• AGF Monitor week 8

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Zowel het mandje van Albert Heijn als dat van Jumbo daalt deze week in prijs. Maar daar waar de 25 populairste AGF-producten bij Jumbo ten opzichte van vorige week met 3 cent dalen, daalt het AH-mandje met 4% oftewel € 1,48. De prijsverlaging bij AH zorgt ervoor dat de marktleider deze week de prijs van het Lidl-mandje het dichtst nadert - iets dat we niet iedere week zien. De prijsafstand tussen de laagst (Lidl) en hoogst (Picnic) geprijsde formule daalt deze week met een procentje tot 12%.
     
    Aan het promotiefront zien we een vertrouwd beeld: Lidl is met tien aanbiedingen weer eens het meest actief. AH volgt met vijf aanbiedingen. Plus heeft er twee, Jumbo één en Picnic heeft deze week geen afprijzingen (let wel, het gaat hier om het aantal promoties binnen het gemeten mandje).
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • FOODPERSONALITY

    Actuele ontwikkelingen in de foodsector

  • AGF Monitor week 7

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Opnieuw gaan de prijzen van de gemeten AGF-hardlopers over de hele linie omhoog. Wel zijn er weer grote onderlinge verschillen. Zo sijgt de prijs van ons mandje bij Plus deze week met zes cent en bij Picnic € 1,94. De de verhoudingsgewijs geringe prijsstijging bij Albert Heijn blijken zowel Jumbo als Picnic nu hoger geprijsd. De prijsafstand tussen het laagst en hoogst geprijsde mandje loopt door de prijsbewegingen van deze week verder op, van 11% vorige week naar 13% nu.
     
    Overigens is de samenstelling van het gemeten mandje deze week aangepast. De 500 gram verpakte tomaten zijn namelijk vervangen door een emmertje snacktomaten van 500 gram. Bij Plus zijn de 500 gram verpakte tomaten namelijk uit het assortiment genomen.
     
    Aan het promotiefront zien we deze week een bijzonder verschijnsel. Plus overtreft Lidl namelijk in het aantal aanbiedingen. Plus heeft er deze week namelijk drie, terwijl Lidl er twee heeft (evenals AH en Picnic). Jumbo heeft deze week maar één promotie (een meerstuksaanbieding met mandarijnen).
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 6

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Deze week gaan de prijzen van de meest verkochte AGF-producten over de hele linie omhoog. Dat wil zeggen, bij elk van de hier gevolgde formules ligt de prijs van het mandje met AGF-hardlopers hoger dan vorige week. Wel zijn de onderlinge verschillen in prijsverhogingen groot. Door de prijsbewegingen van deze week neemt de prijsafstand tussen de goedkooptste en duurste formule weer toe. Deze stijgt ten opzichte van vorige week namelijk van 8% naar 11%.
     
    En ondanks dat ook bij Lidl de prijzen van de AGF-hardlopers deze week stijgen, weet de discounter de prijsafstand naar de andere formules aanzienlijk te vergroten nadat deze in week 5 erg klein was geworden met nota benen online supermarkt Picnic dat Lidl het dichtste naderde.
     
    De hogere prijzen bij Lidl worden niet veroorzaakt door de afwezigheid van promoties. Sterker nog, het aantal promoties bij Lidl binnen het gemeten mandje is deze week erg hoog. 13 aanbiedingen telden de prijsmeters namelijk. Daarmee is meer dan de helft van het mandje in promotie. De andere formules doen het aanzienlijk rustiger aan. Zo heeft Plus vijf aanbiedingen, AH en Picnic twee en Jumbo één.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 5

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De prijzen van de mandjes met de 25 populairste AGF-producten kruipen deze week behoorlijk naar elkaar toe. Daarbij draaien Albert Heijn, Jumbo en Picnic de prijsknop neewaarts, terwijl de prijzen bij Lidl en Plus juist wat oplopen. Maar omdat AH de prijzen steviger verlaagt, komt Jumbo deze week als hoogst geprijsde formule uit de bus, iets wat we niet vaak zien. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule daalt door de prijsbewegingen van deze week verder tot 8%.

     

    Aan het promotiefront min of meer het vertrouwde beeld: Lidl heeft niet bijzonder veel aanbiedingen, maar met vijf stuks binnen ons gemeten mandje toch wel weer meer dan de andere formules. AH en Picnic volgen met ieder vier promoties, terwijl Jumbo en Plus er ieder twee hebben. Mandarijnen zijn deze week alleen bij Lidl niet in de aanbieding.

     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 4

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Na de vorige week omhoog geschoten prijsafstand (26%!) tussen de mandjes met AGF-hardlopers, kruipen de prijzen deze week weer wat naar elkaar toe. Met name bij Lidl stijgen de prijzen flink. Albert Heijn is deze week overigens de enige formule waar de AGF-prijzen dalen.
     
