• Smaeck: nieuw merk voor de flexitariër/vegetariër

    Steeds meer mensen kiezen ervoor om één of meerdere dagen per week geen vlees of vis te eten. Onderzoek in opdracht van Natuur & Milieu (PanelWizard Direct 2016) geeft aan dat 67% van alle Nederlanders inmiddels flexitariër is! Een interessante groeimarkt voor veel voedingsmerken.

    In de supermarkt verschijnen steeds meer vegetarische producten die inspelen op de groeiende trend om geen of minder vlees of vis te eten. Sommige merken kiezen ervoor om simpelweg vlees of vis te vervangen, maar er zijn ook merken die tot het uiterste gaan om nieuwe vegetarische producten te ontwikkelen die intrinsiek vergelijkbaar zijn met de vleesvariant. Zo’n nieuw merk is Smaeck. De ontwikkelaars van Smaeck gingen niet over één nacht ijs en hebben hun krachten gebundeld met sterrenchef Jacob Jan Boerma. Jacob Jan hee met zijn restaurant De Leest in Vaassen drie Michelinsterren en dat hoge smaaken kwaliteitsniveau proef je terug in de producten die Smaeck in samenwerking met Jacob Jan hee ontwikkeld

     

    Michelin zegt over zijn restaurant De Leest: “Kosmopolitische invloeden en inventiviteit zorgen voor een elegant contrast tussen zoete en zure smaken. Juiste cuissons en subtiele productassociaties maken van elke hap een ontdekkingstocht.” De eerste Smaeck-producten zijn Crème Américain Naturel, Crème Martino en Crème Américain Mediterraan. Drie vegetarische spreads op basis van Valess-melkvezels, met een smaak en bite die vergelijkbaar is met Filet Américain. De producten van Smaeck zijn ontwikkeld voor een brede groep consumenten, maar zijn wel 100% vegetarisch, rijk aan ijzer en ook geschikt voor aanstaande moeders.

     

    Inlichtingen: Luiten Vleeswaren, 079 - 343 76 11 | www.smaeckiswatjeproeft.nl

    Nieuw: Koopmans Appeltaart met 25% extra deeg

    Naast de vertrouwde variant Koopmans Appeltaart introduceert Koopmans Appeltaart extra deeg.

    Doordat met deze mix 25% meer deeg kan worden gemaakt, is het uitermate geschikt voor een grotere springvorm, een hogere taart of simpelweg voor meer deeg, wat inspeelt op de consumentenbehoefte. Deze introductie wordt fors in de media ondersteund en is vanaf week 39 leverbaar. Plaatsingsadvies: Naast de reguliere Koopmans Appeltaart. De consumentenadviesprijs bedraagt €1,49.

    Nieuwe cakevarianten van Koopmans

    Koopmans introduceert dit najaar drie nieuwe, toegankelijke cakevarianten: een frisse citroencake, een vanille- & chocolade marmercake en een luchtige Oud-Hollandse speculaascake.

     

    Met deze introducties brengt Koopmans vanaf week 38 weer meer variatie naar het bakschap. Tevens worden de introducties online ondersteund. Plaatsingsadvies: Citroen-, en Marmercake bij Koopmans-cake; Speculaascake bij de Oud-Hollandse cake-range.

     

    Consumentenadviesprijs: Marmer en Speculaas €1,49, Citroen €1,39.

     

    Inlichtingen: Dr. Oetker, 033 – 451 79 00 | www.oetker.nl

    Nieuw: Koopmans Cake Gemak

    Koopmans speelt in op de gemakstrend met het introduceren van Koopmans Cake Gemak.

     

    Deze cakes zijn eenvoudig te bereiden door enkel melk toe te voegen, met een vork te roeren en bakken maar. De verpakking is daarbij tevens de mengkom en bakvorm! Deze kleinere cakes zijn ook ideaal voor kleinere huishoudens. De nieuwe range omvat drie varianten: Cake Gemak met een vleugje citroen, Cake Gemak chocolade en Cake Gemak kruidcake. Koopmans Cake Gemak wordt online ondersteund en is leverbaar vanaf week 38.

