• Productnieuws

    Soja- en hazelnootdrinks van Becel

    Upfield, het nieuwe bedrijf dat voortkomt uit de verkoop van de geelvettendivisie van Unilever,

    komt met een nieuwe introductie: plantaardige drinks van Becel.

    Want waarom koemelk drinken als je ook kunt kiezen voor een plantaardige (‘vegan’) variant? Een verschuiving naar meer plantaardig eten en drinken is beter voor de aarde en ook nog eens goed voor de gezondheid. Daarom introduceert Becel 100% plantaardige drinks in de supermarkt.
    Er zijn vier varianten: Sojadrink, Amandeldrink, Choco-Hazelnootdrink en Vanille-Sojadrink. De drinks zijn een bron van Omega 3 en bevatten minimaal 50% minder suiker dan koemelk en minimaal 30% minder suiker dan vergelijkbare plantaardige drinks.

     

    Natuurlijk zijn ze ook vrij van kunstmatige kleur- en smaakstoff en, dierlijke ingrediënten en lactose. De Becel Soja en Vanille-Soja zijn ook nog eens een bron van eiwit. En alle vier de varianten zijn rijk aan calcium, vitamine D, B2 en B12. Heerlijk voor bij het ontbijt, maar ze zijn ook perferct over je ontbijtgranen, bij je havermout, en als basis voor al je smoothies en ‘no-milk’shakes.
     

    De Becel Sojadrink (€ 2,29) en Becel Amandeldrink (€2,79) zijn vanaf nu vooralsnog alleen te koop bij Jumbo. De Becel Choco-Hazelnootdrink en Soja-Vanilledrink zijn vanaf eind augustus verkrijgbaar voor € 2,79 buiten het koelvak bij de houdbare drinks.

     

    Inlichtingen: Upfield Foods, 010 - 439 49 11 | www.becel.nl

     

    Gerijpt geitenkaasrolletje van Bettine

    Naast de verse geitenkaasschijfj es, de handige verse geitenkaas bolletjes en de smeerbare geitenkaasspreads maakt Bettinehoeve haar assortiment compleet met een gerijpt geitenkaas rolletje. Het nieuwe Bettine geitenkaasje wordt uiteraard gemaakt van verse Nederlandse geitenmelk.
    Het gerijpte Bettine geitenkaasrolletje dankt haar verfijnde smaak aan de aandacht die het krijgt tijdens het kaasmaken en het affi neren in EttenLeur. De zachte binnenkant gaat gehuld in een stevige, hagelwitte korst.

     

    De eetbare korst zorgt voor een licht pittige smaak. De milde smaak met een licht pittig karakter ontstaat tijdens de geduldige rijping – van buiten naar binnen. Stuk voor stuk op traditionele wijze bereid in de kaasmakerij van Bettinehoeve. Dit gerijpte geitenkaasje past uitstekend bij verschillende gerechten. Heerlijk in een salade, op ’n broodje, bij warme gerechten en bij uitstek geschikt op een borrelplank met een goed glas wijn of speciaalbier.
     
    Bettine gerijpte geitenkaas van 200 gram is verkrijgbaar bij 480 fi lialen van Albert Heijn en bij de meeste Dirk-supermarkten. En na week 29 bij Coop, Nettorama, Plus en groothandel Makro.

     

    Inlichtingen: Bettinehoeve, 076 - 502 22 47 | www.bettine.nl

    Nieuw: Alpro Kers en Alpro Mango

    Alpro komt met nieuwe plantaardige variaties op yoghurt met meer fruit in de smaken Kers en Mango. Het beste van blozende kersen en sappige mango’s, zonder toegevoegde suikers.

    Meer sappig en rijp fruit geeft deze nieuwe plantaardige variaties op yoghurt een volle fruitsmaak. Ze bevatten alleen van nature aanwezige suikers uit sappige mango’s of rijpe kersen; suiker of kunstmatige zoetstof en toevoegen is dus niet meer nodig! Bovendien zijn Alpro Kers en Mango met meer Fruit 100% plantaardig en daarom goed voor consument en planeet. Alpro Kers en Mango met meer Fruit zijn lekker als tussendoortje, zo uit de pot of als toetje na de maaltijd. Alpro Meer Fruit, zonder toegevoegde suikers is verkrijgbaar bij Albert Heijn, Jumbo, Hoogvliet, Deen, Poeisz en Plus.

     

    Inlichtingen: Alpro, 076 - 596 70 70 | www.alpro.com

     

    Nieuw: Apetina Paneer

    Ruim een derde van de Nederlanders (35%) eet minimaal één keer per week een vegetarische maaltijd, blijkt uit de Vegamonitor van Natuur & Milieu. Door de opmars van de flexitariër groeit de vraag naar eiwitrijke vleesvervangers. Daarom brengt Arla Foods met Apetina de van oorsprong Indiase kaas paneer naar de Nederlandse supermarkt. Paneer is een kaas met een hoog eiwit- en laag zoutgehalte. Daarmee is Apetina Paneer een ideaal alternatief voor vlees in bijvoorbeeld Indiase curry’s. Paneer, gemaakt van koemelk, wordt veel in India gegeten.

