• AGF Monitor week 24

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Over de hele linie dalen deze week de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers. Dat heeft deels te maken met het niet beschikbaar zijn van producten bij formules. Zo zijn Elstar-appelen al enkele weken niet beschikbaar bij Plus (en inmiddels ook bij Picnic). Saillant detail: Elstar-appelen zijn deze week juist in promotie bij Lidl. Bij Lidl zijn deze week dan weer broccoli en Conference-peren niet beschikbaar. Kijken we naar de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule, dan constateren we dat deze ten opzichte van vorige week ongewijzigd blijft op 13%.

     

    Deze week hebben Lidl en Picnic evenveel aanbiedingen binnen de gemeten populairste AGF-producten. Ieder heeft er drie (wat voor Lidl opvallend weinig is). Jumbo heeft twee promoties en Albert Heijn en Plus ieder één.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • FOODPERSONALITY

    Actuele ontwikkelingen in de foodsector

  • AGF Monitor week 23

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Als meest opvallende beweging in de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers willen we de prijsstijging bij Jumbo van deze week noemen. Het Jumbo-mandje stijgt ten opzichte van vorige week namelijk met € 0,89 oftewel 2,8% in prijs. Daardoor komt Jumbo nu ook hoger uit dan Plus. En dat is weliswaar niet uniek, maar het komt in deze prijsmeting niet heel vaak voor.

     

    Precies de andere kant op beweegt Lidl , waar de prijs van het mandje met de 25 populairste AGF-producten deze week met 3.5% daalt. En omdat de prijzen van dezelfde AGF-producten bij Albert Heijn stijgen, neemt de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule deze week weer flink toe. Deze stijgt namelijk van 8% (week 22) naar 13%.

     

    Lidl heeft ook deze week weer het grootste aantal aanbiedingen binnen de gemeten producten. Zes stuks. Daarop volgt Picnic deze week met vijf promoties. Jumbo en Plus hebben er ieder drie. AH heeft er twee.

     

    De prijsmeting van deze week is niet compleet: Elstar-appelen zijn niet beschikbaar bij Plus en Picnic en zijn derhalve uit de meting gehaald.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 22

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    En opnieuw kruipen de gevolgde formules qua AGF-prijzen naar elkaar toe. Daarbij doet Albert Heijn het stokje van formule met het duurste mandje over aan Picnic (al scheelt het maar één cent) en nadert Lidl Jumbo tot op 60 cent. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt deze week naar 8% (vorige week 14%).

     

    De hogere prijs van het mandje AGF-hardlopers bij Lidl wordt deels veroorzaakt door het (naar Lidl-begrippen) geringe aantal aanbiedingen. Vier zijn het er deze week. Evenwel overtreffen de andere formules dat aantal niet: AH en Jumbo hebben ieder twee promties, Picnic één en Plus geen. Ondanks het relatief kleine aantal aanbiedingen zijn Galia-meloenen deze week bij drie van de vijf formules in de aanbieding.

     

    De prijsmeting van deze week is op één item na compleet.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 21

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Nadat de in deze rubriek gevolgde formules elkaar vorige week in termen van prijs nadrukkelijk opzochten, besluit Albert Heijn deze week de drukte te verlaten. De prijs van het AH-mandje stijgt deze week namelijk met € 2,46 oftewel ruim 7,5% (over dynamisch prijsbeleid gesproken, red.). Lidl beweegt juist de andere kant op - al is die beweging veel minder sterk - waardoor de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule logischerwijze wel moet toenemen. Deze stijgt dan ook van 5% naar 14%.

     

    Lidl houdt het aantal aanbiedingen voor zijn doen beperkt; het zijn er deze week namelijk vijf. Plus en Picnic hebben deze week ieder drie afprijzingen, AH en Jumbo ieder één.

     

    Opnieuw is de prijsmeting niet compleet: bij Plus zijn Elstar-appelen nog altijd niet beschikbaar (en deze zijn dus uit de prijsvergelijking gehaald).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 20

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Zowel stijgers als dalers deze week. Lidl en Jumbo gaan in prijs omhoog, Albert Heijn, Picnic en Plus dalen in prijs. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule neemt hierdoor sterk af. Deza daalt namelijk van 19% (week 19) naar amper 5%. Voor de meting van deze week geldt wel dat deze niet compleet is. In het vaste mandje van 25 AGF-hardlopers ontbreken namelijk opnieuw Elstar-appelen (doordat ze evenals vorige week niet beschikbaar waren bij Plus).

