest verkochte AGF-producten komt deze week uit op € 38,96 en dat is toch 0,26% lager dan vorige week. Opvallend ook: Albert Heijn zit € 0,85 onder die gemiddelde prijs en is Lidl nu het dichtst genaderd.

     

    Dat geldt niet voor het aantal promoties, aangezien Lidl er deze week weer tien daar waar AH maar ook Jumbo en Plus het met vier aanbiedingen binnen de AGF-hardlopers doen. Picnic prijst alleen de witte pitloze druiven af - maar dat doen AH, Lidl en Jumbo deze week ook.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 39

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    En daar gaat Plus weer. Wist Plus vorige week nog de prijs van het mandje van Lidl het dichtst te benaderen, deze week schiet het Plus-mandje in prijs hard omhoog. Door deze beweging en de daling in prijs van het Lidl-mandje loopt de prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule gevoelig op, van 9% (week 38) naar 14%.

     

    En daar waar Plus omhoog beweegt is het nu Albert Heijn dat de prijzen van de gemeten AGF-hardlopers flink verlaagt. De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 39,06 en dat is 0,15% hoger dan vorige week.

     

    Bij de promoties zien we weer het vertrouwde beeld met Lidl dat de meeste afprijzingen heeft. 11 in totaal. AH en Picnic volgen op ruime afstand met drie promoties, terwijl Jumbo en Plus er ieder twee hebben.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 38

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Een belangrijk verschil met de voorbije weken is dat Lidl weer helemaal terug is aan het promotiefront; de prijsmeters hebben deze week namelijk tien promoties geteld binnen de 25 meest gekochte AGF-producten. Mede daardoor loopt de prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule weer wat op, van 7% (week 37) naar 9%.

     

    Verder zien we dat de prijs van het Plus-mandje weer eens onder de prijs van het Jumbo-mandje duikt en dat de mandjes van Albert Heijn en Picnic deze stijgen daar waar de andere mandjes in prijs dalen. De gemiddeld prijs van de mandjes komt deze week op uit op € 39,01 en dat 1,7% lager dan vorige week.

     

    Zoals gezegd heeft Lidl deze week weer flink wat AGF-promoties. Jumbo en Plus stellen daar met ieder drie aanbiedingen nog het meest tegenover. AH beperkt het deze week tot twee promoties, terwijl Picnic er één heeft. Conference-peren zijn deze week bij vier van de vijf formules in de aanbieding waarbij AH de laagste prijs heeft (€ 1,25 per kilo) en - opvallend genoeg - Lidl de hoogste (€ 2,19 per kilo).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 37

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Wat valt deze week op? Een paar dingen: de prijsafstand tussen het hoogst en laagst geprijsde mandje met AGF-hardlopers daalt verder, van 10% (week 36) naar 7%. Verder is het aantal promoties binnen de meest gekochte AGF-producten bij Lidl erg laag. Bijzonder is uiteraard ook dat Albert Heijn na Lidl opnieuw het laagst geprijsde mandje heeft. De gemiddelde prijs van de mandjes stijgt deze week wel met 1,6% en komt nu uit op € 39,67.

     

    Kijken we naar de promoties binnen de populairste AGF-producten, dan valt zoals gezegd vooral Lidl op. Opnieuw heeft Lidl namelijk maar één aanbieding (courgettes) in plaats van de gebruikelijke lange lijst aan promoties. Lidl heeft deze week zelfs het minste aantal promoties, aangezien Jumbo en Picnic er twee hebben, Plus drie en Albert Heijn vier.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 36

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    Draaien deze week alle hier gevolgde formules gelijktijdig aan de prijsknop (en in dezelfde richting)? Nee, na vele weken zijn Elstar-appels en Conference-peren weer bij alle formules beschikbaar en dus meegenomen in de prijsvergelijking. Dat resulteert in een fors hoger geprijsd mandje van meest gekochte AGF-producten.
     
    Vergelijken met vorige week heeft niet zoveel zin, maar we kunnen natuurlijk wel iets zeggen over de prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule (voor wat betreft ons AGF-mandje) van deze week. Die komt uit op 10%. Opvallend is dat de forse prijsduikeling bij Plus van vorige week weer nagenoeg ongedaan gemaakt is.
     
