• AGF Monitor week 48

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Het zijn met name de mandjes van Jumbo en Plus die deze week in beweging komen. Naar boven, wel te verstaan. Daarbij begint Jumbo het prijsniveau van Picnic te benaderen. De overige mandjes met AGF-hardlopers dalen deze week in prijs.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest gekochte AGF-producten ligt deze week op € 35,02, terwijl dat vorige week nog € 35,28 was. Dat komt neer op een daling van iets meer dan 0,7%. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje loopt weer op, van 18% (vorige week) naar nu 23%.

     

    Binnen het mandje met de 25 populairste AGF-producten begint Lidl weer wat meer promoties te doen. Zes tellen de prijsmeters van Pricing Experts er deze week. Maar, als Albert Heijn er dan een schepje bovenop doet - met acht promoties - dan staat de marktleider in dit opzicht toch bovenaan het ranglijstje. De overige formules doen het rustiger aan: Plus vier, Jumbo en Dirk ieder drie en Picnic geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • FOODPERSONALITY

    Actuele ontwikkelingen in de foodsector

  • AGF Monitor week 47

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Deze week is het met name Plus dat aan de prijsknop draait: ten opzichte van vorige week daalt het Plus-mandje namelijk met € 2,36 oftewel 6,3%. En daarmee duikt Plus ook weer eens onder de prijs van het AH-mandje. Ook het Jumbo-mandje daalt deze week in prijs, al is € 0,14 op een mandje met 25 AGF-producten geen enorme afprijzing.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met AGF-hardlopers ligt deze week op € 35,27 en dat is € 0,25 oftewel 0,7% hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje is met 18% iets kleiner geworden ten opzichte van vorige week (toen 20%).

     

    Van veel actiegeweld binnen de 25 meest gekochte AGF-producten is ook deze week geen sprake. AH gaat met vijf promoties aan de leiding. Lidl, Jumbo en Plus hebben er ieder vier, terwijl Dirk en Picnic volgen met resp. twee en één promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 46

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Terwijl Jumbo en Plus met hun mandjes met AGF-hardlopers de bovenkant van het prijsspectrum opzoeken zien we Lidl deze week weer een serieuze poging doen om in de buurt te komen van het Dirk-mandje. Het heeft er alle schijn van dat de prijsverhoudingen van de afgelopen maanden worden doorbroken.

     

    Door de prijsbewegingen van deze week stijgt de gemiddelde prijs van de mandjes met € 0,29 oftewel 0,8%. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje komt evenals vorige week uit op 20%.

     

    Kijken we naar de promoties binnen de 25 meest gekochte AGF-producten, dan zien we Lidl weer wat actiever wordt met deze week zes aanbiedingen. Albert Heijn blijft evenwel het meest actief met acht promoties. Daarna volgt Jumbo met vijf aanbiedingen, Dirk heeft er vier, Plus drie en Picnic twee. Mandarijnen zijn deze week bij vijf van de zes gevolgde formules in promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 45

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Na de 'bosuimanco's' van vorige week bij Picnic en Dirk zijn alle mandjes met de 25 meest gekochte AGF-producten weer compleet. Dat betekent overigens geenszins dat de prijzen van de mandjes over de hele linie omhoog gaan. Zo zijn de prijzen van de mandjes van zowel Albert Heijn als Dirk lager dan vorige week.

     

    Aan de bovenkant van het prijsspectrum beweegt het Picnic-mandje steeds verder van de rest af. In combinatie met de lagere prijs van het Dirk-mandje levert dat een fors hogere prijsafstand tussen het hoogst en laagst geprijsde mandje op: 20% (week 44 15%).

    De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 34,74.

     

    Albert Heijn is met zes promoties weer het meest actief binnen het gemeten mandje. De marktleider wordt direct gevolgd door Dirk (vijf aanbiedingen). Daarna volgen Jumbo (vier), Lidl (drie), Plus (twee) en Picnic (één).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 44

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Bij de AGF Monitor van deze week hoort een kanttekening, want twee formules hebben te kampen met een manco. Bij zowel Picnic als Dirk is deze week geen bosui beschikbaar. Dit product is dus voor alle formules uit de prijsvergelijking gelaten. Mede daardoor daalt de gemiddelde prijs van de mandjes deze week naar € 34,75.

     

    Ondanks het ontbreken van bosui in de vergelijking stijgt het mandje van Lidl - als enige - in prijs. En dat terwij Lidl dezer dagen viert dat het voor de tiende keer is uitgeroepen tot beste supermarkt in groente en fruit. Depprijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje stijgt deze week een procentje, van 14% (week 43) naar 15%.

