• AGF Monitor week 29

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje met AGF-hardlopers begint inmiddels wel een 'ding' te worden. Op basis van de deze week genoteerde prijzen is die afstand nu 52% (!) en ligt er een gapend gat tussen enerzijds Lidl en Dirk en de overige formules anderzijds. Anders gezegd: het gaat om een 'prijsgat' van bijna een tientje op een mandje van circa 30 euro.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op 26,94 en dat is € 0,38 oftewel 1,4% dan een week eerder. Behalve Lidl en Dirk is Jumbo de enige formule waar de prijs van het mandje met meest gekochte AGF-producten deze week daalt.

     

    De lage prijs van het Lidl-mandje wordt veroorzaakt door weer een stortvloed aan promoties. 18 om precies te zijn. Dirk komt daar met zes aanbiedingen nog het dichtst bij in de buurt. Jumbo heeft deze week twee promoties, Albert Heijn en Plus ieder één en Picnic geen.

     

    (Elstar-appelen en Conference-peren zijn opnieuw buiten de prijsvergelijking gelaten)

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • FOODPERSONALITY

    Actuele ontwikkelingen in de foodsector

  • AGF Monitor week 28

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Het gemeten mandje met AGF-hardlopers is ten opzichte van de afgelopen week niet gewijzigd. Dat wil zeggen dat Elstar-appelen en Conference-peren nog altijd niet beschikbaar zijn bij een aantal retailers en daarom weer buiten de prijsmeting zijn gelaten.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest gekochte AGF-producten ligt deze week op € 27,32 en dat is € 0,51 oftewel 1,8% lager dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje loopt de afgelopen weken gestaag op. Zo ook deze week, aangezien die prijsafstand nu maar liefst 40% is. Daarbij is vooral sprake van een prijsgat tussen Lidl en Dirk enerzijds en de overige formules anderzijds.

     

    Bij Lidl is het deze week weer raak: meer dan de helft van het mandje is in promotie. Albert Heijn doet met zes aanbiedingen nog enigszins mee, terwijl de overigen formules het beduidend rustiger aan doen: Plus en Dirk hebben ieder drie aanbiedingen, Jumbo één en Picnic geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 27

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Opmerking vooraf: Elstar-appelen en Conference-peren zijn ook deze week buiten de prijsvergelijking gebleven. Wat opvalt is dat de mandjes met AGF-hardlopers bij Albert Heijn en Picnic in prijs omhoog gaan, terwijl deze bij de overige formules juist omlaag gaan. Picnic stijgt het hardst in prijs; het mandje is € 0,52 duurder dan vorige week.

     

    De gemiddelde prijs van de zes gemeten mandjes met de meest gekochte AGF-producten komt deze week uit op € 27,83. Dat is € 0,33 oftewel 1,2% goedkoper dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje stijgt nog iets verder tot 35% (week 26: 33%).

     

    Picnic heeft een promotieloze week (althans, voor wat betreft dit AGF-mandje), terwijl de prijsmeters bij Lidl weer 11 aanbiedingen hebben geteld. Dirk heeft deze week vier promoties, Jumbo drie, AH twee en Plus één. Galia-meloenen zijn deze week bij vijf van de zes formules in de aanbieding.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 26

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Het mandje met AGF-hardlopers van deze week is niet gewijzigd ten opzichte van de afgelopen weken. Dat wil zeggen dat de manco's (Elstar-appelen en Conference-peren) nog altijd voortduren en dat deze producten opnieuw buiten de prijsvergelijking gebleven zijn. Wat deze week vooral opvalt is het wisselende beeld qua prijsontwikkeling; bij AH, Picnic en Dirk is de prijs van het mandje gedaald, terwijl bij de overige formules de prijs juist omhoog gaat.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest gekochte AGF-producten komt deze week uit op € 28,16. Dat is € 0,13 oftewel een half procent hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje is deze week 33%.

     

    Na de adempauze van vorige week meldt Lidl zich weer nadrukkelijk aan het promotiefront. Met 14 aanbiedingen. Jumbo, Picnic en Dirk volgen op afstand met ieder vier promoties binnen het gemeten mandje. Albert Heijn heeft er drie. Plus heeft in de meting van deze week geen afprijzingen. Opvallend: snoeptomaatjes zijn bij vier van de zes formules in promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 25

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De manco's van vorige week (Elstar-appelen en Conference-peren) blijven voortbestaan en dus zijn deze twee producten opnieuw uit de prijsvergelijking gelaten. Te constateren valt dat de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers deze week lager zijn dan vorige week. De uitzondering is het mandje van Dirk dat zeven cent hoger geprijsd ten opzichte van vorige week.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest gekochte AGF-producten ligt deze week op € 28,03 en dat is € 0,50 oftewel 1,75% lager dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje komt nu uit op 33% en dat is een procentje lager dan vorige week.