    Wat verder vooral opvalt is het aantal promoties bij Lidl. Dat is er deze week welgeteld één (Conference-peren). Deze week zijn het Albert Heijn en Plus die de meeste aanbiedingen binnen de top-25 AGF-producten hebben: ieder drie. Jumbo heeft twee promoties en Picnic heeft er deze week geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 35

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    De opvallendste ontwikkeling binnen de meest gekochte AGF-producten is de forse daling van de prijs van het Plus-mandje. Plus nadert tot op 4% het prijsniveau van discounter Lidl (waar de prijs van het mandje deze week juist behoorlijk stijgt). De prijsafstand tussen de hoogst en laagst geprijsde mandje komt deze week uit op 14%, een daling van 2% ten opzichte van vorige week.
     
    De gemiddelde prijs van het mandje met de populairste AGF-producten ligt deze week op € 32,95, een daling van € 0,90 ten opzichte van vorige week.
     
    Kijken we naar de promoties van deze week, dan kunnen we vaststellen dat de prijsduikeling bij Plus niet wordt veroorzaakt door overmatig actiegeweld (alleen bloemkool en pitloze druiven in de aanbieding). Wellicht dat hier de uitbreiding van het assortiment Laagblijvers (vaste lage prijzen) doorwerkt.
     
    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week weer uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 34

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    We pakken de draad weer op (de vorige AGF Monitor was die van week 31) na de vakantie. In de tussenliggende periode zagen we met name bij Lidl en Plus flinke prijsdalingen (in week 32). Inmiddels liggen de prijzen van de meest gekochte AGF-producten weer op een hoger niveau. Sterker nog, met uitzondering van Lidl en Albert Heijn zoeken de overige formules deze week de bovenkant van de bandbreedte van de prijzen van de afgelopen weken op.
     
    De gemiddelde prijs van het mandje met AGF-hardlopers komt deze week uit op € 34,24, wat een fractie lager is dan een week eerder. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule is deze week 16%.
     
    Bij Lidl zien we deze week weer een aanzienlijk aantal promoties binnen de in het vaste mandje gemeten AGF-producten; negen in totaal. De andere formules doen het rustiger aan: AH heeft vier aanbiedingen, Plus drie en Jumbo en Picnic ieder één.
     
    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week weer uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 31

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    De meest opvallende beweging zien we deze week bij Plus; van formule waarvan de prijs van het mandje met AGF-hardlopers die van Lidl het dichtst genaderd was naar de formule die opeens het hoogst geprijsde mandje heeft. Het Plus-mandje stijgt dan ook van € 32,11 naar € 34,34, een stijging van bijna 7%.
     
    De gemiddelde prijs van de gemeten mandjes met de meest gekochte AGF-producten komt deze week uit op € 33,19 en dat is 1,05% hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen de laagst en hoogst geprijsde formule loopt verder op naar 17% (vorige week 15%).
     
    Jumbo, Plus en Picnic laten het deze week bij één promotie binnen de gemeten groep populaire AGF-producten. Albert Heijn heeft er vier en bij Lidl tellen de prijsmeters weer de meeste aanbiedingen, en wel zeven.
     
    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week opnieuw uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 30

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus en Picnic.

    De prijs van het mandje met AGF-hardlopers van Albert Heijn daalt deze week met een euro. En daarmee nadert AH de prijs van Jumbo tot op twee cent na. Verder valt op dat alleen het Picnic-mandje deze week in prijs omhoog gaat. De gemiddelde prijs van de gemeten mandjes komt daarmee uit op € 32,84 en dat is bijna 2% lager dan vorige week.
     
    Kijken we naar de prijsafstand tussen de laagst (Lidl) en hoogst (Picnic) geprijsde formule, dan kunnen we vaststellen dat deze weer oploopt, van 12% (week 29) naar 15% (week 30).
     
    Binnen ons mandje met de meestgekochte AGF-producten heeft Lidl het aantal promoties deze week weer wat opgeschroefd. De prijsmeters tellen zeven aanbiedingen bij de discounter. Plus komt met vijf aanbiedingen dicht in de buurt. Albert Heijn heeft er drie, Jumbo twee en Picnic doet het deze week even zonder.
     
    Witte pitloze druiven zijn deze week weer eens bij drie van de vijf gevolgde formules in de aanbieding waarbij Plus met € 1,29 de diepste afprijzing heeft.
     
    (Elstar-appels en Conference-peren zijn deze week opnieuw uit de vergelijking gehaald omdat deze niet bij alle formules verkrijgbaar zijn.)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.