     

    De hogere prijs van het mandje bij Lidl wordt deelt veroorzaakt door een kleiner aantal promoties dan gebruikelijk - vijf aanbiedingen dit keer. Picnic pakt voor zijn doen deze week uit met zes promoties. Daarna volgt Plus met vier aanbiedingen, AH twee en Jumbo één (kies en mix met witte pitloze druiven).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 19

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Wat valt op deze week? Vooral de prijsbeweging bij Lidl, waar de prijs van het mandje met AGF-hardlopers met €1,14 stijgt ten opzichte van vorige week. Daar hoort dan wel de constatering bij dat de prijsmeting deze week niet compleet is. Elstar-appelen waren volgens de prijsmeters van Pricing Experts niet beschikbaar bij Plus en zijn dus uit de meting gehaald.

     

    Los daarvan is de prijsstijging bij Lidl goed waarneembaar. In combinatie met de lichte daling van de prijs bij Albert Heijn zorgt dat voor een kleinere prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule. Die daalt namelijk van 18% vorige week naar 12% in week 19.

     

    De gestegen prijs bij Lidl zal deels te maken hebben bij het voor Lidl-begrippen beperkte aantal promoties deze week. Met dit relatief kleine aantal promoties heeft de discounter echter nog wel de meeste aanbiedingen. Albert Heijn en Picnic hebben er namelijk ieder twee, terwijl Jumbo en Plus er beide maar één hebben.

     

    Opvallend: witlof is deze week bij drie van de vijf gevolgde formules in de aanbieding. Daarbij heeft Plus (omgerekend) de laagste prijs.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 18

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De prijzen van de populairste AGF-producten dalen deze week overwegend (waarbij de prijsdaling niet wordt veroorzaakt doordat producten niet beschikbaar zijn). De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule loopt wel weer op, van 13% naar 18%.

     

    Lidl tekent weer voor het hoogste aantal promoties (zes stuks). Plus heeft er vijf, Jumbo heeft er drie en AH twee. Picnic heeft deze week geen aanbiedingen binnen de gemeten AGF-hardlopers.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 17

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Zagen we vorige week een opvallende prijsbeweging (sterk gestegen prijzen van AGF bij Picnic), deze week is er een nog opmerkelijker 'move'. De prijs van het mandje met AGF-hardlopers daalt deze week namelijk nogal sterk bij de Albert Heijn. De prijsverlagingen zijn zelfs zo stevig dat de marktleider in één beweging de prijs van het mandje van Lidl het dichtst benaderd. De prijsafstand tussen Lidl en AH bedraagt 5%.

     

    De prijsbeweging van deze week betekent ook dat Picnic voor de tweede week op rij het duurste is met het mandje dat we in deze rubriek meten. De prijsafstand naar Lidl als goedkoopste formule daalt verder, al is de daling gering (van 14% in week 16 naar 13% deze week).

     

    Gaan de prijsdalingen bij Albert Heijn gepaard met veel promogeweld? Met vijf aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten valt dat mee. Zo overtreft Lidl dat aantal nog met twee. Jumbo heeft deze week drie promoties. Plus heeft er geen. Bij Picnic is het opvallend dat het met vijf aanbiedingen - meer dan gebruikelijk - toch het duurste mandje heeft.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 16

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Online supermarkt Picnic maakt deze week de meest opvallende beweging. Na een lange periode van stabiliteit schiet de prijs van het Picnic-mandje deze week opeens omhoog. En wel dusdanig dat de 25 populairste AGF-producten nu bij Picnic het hoogst geprijsd zijn (want bij Albert Heijn daalt deze week juist de prijs van het mandje). Afgezien van AH en Jumbo worden bij alle formules hogere prijzen genoteerd. De prijsafstand tussen de duurste (Picnic) en goedkoopste (Lidl) formule komt deze week uit op 14%. 

     

    Kijken we naar de promoties van week 16, dan neemt Lidl weer duidelijk het voortouw. De prijsmeters hebben namelijk negen aanbiedingen genoteerd, terwijl AH, Jumbo en Plus er ieder drie hebben. Picnic heeft deze week geen promoties in de 25 populairste AGF-producten.