     

    Kijken we naar de AGF-promoties, dan constateren we dat Lidl voor het eerst sinds tijden niet de meeste aanbiedingen binnen het gemeten mandje van producten heeft. Albert Heijn heeft met vijf promoties het grootste aantal, gevolgd door Picnic (4), Lidl (3), Plus (3), Jumbo (2) en Dirk (2). Meloenen zijn deze week bij drie van de zes gevolgde formules in promotie, waarbij Lidl met € 0,99 de laagste prijs heeft.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 24

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De producten die vorige week niet beschikbaar waren zijn dat deze week nog steeds niet. Elstar-appelen zijn inmiddels bij vier van de zes gevolgde formules niet verkrijgbaar. Het seizoen loopt duidelijk op z'n eind. Ook Conference-peren zijn uit de vergelijking gelaten, omdat deze opnieuw niet beschikbaar zijn bij Lidl. Het gemeten mandje met AGF-hardlopers blijft zogezegd dus gelijk aan het mandje van vorige week.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest gekochte AGF-producten ligt deze week op € 28,53 en dat is € 0,66 oftewel 2,3% lager dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mande is deze week 34% en is daarmee stabiel ten opzichte van vorige week.

     

    Lidl heeft weer de meeste promoties binnen de gemeten AGF-hardlopers, al is het aantal veel lager dan gebruikelijk. Vier aanbiedingen telden de prijsmeters deze week bij Lidl. Albert Heijn en Jumbo volgen met drie promoties op de voet. Plus en Picnic hebben deze week ieder één promotie, terwijl Dirk geen aanbiedingen heeft binnen de gemeten producten.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 23

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Leek het er vorige week nog op dat de manco's waarmee de AGF Monitor al weken geplaagd wordt langzaam opgelost raken, deze week neemt het aantal producten dat niet beschikbaar is juist weer toe. Elstar-appelen die al weken niet beschikbaar zijn bij Dirk zijn nu ook niet verkrijgbaar bij Plus en Lidl. En bij Lidl zijn deze week ook Conference-handperen niet beschikbaar.

     

    De daling van de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers wordt dus sterk beïnvloed door ontbreken van twee producten in de prijsvergelijking. De gemiddelde prijs van de mandjes ligt nu op € 29,19. Wel is duidelijk te zien dat het Lidl-mandje deze week extra sterk in prijs daalt. De prijsafstand tussen het hoogst en laagst geprijsde mandje komt deze week uit op 34% en dat is fors hoger dan de 23% van vorige week.

     

    Die extra daling van de prijs van het Lidl-mandje wordt niet veroorzaakt door weer een hele reeks promoties. Sterker nog, met zes aanbiedingen is de discounter deze week eerder aan de bescheiden kant. Zo komt Jumbo nu met vier promoties opeens aardig bij het aantal van Lidl in de buurt. De overige formules zijn met ieder één aanbieding deze week zeer terughoudend.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 22

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Goed nieuws! Het 'gat in de aanvoer' van mandarijnen bij Picnic is gedicht. Wel ontbreken Elstar-appelen nog altijd bij Dirk. Doordat mandarijnen nu weer bij alle gevolgde formules beschikbaar zijn, zijn ze ook weer meegenomen in de prijsvergelijking en zorgen ze voor hogere prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers, waarbij Dirk deze week de laagste prijs laat noteren.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes stijgt om de hierboven genoemde reden deze week aanzienlijk en ligt nu op € 30,80. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje is nu 23% en dat is weer flink lager dan de 30% van vorige week.

     

    Aan het promotiefront zien we het gebruikelijk beeld van veel aanbiedingen bij Lidl (15 stuks deze week). De overige formules zijn minder uitbundig met afprijzingen binnen de meest gekochte AGF-producten. Zo heeft Albert Heijn vijf promoties, Jumbo en Plus ieder drie, Picnic één en Dirk geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 20

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Mandarijnen en Elstar-appelen, het blijken lastige producten, Althans, voor Picnic (ook deze week geen mandarijnen) en Dirk (deze week opnieuw geen Elstar-appelen. Dirk weet daar wel iets tegenover te stellen, aangezien het Dirk-mandje met AGF-hardlopers deze week het enige mandje is dat in prijs daalt.

     

    We zien de gemiddelde prijs van de mandjes met de populairste AGF-producten deze week dan ook stijgen naar € 28,71 en dat is € 0,35 ofwel 1,2% hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje - resp. Dirk en Picnic - blijft evenwel stabiel op 22%.