     

    Plaatsingsadvies: Bij de andere Koopmans cakes. Consumentenadviesprijs: €1,99.

    NewForrest introduceert: Kwekkeboom Oven Black Angus Croquet

    Als uitbreiding op de succesvolle introductie van Black Angus bitterballen komt NewForrest nu met de Kwekkeboom Oven Black Angus Croquet. Lekker mals, in bouillon gegaard Black Angus rundvlees in de kenmerkende krokante korst van Kwekkeboom Oven Snacks.

    In een handomdraai uit de oven of airfryer. Heerlijk voor tussendoor of op een broodje. Per vier stuks verpakt in een handige stazak. Deze croquet bereid je in een handomdraai uit de oven of airfryer. Knap krokant van Kwekkeboom Oven. Verkrijgbaar vanaf week 40.

     

    Ondersteuning: tv-commercial, radiocommercial, Facebook, Instagram en Youtube.

     

    Inlichtingen: NewForrest, 0343 – 70 01 30 | www.kwekkeboom.nl/oven

    Madhu: honingparels voor in de thee

    De manier waarop we van onze thee genieten gaat veranderen, zo is de overtuiging van BEE & CEE Foods. Want waarom suiker in je thee doen als je ook honingparels kunt gebruiken?

     

    Madhu honingparels zijn de perfecte vervanger van suiker. Enig in zijn soort, heerlijk van smaak en eenvoudig in gebruik. Elke ‘parel’ weegt zeven gram en komt overeen met de zoetkracht van een suikerklontje. De honingparels zijn gevuld met 100% honing en kleven niet. De speciale softgel buitenkant is volledig natuurlijk en heeft geen eigen smaak. De parels smelten bij een temperatuur van 60 graden en lossen volledig op zonder de thee troebel te maken.

     

    De honingparels van Madhu zijn in verschillende consumentenverpakkingen leverbaar. Tevens is er voor de retail een speciaal counterdisplay beschikbaar.

     

    Inlichtingen: BEE & CEE Foods, + 32 342 26 271 | www.madhupearls.com

    Nieuw: Dr. Oetker Verwen Brookies

    Dr. Oetker Verwen Brookies combineert de kwaliteiten van twee klassiekers: het smeuïge van brownies en het brosse van chocolate chip cookies. Met Brookies wordt verder gebouwd aan de Verwen-range.

    Dr. Oetker Verwen Brookies is inclusief een bakvorm. Dr. Oetker Verwen Brookies wordt online ondersteund en is vanaf week 39 beschikbaar. Plaatsingsadvies: Bij de Dr. Oetker Verwen-producten. Consumentenadviesprijs: €2,49

     

    Inlichtingen: Dr. Oetker, 033 – 451 79 00 | www.oetker.nl

    Dr. Oetker Baksoda in hersluitbare verpakking

    Naast de vertrouwde Dr. Oetker Baksoda in zakjes van 5 x 5 gram introduceert Dr. Oetker nu een grootverpakking Baksoda van 400 gram.

     

    Baksoda is een onmisbaar bakingrediënt, wat zorgt voor een luchtig deeg of beslag. Naast bakken met Baksoda kan deze ook voor verschillende huishoudelijke doeleinden worden gebruikt. De grootverpakking Baksoda komt in een praktische hersluitbare verpakking. Tezamen is Dr. Oetker Baksoda een veelzijdig product om het bakschap mee aan te vullen.

     

    Plaatsingsadvies: Bij de baktoevoegingen. Consumentenadviesprijs: €1,89

    Nieuw: Dr. Oetker Glamourmix

    Dr. Oetker brengt weer een nieuwe decoratiemix naar het bakschap: Dr. Oetker Glamourmix.

     

    De mix van zilver, goud en wit gekleurde strooisels in verschillende vormen is zeer feestelijk en elegant. Hiermee zal Dr. Oetker ook de meer volwassen doelgroep aanspreken. De decoratie biedt cross-sell mogelijkheden met o.a. muffins en cupcakes, om het winkelmandje verder te vullen. De Glamourmix zal online worden ondersteund.