     

    Het woord ‘paneer’ is afgeleid van het woord ‘panir’ en betekent kaas. De kaas smelt niet als je hem verwarmt, dit maakt van paneer een geschikte vleesvervanger in de warme maaltijd. Apetina Paneer bevat geen dierlijk stremsel waardoor de kaas ook voor vegetariërs geschikt is. Paneer neemt de kruiden in een curry op, waardoor de kaas zich aanpast aan het gerecht. Dankzij de subtiele en milde smaak kun je de kaas op diverse manieren gebruiken. Gebakken heeft paneer de stevige structuur van kip. Bij koud gebruik lijkt de kaas qua structuur op cottage cheese. Bekende gerechten met paneer zijn onder meer Palak Paneer, Saag Paneer en Paneer Tikka Masala.

     

    Apetina Paneer is verkrijgbaar, bij Jumbo en Albert Heijn en binnenkort bij diverse andere supermarkten. De adviesverkoopprijs bedraagt € 2,69.

     

    Inlichtingen: Arla Foods, 033 - 247 62 22 | www.apetina.com

    Zomerse borrel met Alvalle Gazpacho

    Gazpacho, de gekoelde drank op basis van tomaten, is met name in Spanje buitengewoon populair als verfrissend onderdeel van een warme zomeravond. Om die Mediterrane sferen nu ook voor iedere Nederlander bereikbaar te maken, ligt Alvalle in het versschap in de supermarkt en is het verkrijgbaar bij verschillende horecagelegenheden.

     

    Het product is geschikt voor vegetariërs en mensen met een glutenallergie. Het merk Alvalle, onderdeel van PepsiCo Future Brands, wint intussen ook in ons land terrein als verrassende, stijlvol geserveerde toevoeging aan de vertrouwde, traditionele borrelplank. De exacte herkomst van gazpacho is nog altijd onbekend, maar dat het groot is geworden in Zuid-Spanje is een feit. Dit is dan ook de thuisbasis van Alvalle, het meest verkochte gazpacho-merk van Spanje.

     

    Alvalle haalt alle afzonderlijke verse ingrediënten voor de drank uit de directe omtrek van het dorpje Murcia, waar ook de Alvallefabriek staat. Dat het merk het dicht bij huis zoekt is een belangrijk wapenfeit, want alle versproducten die ze voor de gazpacho gebruikt, worden lokaal geoogst. Alvalle

     

    Gazpacho is in kartonnen literverpakking al verkrijgbaar bij Albert Heijn, Jumbo en Plus met een consumentenadviesprijs van € 3,99. In een glazen flesje van 200 ml. Ook is Alvalle Gazpacho verkrijgbaar bij diverse horecazaken (via Bickery).

     

    Inlichtingen: PepsiCo, 030 – 247 38 11 | www.alvalle.com

    Smaakbattle levert nieuwe Fanta-variant op: zero peach apricot

    Het was de afgelopen maanden een spannende strijd tussen twee Fanta-smaken, maar inmiddels is de uitslag bekend. Fanta zero peach apricot is dé grote winnaar van de Fanta Battle-of-the-Flavours-campagne.

     

    Twee bekende YouTubers vertegenwoordigden vanaf mei ieder een andere Fanta-smaak. De ene battlede voor Fanta zero blood orange en de ander voor voor Fanta zero peach apricot. Gelukkig waren de YouTubers niet alleen, want Fanta-fans mengden zich ook in de strijd. Het publiek kon haar stem de afgelopen maanden zowel online (Instagram) als offine (sampling) uitbrengen. Tijdens de campagneperiode konden de twee smaken door het hele land geproefd worden. Er zijn ruim 90.000 samples uitgedeeld op meer dan 15 plekken in Nederland. Na het proeven kon er direct gestemd worden. Onder het motto ‘make recycling fun’ konden deelnemers stemmen door het lege blikje in de afvalbak van de favoriete smaak te gooien.

     

    Tim Geelen, brand manager Fanta in Nederland: “Fanta staat voor creativiteit en fun, en in onze campagnes zetten we de Fanta-fans centraal. In 2016 riepen we jong design talent op het nieuwe Fantalabel te ontwerpen, in 2017 gaven we een team van influencers een zomer lang de leiding over het merk en dit jaar was het aan de fans zelf om te bepalen welke nieuwe Fanta-flavour er op de markt komt. Dat de Fanta achterban heel betrokken is, blijkt uit de grote hoeveelheid reacties en interacties die deze campagne heeft opgeleverd. En dat de nieuwe smaak straks echt in productie gaat, is voor ons dé manier om relevant te blijven voor de doelgroep.” De winnende smaak is vanaf week 39 verkrijgbaar in supermarkten.

     

    Inlichtingen: Coca-Cola, 010 - 245 54 00 | www.cocacolanederland.nl

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

Registreer
Login
Nog geen abonnement? Bestel hier.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

succes
of registreer.
Nog geen abonnement? Bestel hier.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

succes
of login.
Nog geen abonnement? Bestel hier.