     

    Kijken we naar de promoties van deze week, dan valt op dat Lidl flink gas terug neemt ten opzichte van de afgelopen weken. De prijsmeters tellen zeven aanbiedingen bij Lidl. Dat is wel weer meer dan bij de andere formules. Zo hebben Albert Heijn en Dirk ieder vier aanbiedingen en Jumbo en Plus en Picnic ieder één.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 19

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De manco's bij Picnic (mandarijnen) en Dirk (Elstar-appelen) blijken hardnekkig. Deze producten zijn om die reden opnieuw buiten de prijsvergelijking gelaten, waardoor de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers kunstmatig wat lager uitvallen. Desondanks stijgen de prijzen deze week over een breed front; alleen het Plus-mandje daalt in prijs.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest verkochte AGF-producten komt deze week uit op € 28,36 en dat is 1,7% hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje is nu 22% en dat is fors lager dan de 28% van vorige week.

     

    Ondanks de flink hogere prijs van het Lidl-mandje zijn deze week weer eens meer dan de helft van de producten - 13 van de 25, om precies te zijn - in promotie. De andere formules zijn een stuk spaarzamer met hun aanbiedingen: Plus heeft er drie, Dirk twee, Albert Heijn en Jumbo ieder één en Picnic geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 18

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Verlagen deze week alle formules tegelijk de prijzen van de meest verkochte AGF-producten? Nee, behalve Elstar-appelen die al enkele weken niet beschikbaar zijn bij Dirk, zijn nu ook mandarijnen uit de prijsvergelijking gehaald, omdat ze niet beschikbaar zijn bij Picnic. Het zou gaan om een 'gat in de aanvoer'. Door deze manco's dalen de mandjes verder in prijs.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 27,88. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje is met 28% stabiel ten opzichte van vorige week.

     

    Qua promoties zien we het gebruikelijk beeld dat Lidl de meeste aanbiedingen (10) heeft. Albert Heijn volgt met vijf, daarna komt Dirk met drie afprijzingen, terwijl Jumbo en Plus er ieder twee hebben. Picnic heeft deze week geen aanbiedingen binnen de gemeten AGF-hardlopers.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 17

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Opnieuw ontbreken Elstar-appelen in het mandje van Dirk en daarmee ook in de prijsvergelijking van deze week. Los van de wekelijkse prijsschommelingen valt te constateren dat de prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje met AGF-hardlopers zich met 28% op het laagst niveau sinds week 9 bevindt. Die prijsafstand loopt deze week met name terug doordat de prijzen van de mandjes van de formules aan de onderkant van het prijsspectrum oplopen.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes komt deze week evenwel uit op € 30,37. Dat is 0,4% lager dan vorige week doordat de mandjes van de meeste andere formules in prijs dalen. De prijsdaling bij Albert Heijn (-3,2%) springt daarbij het meest in het oog.

     

    De hogere prijs van het Lidl-mandje wordt niet veroorzaakt door het ontbreken van promoties. Dat zijn er binnen de 24 gemeten populaire AGF-producten toch weer 11. De andere formules volgen op ruime afstand: Jumbo drie, Albert Heijn en Dirk ieder twee en Plus en Picnic deze week geen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 16

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Voor de tweede week op rij zijn Elstar-appelen niet beschikbaar bij Dirk en dus uit de wekelijkse prijsvergelijking van de AGF-hardlopers gehaald. Aan de onderkant zien we dat de prijs van het Lidl-mandje onder weer onder die van Dirk duikt, terwijl aan de bovenkant Picnic het stokje van hoogst geprijsde mandje deze week overdoet aan Plus.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met meest gekochte AGF-producten komt deze week uit op € 30,50 en dat is tien cent hoger dan vorige week (toen eveneens Elstar-appelen ontbraken). De prijsafstand tussen het laagst en het hoogst geprijsde mandje is weer een procentje gestegen, en wel tot 30%.

     

    Binnen de vaste 25 AGF-hardlopers heeft Picnic deze week maar één promotie, Dirk twee, Plus drie en Jumbo vier. Bij Albert Heijn tellen de prijsmeters zeven aanbiedingen, terwijl Lidl er deze week toch weer 14 heeft.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 15

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Elstar-appelen zijn er de oorzaak van dat de prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers dalen. Ze zijn niet beschikbaar bij Dirk en dus zijn ze deze week voor alle formules uit de vergelijking gehaald. Tegelijkertijd duikt Dirk met de prijs van zijn mandje weer eens onder die van Lidl. De gemiddelde prijs van de mandjes ligt deze week op € 30,40 en de prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje komt nu een stuk lager uit, en wel op 29% (vorige week 35%).