    Voor Lidl zijn vier promoties binnen de 25 populairste AGF-producten veel minder dan gebruikelijk. Desalniettemin heeft Lidl met dit aantal toch de meeste aanbiedingen van de gevolgde formules. Plus heeft er namelijk drie, AH en Jumbo ieder twee. Picnic heeft deze week geen promoties in het gemeten mandje.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 3

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers laten deze week sterke bewegingen zien. Met name bij Lidl en Plus dalen de prijzen sterk, terwijl deze bij Albert Heijn en Jumbo juist wat oplopen. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule loopt hierdoor sterk op en komt deze week uit op 26%. Overigens geldt nog steeds de kanttekening dat de Formule-Atlas nog geen vier opeenvolgende weken laat zien, aangezien er in week 52 en 1 niet is gemeten.
     
    De lagere prijs van het Lidl-mandje wordt mede veroorzaakt door een groot aantal promoties. Tien aanbiedingen tellen we. Bij Plus, waar de prijs van het mandje deze week eveneens stevig daalt, tellen we vijf aanbiedingen. Picnic heeft drie promoties binnen de 25 populairste AGF-producten, terwijl AH en Jumbo er  ieder twee hebben.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 2

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De eerste AGF Monitor van het nieuwe jaar. Met meteen ook een kanttekening: in de weken 52 en 1 zijn er geen prijzen genoteerd. Hieronder sluit week 51 gemakshalve aan op week 2, maar hier ontbreken dus twee weken. Te constateren valt dat bij Jumbo en Picnic de prijs van het mandje met AGF-hardlopers stijgt ten opzichte van de laatste meting, terwijl bij de overige formules de prijzen dalen. In het geval van Lidl zelfs behoorlijk.
     
    Lidl heeft gewoontegetrouw ook weer de meeste promoties binnen de 25 populairste AGF-producten. Albert Heijn, Jumbo en Plus doen het met ieder twee aanbiedingen beduidend rustiger aan, terwijl Picnic deze week alleen Elstar-appelen in promotie heeft. Mandarijnen zijn deze week bij drie van de vijf formules in de aanbieding.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 51

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    In de aanloop naar Kerst stijgen de prijzen van de 25 populairste AGF-producten over de hele linie. Doordat het Picnic-mandje een relatief beperkte prijsstijging laat zien komt de online supermarkt deze week het dichtst in de buurt van discounter Lidl. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule stijgt ten opzichte van vorige week maar een procentje, van 11% naar 12%.
     
    De hogere prijzen van deze week kunnen deels worden verklaard door een gering aantal promoties binnen de gemeten AGF-hardlopers. Zo hebben Albert Heijn en Picnic deze week geen aanbiedingen, heeft Plus er één (witlof) en Jumbo drie. Bij Lidl gaan de hogere prijzen evenwel gepaard met een gangbaar aantal promoties (acht producten).
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 50

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    En net zo snel ligt de prijs van het Plus-mandje weer het dichtst bij die van het Lidl-mandje net zoals in week 48. Oorzaak is behalve de prijsdaling bij Plus vooral de sterke stijging van de prijzen van de AGF-hardlopers bij Lidl. Door deze stevige prijsbeweging bij Lidl daalt deze week ook de prijsafstand tussen de duurste en goedkoopste formule, en wel van 19% vorige week naar 11% nu.
     
    Ondanks de hogere prijs van het Lidl-mandje heeft de discounter deze week toch het grootste aantal promoties. Zes, om precies te zijn. Albert Heijn heeft er drie, Plus twee. Jumbo en Picnic hebben ieder één aanbieding in de 25 populairste AGF-producten. Verpakte sinaasappelen zijn deze week bij drie van de vijf gevolgde formules in promotie.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 49

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    De plotselinge stijging van de prijs van het mandje met AGF-hardlopers bij Lidl, vorige week, wordt meer dan teniet gedaan door de prijsdaling van deze week. Voor een vergelijkbaar prijsniveau moeten we bij Lidl terug naar week 35 van dit jaar. Ook bij Albert Heijn draaien de prijzen van de 25 populairste AGF-producten deze week zuidwaarts. En omdat de prijzen bij Jumbo juist wat omhoog gaan, komt deze formule nu als hoogst geprijsde uit de bus. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule loopt als gevolg van de prijsbewegingen weer op ten opzichte van vorige week, en wel van 15% naar 19%.
     
    Met zeven aanbiedingen deze week lijkt de promotieluwte van de afgelopen weken bij Lidl voorbij. AH en Jumbo volgen op afstand met twee promoties binnen het gemeten mandje, Plus en Picnic hebben er deze week ieder één. Daarbij kiest Plus voor (A-merk) bananen, maar heeft daar met een prijs van € 1,39 per kilo desondanks niet de laagste prijs.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 48

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Plus is deze week de enige formule waarvan het mandje met de hardst lopende AGF-producten in prijs daalt. Bij de overige formules stijgen de prijzen. Bij Lidl stijgen de prijzen zelfs aanzienlijk, namelijk met € 1,42 oftewel 4,7% ten opzichte van week 47. En hoewel het mandje van Albert Heijn als hoogst geprijsde formule stijgt, daalt de prijsafstand tussen AH en Lidl deze week tot 15%.