     

    Door een misverstand is er vorige week geen AGF Monitor verschenen. Het prijs- en aanbiedingenoverzicht van week 15 voegen we daarom hieronder toe. 

    Hieronder het prijs- en aanbiedingen overzicht van week 15:

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 14

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Over de hele linie dalen deze week de prijzen van de AGF-hardlopers bij de gemeten formules, al gaat het bij Picnic maar om acht cent. Bij Jumbo en Plus dalen deze week de prijzen het hardst. Plus duikt hiermee onder Picnic (maar niet onder Jumbo, dat keurig met de prijsdaling van Plus meebeweegt).

     

    Door de prijsbewegingen van deze week loopt de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule nog wat verder op, van 18% in week 13 naar 21% nu. Bij alle formules zijn de hardlopers deze week compleet.

     

    Kijken we naar de promoties dan is er weer het vertrouwde beeld bij Lidl met dit keer 11 aanbiedingen. De andere formules doen het een stuk rustiger aan: Albert Heijn en Plus hebben ieder vier promoties, Jumbo drie en Picnic heeft deze week geen aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten. 

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 13

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Kwamen Jumbo en Picnic vorige week te dicht in de buurt van Lidl? Wie zal het zeggen. In ieder geval is het deze week vooral Lidl dat de meest opvallende prijsbeweging laat zien. De discounter drukt de prijs van het mandje met AGF-hardlopers namelijk van € 32,72 naar € 30,25. Dat komt neer op het laagste prijsniveau sinds week 49 van vorig jaar.

     

    Ook Albert Heijn en Plus verlagen deze wijk de prijzen, zij het minder sterk. Jumbo en Picnic stijgen juist iets in prijs. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule loopt ten opzichte van vorige week weer flink op, van 11% naar 18%.

     

    Lidl heeft deze week veruit de meeste aanbiedingen: negen stuks. Plus volgt met drie promoties. AH, Jumbo en Picnic hebben er ieder drie. Zowel mandarijnen als witte pitloze druiven zijn deze week bij drie van de vijf formules in de aanbieding (of maken deel uit van een meerstuksaanbieding).

     

    Bij alle formules zijn de hardlopers deze week compleet.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 12

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Zowel bij Lidl als Plus stijgt deze week de prijs van het mandje met AGF-hardlopers aanzienlijk. Albert Heijn en Jumbo blijven nagenoeg stabiel, terwijl het nu juist Picnic is waar de prijzen van de populairste AGF-producten stevig dalen. Door deze prijsbewegingen liggen de prijzen van de mandjes van Lidl, Jumbo en Picnic deze dicht bij elkaar.

     

    Een ander gevolg van de prijsbewegingen van deze week is dat de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule verder daalt, en wel van 14% vorige week naar nu 11% (overigens zijn de mandjes deze week weer bij alle formules compleet).

     

    Het Lidl-mandje mag dan deze week een stuk duurder zijn dan vorige week, dat wordt niet veroorzaakt door de afwezigheid van promoties. Dat zijn er deze namelijk acht. AH volgt op afstand met vier aanbiedingen. Picnic heeft er drie, terwijl Jumbo en Plus er ieder twee hebben.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 11

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Wat zien we deze week? Stijgende prijzen bij zowel Plus als Lidl en dalende prijzen bij Albert Heijn, Jumbo en Picnic. Bij deze meting zijn de mandjes bij alle formules compleet. Per saldo zorgt de prijsbeweging ervoor dat het mandje met AGF-hardlopers bij Jumbo weer voordeliger is dan bij Plus. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt naar 14% (vorige week nog 20%).

     

    Ondanks de gestegen prijzen bij Lidl, blijft de discounter ook deze week het meest actief met aanbiedingen. Met negen promoties is Lidl iets minder uitbundig dan de afgelopen twee weken. Albert Heijn en Jumbo hebben er ieder drie, Plus twee en Picnic volstaat met één: mandarijnen (€ 1,61 per kilo). En laten die nou net bij drie andere formules ook in de aanbieding zijn (laagste prijs: Lidl met € 1,39).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 10

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Plus slaagt er deze week toch weer in onder Jumbo te duiken met de prijs van het mandje met 25 AGF-hardlopers. Plus beweegt in de richting van Lidl, maar evenals vorige week verlaagt de discounter ook deze week de prijs van het gemeten AGF-mandje verder. Kennelijk was Plus de afgelopen weken het prijsniveau van Lidl toch iets te dicht genaderd.