     

    Ook bij de aanbiedingen is van een uitbundig promotiefeest bij Lidl geen sprake: slechts twee aanbiedingen binnen het gemeten mandje met AGF-hardlopers. Opnieuw is het Albert Heijn dat met zes afprijzingen het meest actief is. Jumbo en Plus volgen met ieder vier promoties, Dirk heeft er drie en Picnic één.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 43

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Een tijdlang liet Lidl de prijsteugels vieren en hoewel het aantal promoties binnen het vaste mandjes met AGF-hardlopers nog meevalt, zoekt Lidl duidelijk weer onderkant van het prijsspectrum op. Het nadert het prijsniveau van het Dirk-mandje tot op € 0,31. De tegenovergestelde richting beweegt Alber Heijn op nadat het er vorige week in slaagde het Lidl-mandje tot op € 0,10 te naderen.

     

    Door de prijsbewegingen van deze week komt de gemiddelde prijs van de mandjes met de 25 populairste AGF-producten uit op € 35,33 en dat is € 0,39 oftewel 1,1% hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje is deze week 14% (week 42: 17%).

     

    De hogere prijs van het AH-mandje wordt niet veroorzaakt door een lager aantal aanbiedinge, aangezien de marktleider ook deze week de meeste (zeven) promoties heeft binnen het gemeten mandje. Lidl volgt met vijf aanbiedingen, Jumbo en Plus hebben er ieder vier, Picnic één (snoeptomaatjes) en Dirk geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 42

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Daar waar de mandjes met AGF-hardlopers van Jumbo en Albert Heijn flink omlaag gaan in prijs, bewegen de mandjes van Lidl en Plus deze week in tegenovergestelde richting. Opvallend: de prijzen van de mandjes van Albert Heijn, Jumbo en Lidl liggen nu dicht bij elkaar, terwijl Dirk nog wat verder afstand neemt van de rest.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met meest gekochte AGF-producten komt deze week uit op € 34,94 en dat is 11 cent oftewel 0,3% lager dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje is nu 17% (vorige week 15%).

     

    Albert Heijn heeft deze week de meeste promoties binnen de 25 populairste AGF-producten: zeven. Dirk heeft er vijf, Jumbo vier, Lidl drie, Plus twee en Picnic (opnieuw) geen. Conference-handperen zijn deze week bij vijf van de zes gevolgde formules in de aanbieding.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 41

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Had Albert Heijn vorige week na Dirk en Lidl het voordeligste mandje met AGF-hardlopers, deze week schiet de prijs van het AH-mandje omhoog. Ten opzichte van een week eerder is het AH-mandje € 2,10 oftewel 6% in prijs gestegen. De gemiddelde prijs van de mandjes met meest verkochte AGF-producten komt deze week uit op € 35,05 en dat is 1,4% hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje is deze week 15%, wat weer een stuk lager is dan de 19% van vorige week.

     

    Deze week zijn het Lidl en Plus die de meeste promoties binnen de 25 populairste AGF-producten hebben. AH doet het met drie afprijzingen even wat rustiger aan. Ook bij Jumbo tellen de prijsmeters deze week drie aanbiedingen. Dirk volstaat met twee promoties en Picnic heeft er deze week geen. Mandarijnen zijn deze week bij vier van de zes gevolgde formules in promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 40

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Met uizondering van het Lidl-mandje stijgen alle mandjes met AGF-hardlopers deze week in prijs. Het Lidl-mandje is € 0,39 goedkoper dan vorige week, wat neerkomt op een daling van 1,2%. De afstand naar Dirk (opnieuw laagst geprijsde mandje) blijft echter nog wel aanzienlijk. En let wel, na Lidl is het AH-mandje het voordeligst van de hier gevolgde formules.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes komt deze week uit op € 34,55 en dat is 1,8% hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje met de populairste AGF-producten loopt weer wat op, van 16% (week 39) naar 19% deze week.

     

    Lidl blijft het rustig aan doen met promoties binnen de 25 meest verkochte AGF-producten. Slechts drie aanbiedingen telden de prijsmeters. AH is ook deze week weer het meest actief met aanbiedingen (zes promoties). Plus heeft er vijf, Jumbo drie en Picnic en Dirk ieder twee.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 39

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Wat valt op deze week? Om te beginnen dat het mandje van Dirk aardig in prijs stijgt (al blijft het Dirk-mandje nog altijd het laagst geprijsde). Maar ook dat de prijs van het Plus-mandje behoorlijk daalt. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje met AGF-hardlopers is deze week 16% (vorige week 23%). De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 33,93 en dat is 1,4% hoger dan vorige week.

