• AGF Monitor week 33

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    De formules die elkaar vorige week qua prijs zo nadrukkelijk opzochten, nemen deze week duidelijk weer afstand van elkaar. We zien over de hele linie duidelijk hogere prijzen, ook bij Lidl dat opnieuw veruit de laagste prijs hanteert voor het mandje met de 25 populairste AGF-producten (overigens is het mandje weer niet compleet, met name appels ontbreken).

     

    De prijsafstand tussen de goedkoopste formule (Lidl) en de duurste formule (Albert Heijn deze week) daalt deze week een procentje, van 24% naar 23%.

     

    Afgezien van Jumbo is het rustig aan het promotiefront (stilte voor de storm?). Jumbo is met vijf meerstuksaanbiedingen wel nadrukkelijk actief. AH daarentegen heeft in de AGF-hardlopers deze week geen aanbiedingen, terwijl Plus twee producten in promotie heeft en Lidl slechts één. Opnieuw zijn witte pitloze druiven bij drie formules in de aanbieding.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • FOODPERSONALITY

    Actuele ontwikkelingen in de foodsector

  • AGF Monitor week 32

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Alsof drie formules erom strijden wie deze week het duurst mag zijn. Het duurst is uiteindelijk Albert Heijn met € 26,80 voor het (opnieuw niet complete) vaste mandje met de populairste AGF-producten. Het verschil met Plus bedraagt overigens maar één cent. Opvallender is dat Jumbo AH tot op tien cent nadert. Doorgaans is de prijsafstand tussen Jumbo en AH aanzienlijk groter.

     

    Lidl blijft met € 21,61 voor het gemeten mandje ver weg van de andere drie, al daalt de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule door de prijsbewegingen van 27% in week 31 naar 24% nu .

     

    Opvallende genoeg neemt Jumbo als EDLP-formule deze week het voortouw met het aantal promoties in de top-25 AGF-producten. Jumbo heeft er namelijk vijf (wel steeds drie voor € 3,- of drie voor € 4,-). Lidl en Plus volgen met vier aanbiedingen, terwijl AH er deze week drie heeft. Bakjes pitloze witte druiven en bloemkool zijn bij drie van de vier formules in promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 31

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Over de hele linie dalen de prijzen deze week. Opnieuw is het mandje met de 25 populairste AGF-producten deze week niet compleet. De prijsmeters valt op dat met name veel soorten losse appels momenteel niet verkrijgbaar zijn.

     

    Duidelijk is dat Lidl een flinke slinger aan de prijsknop geeft. De prijs van het mandje daalt bij Lidl ten opzichte van vorige week namelijk met € 2,03 naar € 21,08. Door die stevige prijsverlaging neemt de prijsafstand tussen de goedkoopste (Lidl) en duurste (AH) formule deze week navenant toe. Deze stijgt namelijk van 20% naar 27%.

     

    Aan het promotiefront blijft het ondanks de forse prijsverlaging relatief rustig. In de top-25 AGF-producten tellen we voor Lidl vijf promoties, evenals voor Jumbo (maar dan vijf meerstuksaanbiedingen). Plus heeft deze week twee promoties en AH één (bleekselderij; twee voor € 2,-).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 30

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Lidl, Jumbo, Albert Heijn en Plus.

    Wat valt deze week op aan de prijsontwikkeling van het mandje AGF-hardlopers bij Albert Heijn, Lidl, Jumbo en Plus? Nou, dat Lidl en Plus de prijzen hebben verlaagd, dat het mandje bij Jumbo licht in prijs is gestegen (+ € 0,10) en bij AH wat steviger (+ € 1,20). Als gevolg hiervan is het mandje deze week bij AH het duurst.

     

    De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule blijft desalniettemin gelijk aan die van vorige week, namelijk 20%. Overigens zijn ook deze week de mandjes niet compleet (lees: niet alle producten zijn bij de formules verkrijgbaar en worden daarom niet meegenomen in de prijsvergelijking).

     

    De formules doen het deze week rustig aan met aanbiedingen. Plus voert het lijstje aan met vier promoties, gevolgd door Lidl en Albert Heijn met drie, terwijl Jumbo het bij twee laat. Er zijn deze week twee producten die bij drie formules in promotie zijn (komkommer en galiameloen).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

Registreer
Login
Nog geen abonnement? Bestel hier.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

succes
of registreer.
Nog geen abonnement? Bestel hier.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

succes
of login.
Nog geen abonnement? Bestel hier.