     

    Gezien het actiegeweld van de afgelopen periode doet Lidl het met zeven promoties binnen de 24 (!) meest gekochte AGF-producten rustig aan. Plus evenaart dat aantal deze week zelfs. De overige formules volgen op afstand: AH heeft vier aanbiedingen, Jumbo drie, Dirk twee en Picnic één (witte pitloze druiven).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 14

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De prijzen van de mandjes met meest gekochte AGF-producten stijgen deze week. Dat heeft echter vooral te maken met het feit dat de mandjes weer compleet zijn (vorige week moest bloemkool uit de vergelijking gehaald worden omdat deze niet overal beschikbaar was). Mede hierdoor komt de gemiddelde prijs van de mandjes deze week op € 32,86 uit.

     

    Het grote 'prijsgat' tussen Lidl en Dirk enerzijds en de overige formules anderzijds blijft echter grotendeels gehandhaafd. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje daalt deze weekk wel gevoelig: van 40% (week 13) naar 35%.

     

    Wat meteen opvalt is het aantal promoties bij Lidl. Dat is ten opzichte van de afgelopen weken zo'n beetje gehalveerd. Met tien aanbiedingen heeft Lidl daarmee nog wel het grootste aantal, maar Albert Heijn komt met zeven promoties nu aardig in de buurt. De andere formules doen het vooral rustig aan: Jumbo, Plus en Dirk hebben ieder twee aanbiedingen, Picnic één.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 13

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Bij alle formules dalen deze week de mandjes met AGF-hardlopers in prijs, al heeft dat voor een belangrijk deel te maken met het niet beschikbaar zijn van een product (bloemkool) bij Dirk, waardoor bloemkool uit de vergelijking van deze week is gehaald De gemiddelde prijs van de mandjes daalt mede daardoor naar € 30,59 en dat is 6.7% lager dan vorige week. Wel is de prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje weer een procentje gehaald, al blijft deze met 40% meer dan aanzienlijk.

     

    Bij Lidl zijn deze week 21 van de 24 (normaal 25, dit keer zoals aangegeven zonder bloemkool) gemeten AGF-producten in promotie. Opvallend is dat Dirk, dat de prijs van het Lidl-mandje het dichtst nadert - dat doet zonder aanbiedingen. Albert Heijn heeft deze week zes promoties, Jumbo vier en Plus en Picnic ieder één.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 12

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Na weken van prijsdalingen stijgt bij Lidl deze week de prijs van het mandje met AGF-hardlopers. De prijsstijging is gering (zeven cent), maar toch. Het stelt Dirk, waar de prijs van het mandje deze week verder daalt, in staat Lidl het dichtst te naderen. Ook bij Albert Heijn gaat de prijs van mandje met de populairste AGF-producten deze week omhoog, maar dan met een hele euro. De gemiddelde prijs van de mandjes komt deze week uit op € 32,80 en dat is 1,2% lager dan vorige week.

     

    De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje neemt iets af. Bedroeg deze vorige week nog 43%, deze week daalt die prijsafstand naar een nog altijd aanzienlijke 41%.

     

    Ondanks dat de prijs van het Lidl-mandje deze week iets hoger uitkomt, neemt het actiegeweld geenszins af. Sterker nog, waren vorige week 19 van de gemeten 25 AGF-producten in promotie, deze week zijn dat er 21. In aantal steken de promoties van de andere formules daar schril tegen af. Bij AH tellen de prijsmeters deze week vier aanbiedingen, bij Jumbo drie, bij Plus en Dirk twee en bij Picnic één (avocado's).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 11

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Lidl drukt de prijs van het mandje met AGF-hardlopers deze week nog verder naar beneden. Dat wordt zelfs Dirk te gortig (al houdt het de prijs van zijn mandje ruim onder de dertig euro). De overige formules zitten daar ver boven waarbij de gemiddelde prijs van de mandjes deze week op € 33,35 ligt. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje loopt door deze prijsbewegingen ook verder op: van 37% (week 10) naar 43%.

     

    De prijs van het AH-mandje daalt deze week behoorlijk en daar dragen zeven promoties binnen de AGF-hardlopers aan bij. Jumbo zet deze week vier aanbiedingen in, Plus en Dirk ieder drie en Picnic één. Bij Lidl zijn zes van de 25 meest verkochte AGF-producten NIET in de aanbieding waarmee het actiegeweld van de afgelopen weken dus onverminderd wordt doorgezet. Snoeptomaten, mandarijnen, courgettes en handperen (Conference) zijn deze week allemaal bij vier van de zes gevolgde formules in de aanbieding.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

Registreer
Login
Nog geen abonnement? Bestel hier.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

succes
of registreer.
Nog geen abonnement? Bestel hier.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

succes
of login.
Nog geen abonnement? Bestel hier.
https://cdn.jsdelivr.net/npm/jquery@3.4.1/dist/jquery.min.js