     

    Merkbaar is dat het totale aantal promoties binnen de 25 populairste AGF-producten weer toeneemt. Albert Heijn heeft deze week met acht promoties weer het hoogste aantal. De overige formules hebben deze week ieder vier aanbiedingen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 38

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Met het enige mandje met dat onder de € 30,- euro blijft, heeft Dirk deze week opnieuw de voordeligste 25 meest gekochte AGF-producten in huis. Het verschil in prijs met directe rivaal Lidl is zelfs weer wat opgelopen ten opzichte van vorige week. Dat geldt overigens ook voor de prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje, aangezien dat verschil vorige week 15% was en nu 23%.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met AGF-hardlopers komt deze week uit op € 34,42 en dat is 0,6% lager dan vorige week. De mandjes van Jumbo, Plus en Picnic liggen qua prijs nu dicht bij elkaar, waarbij de mandjes van Plus en Picnic zelfs exact dezelfde prijs hebben.

     

    Bij Albert Heijn telden de prijsmeters weer de meeste promoties (zeven), gevolgd door Dirk (vijf). Jumbo en Lidl hebben er ieder vier, terwijl Picnic het bij één laat. Plus heeft deze week geen aanbiedingen binnen de gemeten 25 AGF-items.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 37

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    In een eigen publicatie op LinkedIn vraagt Pricing Experts, het bedrijf dat wekelijks de prijzen van ons mandje met AGF-hardlopers meet, zich af of de prijzenslag tussen Lidl en Dirk in AGF voorbij is. Dat valt te bezien, maar duidelijk is nu wel dat Lidl het einde van de zomervakanties/back to school niet heeft aangegrepen voor een offensief, waarmee het Dirk in positie brengt om de voordeligste in AGF te zijn.

     

    Niet alleen is de prijsafstand tussen het hoogst en laagst geprijsde in de afgelopen weken drastisch kleiner geworden (deze week 15%,), ook de afstand tussen Lidl en Dirk is aanzienlijk verkleind. De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest verkochte AGF-producten komt nu uit op € 34,62, twee cent lager dan vorige week.

     

    Het is weer Albert Heijn dat deze week de meeste promoties binnen het gemeten mandje heeft, dit keer wel direct gevolgd door Lidl met zes afprijzingen. Plus heeft deze week vijf promoties, Dirk vier en Jumbo drie. In het Picnic-mandje zijn deze week geen aanbiedingen gevonden. Snoeptomaatjes zijn deze week bij vier van de zes gevolgde formules in de aanbieding.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 36

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De nieuwe oogst is binnen! Elstar-appelen en Conferece-peren zijn weer overal beschikbaar en dat betekent dat ons mandje met AGF-hardlopers voor het eerst sinds meer dan 20 weken compleet is. Het betekent ook dat de gemiddelde prijs van de gemeten mandjes deze week flink omhoog schiet, van € 29,05 (week 35) naar € 34,64 (week 36)

     

    Tegelijk met de prijsstijging vanwege het weer compleet maken van het mandje, zien we dat de prijzen van de afzonderlijke mandjes duidelijk naar elkaar toe bewegen. De prijsafstand tussen het hoogst en laagst geprijsde mandje daalt dan ook verder, van 24% (week 35) naar 17% (week 36). Let wel, die prijsafstand was een paar weken geleden nog bijna 50%.

     

    Aan het promotiefront is het nog altijd vrij rustig. De prijsmeters tellen binnen het gemeten mandje de meeste promoties deze week opnieuw bij Albert Heijn: vijf. Lidl en Jumbo hebben ieder drie aanbiedingen, Dirk twee en Plus en Picnic hebben deze week geen promoties binnen het mandje met de populairste AGF-producten. Bloemkool is deze week bij drie van de zes gevolgde formules in promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 35

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Om het laagst geprijsde mandje met AGF-hardlopers te hebben hoeft je niet vele euro's onder de prijs van je concurrent te gaan zitten. Een paar euro (€ 3,41 om precies te zijn) is voldoende. Dat althans lijkt de gedachte te zijn geweest bij Dirk. De prijsafstand met Lidl is nog aanzienlijk, maar niet meer zo groot als de afgelopen weken. Lidl houdt vooralsnog vast aan een hoger prijsniveau en de prijs van het Lidl-mandje stijgt deze week ook nog verder.

     

    Per saldo stijgt de gemiddelde prijs van de mandjes met de populairste AGF-producten deze week met 0,3% tot € 29,05. De prijsstijging wordt gedempt door lagere prijzen bij Albert Heijn, Jumbo en Plus. Met name door de prijsbeweging van Dirk daalt de prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje aanzienlijk, en wel van 36% (week 34) naar 24% (week 35).