     

    Plaatsingsadvies: bij de overige decoraties van Dr. Oetker Consumentenadviesprijs: €1,49

     

    Inlichtingen: Dr. Oetker, 033 – 451 79 00 | www.oetker.nl

    Freshpet: vers gekoelde diervoeding

    Vers gekoelde dierenvoeding van Freshpet – een echte innovatie – is klaar om de diervoedingscategorie te veroveren, te beginnen bij Hoogvliet.

     

    Freshpet, een van oorsprong Amerikaans bedrijf, en een van de snelst groeiende petfood bedrijven ter wereld, heeft voet aan het Europeese vasteland gezet. In samenwerking met Hoogvliet zal de ‘kracht van vers’ voor zowel honden als katten voor opschudding zorgen in het huidige diervoedingsassortiment in supermarkten. Het geheim zit hem in de innovatieve producten en de unieke manier van presenteren.

     

    Sinds afgelopen juni testen een dertigtal pilotwinkels bij Hoogvliet de producten van Freshpet. Het succes in Amerika en sinds twee jaar ook in Engeland bij Tesco en Asda geeft het vertrouwen dat ook het Europees vasteland klaar is voor deze innovatie. Zowel Freshpet als Hoogvliet wil mensen bewust maken van het belang van gezonder en minder bewerkt voedsel voor hun huisdieren. Dit is een groeiende trend in Nederland. Koen Christiaans, general manager Freshpet Europa: “Freshpet startte tien jaar geleden met een doelbewuste missie om de kracht van echt vers voedsel voor honden en katten bekendheid te geven. We zijn er trots op dat we het verschil hebben kunnen maken voor huisdieren en hun baasjes. Freshpet zorgt ervoor dat de shopper weer dierenvoeding gaat kopen in de supermarkt. Dit zorgt voor incrementele groei voor de totale categorie.

     

    Het is Freshpets doel om in heel Europa shoppers naar de diervoedingscategorie van supermarkten terug te halen door een passie voor echt vers voedsel te delen met alle huisdieren en hun baasjes. In 2016 voerden Freshpet en Tesco een pilot uit van het nieuwe concept. Inmiddels zijn er in Engeland meer dan 650 winkels die enormeverkoopsuccessen generen.

    “De zeer hoge herhalingsaankopen zorgen voor een explosie in groei”, aldus Christiaans. Wouter van Kooij, category manager bij Hoogvliet: “Vers in dierenvoeding is een volledig nieuw concept in Nederland. Tijdens een marktonderzoekreis in Engeland heb ik de potentie van het concept gezien. Deze versinnovatie laat zien dat Hoogvliet ook huisdieren mee laat profi teren van gezonde voeding. Dit is nóg een reden om vaker de winkels te bezoeken. Het stelt ons in staat om waarde te bieden door het gemak voor het winkelend publiek van een ‘one-stop-shop’ voor innovatieve kwaliteitsproducten voor huisdieren.

     

    Daarnaast is het een kans voor ons om de categorie echt vooruit te helpen in een geheel nieuwe richting voor de Nederlandse retail.” Freshpet heeft nog veel innovaties klaar staan om nieuwe consumenten met verschillende behoeften en wensen aan te trekken. Bij Hoogvliet omvat het huidige assortiment maaltijden voor zowel honden als katten twaalf items, waaronder voor honden de Chunky Chicken with Turkey & Garden Vegetables en voor katten de Cat Tender Chicken Bites. Freshpet gelooft in de voordelen die vers en gezond voedsel kan bieden en heeft recepten gecreëerd die een gezondere, actievere levensstijl voor honden en katten bevordert.

     

    Inlichtingen: Freshpet, 06 - 20 04 16 17 | www.freshpet.com

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

Registreer
Login
Nog geen abonnement? Bestel hier.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

succes
of registreer.
Nog geen abonnement? Bestel hier.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).