     

    En terwijl Lidl de AGF-prijzen naar beneden drukt zien we Albert Heijn weer juist de andere kant op bewegen. Hierdoor neemt de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule stevig toe: van 16% (week 9) naar 20% (week 10).

     

    Kijken we naar aanbiedingen in de 25 populairste AGF-producten, dan is het opnieuw Lidl dat flink uitpakt. Met 12 promoties is opnieuw bijna de helft van het mandje in de aanbieding. Plus volgt zelf met zes aanbiedingen. AH, Jumbo en Picnic volgen met resp. drie, twee en één promotie(s).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 9

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Opnieuw lijken partijen te reageren op de prijsverlagingen van Plus. De prijs van het mandje van Plus - maar ook dat van Jumbo - stijgt deze week juist. Met name de reactie van Lidl is opvallend: na een aantal weken niet reageren en zelfs een prijsverhoging, daalt de prijs van het Lidl-mandje nu merkbaar.

     

    Door de prijsbewegingen van deze week zijn de onderlinge verhoudingen weer gewijzigd. Plus moet toch weer Jumbo boven zich dulden, terwijl Picnic nu net onder dat tweetal blijft. De prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule bedraagt deze week 16% (vorige week 11%).

     

    Lidl pakt qua aanbiedingen flink uit deze week: 12 van de 25 AGF-hardlopers zijn in promotie. Op enige afstand volgt Albert Heijn met zes aanbiedingen. Picnic heeft er drie, Plus twee en Jumbo één (mandarijnen als onderdeel van een kies-en-mix-aanbieding).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 8

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Duidelijk is dat er sprake is van een 'verhoogde dynamiek' als het gaat om de prijzen in de AGF-categorie. Het Plus-mandje heeft deze week nog een extra neerwaartse zet gekregen, terwijl de prijzen bij Lidl omhoog bewegen. Kennelijk voelt Lidl niet de noodzaak om in prijs te reageren op de prijsverlagingen die voortvloeien uit de campagne rondom de Laagblijvers. Door de nieuwe neerwaartse beweging duikt Plus niet alleen onder de prijs van Jumbo, maar nadert het ook de prijs van het mandje van Lidl (het prijsverschil bedraagt van € 0,37).

     

    Het mandje van Albert Heijn stijgt deze week stevig na de prijsverlagingen van vorige week. Door de prijsbewegingen van AH en Lidl neemt de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule weer toe, van 9% naar 11%. Daarbij liggen de prijzen van de mandjes van Jumbo, Plus en Lidl nu relatief dicht bij elkaar.

     

    Ondanks de hogere prijzen bij Lidl is de discounter toch weer het meest actief met aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten die we hier wekelijks meten. Zeven aanbiedingen tellen we bij Lidl. Plus heeft naast de Laagblijvers deze week vijf promoties. Picnic, Jumbo en AH volstaan deze week met resp. drie, twee en één aanbieding(en).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 7

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Het heeft er alle schijn van dat Plus vorige week iets te hard van stapel is gelopen met de nieuwe vaste lage prijzen voor AGF-producten (Laagblijvers). We zien de prijs van het Plus-mandje in ieder geval aardig oplopen, van € 33,84 vorige week naar € 35,38 nu. Daarbij is het mandje bij alle formules compleet.

     

    Het is deze week vooral Albert Heijn dat de prijzen verlaagt en verlaat lijkt te reageren op de prijsverlaging van Plus van vorige week. De prijs van het Jumbo-mandje ligt nu weer een eindje onder die van Plus, maar met name door de prijsverlaging van AH daalt de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule aanzienlijk, van 18% naar 9%.

     

    Ook deze week is Lidl het meest actief met promoties binnen de populairste AGF-producten. De prijsmeters van Pricing Experts tellen zeven aanbiedingen. AH volgt op de voet met zes aanbiedingen. Jumbo heeft er drie, terwijl Picnic en Plus ieder één promotie hebben. Plus heeft daarbij voor mandarijnen gekozen en heeft met € 1,69 de laagste (enkelvoudige) prijs.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.