     

    Opnieuw is het Albert Heijn dat binnen de gemeten AGF-producten de meeste promoties heeft. Maar liefst negen hebben de prijsmeters van Pricing Experts er geteld (AH heeft de Hamsterweken toch weer van stal gehaald, red.).  De overige formules doen het aanzienlijk rustiger aan: Jumbo heeft er vier, Lidl drie, Plus en Dirk hebben er ieder twee. Picnic heeft er deze week geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 34

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    In een eigen bijdrage op LinkedIn vroeg Pricing Experts, het bedrijf dat wekelijks de AGF Monitor verzorgt, zich af of Lidl heeft afgehaakt in de AGF-prijzenslag. Voor een definitief antwoord op die vraag is het nog te vroeg, maar we kunnen wel vaststellen dat Lidl ook deze week het prijsgat met Dirk laat voortbestaan. Het is Dirk dat de prijsafstand naar het Lidl-mandje kleiner maakt.

     

    Wat verder opvalt is dat de bandbreedte in prijs tussen de overige formules (AH, Jumbo, Plus, Picnic) nu wel erg klein is: 14 cent op een gemiddelde prijs van de mandjes van € 28,96. Dat is 2,6% hoger dan de € 28,23 van vorige week. De prijsafstand tussen het hoogst en laagst geprijsde mandje is met name door de prijsbeweging van Dirk wel kleiner geworden, van 47% (week 33) naar een toch nog aanzienlijke 36% (week 34).

     

    Albert Heijn heeft deze week het grootste aantal promoties binnen het mandje van de AGF Monitor: zes. Lidl, Jumbo en Dirk hebben er ieder drie, Plus twee en Picnic geen. Snoeptomaten zijn deze week bij drie van de zes formules in promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 33

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De forse prijsverhoging van het Lidl-mandje van vorige week was niet eenmalig. Het mandje met AGF-hardlopers blijft ongeveer op hetzelfde 'hoge' prijsniveau gehandhaafd bij een voor Lidl zeer laag aantal promoties. Daardoor heeft Dirk deze week opnieuw - en met afstand - het laagst geprijsde mandje.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 28,23 en dat is zo'n anderhalve procent lager dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje is met 47% zonder meer fors te noemen.

     

    Aan het promotiefront blijft het vooralsnog rustig. Lidl gaat met drie afprijzingen binnen de gemeten AGF-producten qua aantal promoties gelijk op met Albert Heijn en Jumbo. Plus en Dirk hebben er ieder twee, terwijl Picnic het deze week bij één promotie laat.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 32

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    We pikken de draad weer op na een aantal weken vakantie. En meteen valt iets op: de enorme prijsstijging van het Lidl-mandje met AGF-hardlopers (+36,4%). het lijkt wel of Lidl deze week de vertrouwde karrenvracht aan promoties is vergeten. Het zijn er deze week welgeteld twee. Maar ondanks de meer dan forse prijsstijging heeft Lidl nog altijd het op één na laagst geprijsde mandje.
     
    Het laagst geprijsde mandje met de populairste AGF-producten is dat van Dirk. De prijsafstand tussen dat mandje en het hoogst geprijsde mandje is deze week 41%. De gemiddelde prijs van de mandjes ligt nu op € 28,67 en dat is 5,9% hoger ten opzichte van vorige week.
     
    Deze week heeft Albert Heijn met zeven promoties het hoogste aantal afprijzingen binnen het gemeten mandje van AGF-producten. Dirk volgt met vier promoties, Plus heeft er drie. Jumbo, Picnic en Lidl hebben ieder twee promoties.
     

    (Elstar-appelen en Conference-peren zijn buiten de prijsvergelijking gelaten vanwege een gebrek aan beschikbaarheid)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 29

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje met AGF-hardlopers begint inmiddels wel een 'ding' te worden. Op basis van de deze week genoteerde prijzen is die afstand nu 52% (!) en ligt er een gapend gat tussen enerzijds Lidl en Dirk en de overige formules anderzijds. Anders gezegd: het gaat om een 'prijsgat' van bijna een tientje op een mandje van circa 30 euro.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op 26,94 en dat is € 0,38 oftewel 1,4% dan een week eerder. Behalve Lidl en Dirk is Jumbo de enige formule waar de prijs van het mandje met meest gekochte AGF-producten deze week daalt.

     

    De lage prijs van het Lidl-mandje wordt veroorzaakt door weer een stortvloed aan promoties. 18 om precies te zijn. Dirk komt daar met zes aanbiedingen nog het dichtst bij in de buurt. Jumbo heeft deze week twee promoties, Albert Heijn en Plus ieder één en Picnic geen.

     

    (Elstar-appelen en Conference-peren zijn opnieuw buiten de prijsvergelijking gelaten)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

Registreer
Login
Nog geen abonnement? Bestel hier.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

succes
of registreer.
Nog geen abonnement? Bestel hier.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

succes
of login.
Nog geen abonnement? Bestel hier.
https://cdn.jsdelivr.net/npm/jquery@3.4.1/dist/jquery.min.js