     

    De prijsdaling bij Plus deze week wordt niet veroorzaakt door een stortvloed aan promoties. Plus heeft er namelijk 'slechts' drie. Picnic heeft er één, Jumbo twee en AH vier. Lidl is met zes aanbiedingen toch weer het meest actief binnen de gemeten AGF-hardlopers.

     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 47

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Afgezien van Lidl is de bandbreedt in prijs als het gaat om de AGF-hardlopers tussen de gevolgde formules deze week klein. Met name de prijzen van de mandjes van Albert Heijn, Jumbo en Plus liggen dicht bij elkaar, waarbij Jumbo en Plus vanwege hogere prijzen naar AH toe bewegen. Picnic vergroot de prijsafstand naar dit drietal juist. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule loopt ten opzichte van vorige week weer wat op, van 16% naar 18%.

     

    Evenals vorige week doet Lidl het wat promoties in de 25 populairste AGF-producten betreft met vijf aanbiedingen rustig aan. Albert Heijn doet met vier aanbiedingen daardoor goed mee. Jumbo en Plus beperken het actiegeweld deze week tot twee promoties, terwijl Picnic volstaat met één afprijzing (mandarijnen). Mandarijnen zijn deze week alleen bij Plus NIET in promotie.

     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 46

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Het meest in het oog springend is deze week de duikvlucht van Plus, tot onder het niveau van Picnic en Jumbo, daarmee Albert Heijn achterlatend als formule met het hoogst geprijsde mandje met AGF-hardlopers. Jumbo is overigens de enige formule waar de prijs van het mandje deze week stijgt. De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule komt uit op 16% (een procentje minder dan vorige week).

     

    Aan het promotiefront zien we vooral Lidl gas terugnemen; 'slechts' vier aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten. Maar daarmee is Lidl nog altijd het meest actief. AH, Jumbo en Plus volstaan ieder namelijk met maar twee aanbiedingen en Picnic geeft deze week alleen op mandarijnen 10% korting (waar de afprijzing van Plus overigens nog een stuk verder gaat).

     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 45

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Een wisselend beeld deze week: bij twee formules stijgen de prijzen van de AGF-hardlopers (Picnic en Plus), bij drie formules dalen de prijzen juist (AH, Jumbo en Lidl). Het betekent dat Picnic deze week net wat duurder is dan Jumbo, maar vooral dat Plus de prijs van het AH-mandje dicht nadert (tot op 14 cent). De prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule blijft ten opzichte van vorige week overanderd (17%).

     

    Kijken we naar de promoties, dan zitten we nog volop in het mandarijnenseizoen. Die zijn deze week weer volop in de aanbieding, en wel bij drie (AH, Jumbo en Picnic) van de vijf formules. Verder tellen we bij Lidl weer de meeste promoties (zeven). Bij de andere formules ligt dat aantal beduidend lager. Jumbo, Plus en Pincic hebben ieder twee aanbiedingen binnen de AGF-hardlopers, AH zelfs maar één.

     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 44

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Hoewel de prijzen van de gemeten AGF-hardlopers bij zowel Lidl als Albert Heijn deze week stijgen, loopt de prijsafstand tussen de goedkoopste en duurste formule deze week merkbaar op, van 14% vorige week naar nu 17%. Het Lidl-mandje stijgt namelijk € 0,03 in prijs, dat van AH met € 1,25, waardoor het AH-mandje nu het hoogst geprijsd is. Picnic weet de prijsafstand naar Jumbo verder te vergroten (en die naar Lidl te verkleinen).
     
    Kijken we naar de aanbiedingen, dan zien we het gebruikelijke beeld. Lidl heeft opnieuw de meeste (zes) promoties binnen de 25 populairste AGF-producten. Daarna volgt Plus met vier aanbiedingen, Jumbo en Picnic met ieder twee. AH kiest ervoor om deze week alleen bospeen in promotie te hebben.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 43

     

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Plus en Picnic.

    Met uitzondering van Lidl zoeken de formules elkaar qua prijs nadrukkelijk op deze week. De prijzen van de mandjes met AGF-hardlopers van Albert Heijn, Jumbo, Plus en Picnic liggen namelijk maximaal € 0,47 oftewel 1,34% uit elkaar. Lidl neemt juist nog wat extra afstand, zodat de prijsafstand tussen de goedkoopste (Lidl) en duurste (Plus, ondanks een lagere prijs) formule oploopt van 11% vorige week naar nu 14%.
     
    Lidl is in week 43 ook weer het meest actief met aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten. AH heeft deze week vier promoties, terwijl de andere formules er ieder twee hebben. Opmerkelijk: mandarijnen zijn deze week bij alle gevolgde formules op de een of andere manier in promotie.
     

    Alle AGF-hardlopers zijn deze week beschikbaar bij de gevolgde formules.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.