• AGF Monitor week 15

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Jumbo heeft de twijfelachtige eer om het hoogst geprijsde mandje met AGF-hardlopers te hebben na één week weer overgedaan aan Picnic. Daarmee is Jumbo deze week de enige formule waar de prijs van het mandje daalt. Bij alle overige formules stijgen de prijzen van de AGF-mandjes in meer of mindere mate.

     

    Als gevolg van deze prijsbewegingen kruipen alle mandjes - met uitzondering van het Dirk-mandje - behoorlijk naar elkaar toe. De gemiddelde prijs van de mandjes met populaire AGF-producten stijgt deze week met € 0,46 oftewel 1,2%. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje blijft evenwel stabiel op 13%.

     

    Qua promoties is het binnen de 25 meest gekochte AGF-producten in de aanloop naar Pasen vrij rustig. Zo telden de prijsmeters bij Lidl slechts één aanbieding: bospeen. Albert Heijn heeft vijf promoties. Jumbo, Plus en Dirk hebben er ieder vier. Picnic heeft er deze week drie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • FOODPERSONALITY

    Actuele ontwikkelingen in de foodsector

  • AGF Monitor week 14

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Al maandenlang heeft Picnic het hoogst geprijsde mandje met AGF-hardlopers van de formules die we in de AGF Monitor volgen. Deze week gaat die 'eer' echter naar Jumbo, want ondanks dat Picnic de prijs van het mandje ten opzichte van vorige week nog met drie cent opkrikt, gaat Jumbo daar met € 0,51 overheen waardoor de prijs van het Jumbo-mandje nu ook ruim boven de € 40,- uitkomt. Ten opzichte van vorige week stijgt het Jumbo-mandje dan ook met 2,5%.
     
    Het is ook niet zo dat de prijzen van de meest gekochte AGF-producten over de hele linie stijgen, want tegenover de stijgers (Jumbo, Picnic en Dirk) staan ook dalers (Lidl, Albert Heijn en Plus). De gemiddelde prijs van de mandjes daalt deze week per saldo met 0,2%. De prijsafstand tussen het hoogst (Jumbo) en laagst (Dirk) geprijsde mandje daalt deze week van 14% naar 13%.
     
    Albert Heijn neemt deze week het voortouw als het gaat om promoties binnen de 25 meest gekochte AGF-producten. Pricing Experts telde er zeven bij de marktleider. Plus volgt met vijf aanbiedingen, terwijl Lidl en Jumbo er ieder vier hebben. Dirk heeft deze week drie afprijzen en Picnic twee.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 13

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Het Jumbo-mandje is deze week het enige mandje met AGF-hardlopers dat in prijs daalt. Daarmee heeft Jumbo overigens nog steeds het op één na hoogst geprijsde mandje, maar toch. Albert Heijn en Lidl stijgen het hardst in prijs, waarmee Lidl het gat naar Dirk aanzienlijk vergroot. Pricing Experts wees er afgelopen week op dat Dirk al acht maanden de goedkoopste is in AGF.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met meest gekochte AGF-producten stijgt deze week behoorlijk, van € 37,61 (week 12) naar € 38,14. Dat komt neer op een stijging van 1,4%. De prijsafstand tussen het hoogst (Picnic) en laagst (Dirk) geprijsde mandje stijgt ten opzichte van vorige week met een procentje naar 14%.

     

    Plus is deze week de formule met de meeste promoties binnen de 25 populairste AGF-producten. De prijsmeters telden namelijk vijf aanbiedingen. AH en Dirk volgen met ieder vier promoties, Lidl heeft er drie. Jumbo heeft maar één promotie (mandarijnen), terwijl Picnic het deze week zonder afprijzingen doet.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 12

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Van het op één na voordeligste mandje naar het op twee na hoogst geprijsde mandje in één week. Die beweging maakt het mandje met AGF-hardlopers van Plus deze week.  Verder zien we zowel de bovenkant als de onderkant van het prijsspectrum iets uit elkaar bewegen waardoor ook de prijsafstand tussen die uitersten weer een procentje toeneemt, van 12% (week 11) naar 13%.

     

    Na een aantal weken waarin de mandjes met de meest gekochte AGF-producten in prijs daalden, zien we deze week een stijging van de gemiddelde prijs van de mandjes. Die stijgt namelijk met € 0,52 oftewel 1,4%.

     

    Evenals vorige week gaan Albert Heijn en Lidl gelijk op als het gaat om het aantal promoties binnen de 25 gemeten AGF-producten. Beide formules hebben deze week zes aanbiedingen. Dirk volgt op de voet met vijf afprijzingen, terwijl Plus, Jumbo en Picnic het rustiger aandoen met resp. drie, twee en één promotie (weer avocado's).  

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 11

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Aardig wat dynamiek in de prijzen van de meest verkochte AGF-producten bij de verschillende supermarkten deze week. Zo zien we het Lidl-mandje met € 2,02 oftewel 5,8% in prijs stijgen, terwijl het Plus-mandje juist met € 1,81 oftewel 4,8% in prijs daalt.

     

    Per saldo daalt de gemiddelde prijs van de mandjes deze week licht, van € 37,15 naar € 37,09, wat neerkomt op een daling van 0,2%. Doordat het hoogst geprijsde mandje (Picnic) in prijs daalt en het laagst geprijsde mandje (Dirk) in prijs stijgt, daalt de prijsafstand tussen deze twee uitersten nu aanzienlijk, van 16% (week 10) naar 12%.

     

    Plus heeft deze week de meeste promoties binnen de gemeten AGF-hardlopers: acht. En dndanks de flink hogere prijs van het Lidl-mandje heeft de discounter - samen met Albert Heijn - deze week toch redelijk wat promoties: ieder zes. De overige formules doen het zuiniger aan: zo heeft Jumbo heeft drie afprijzingen en Picnic en Dirk ieder twee.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 10

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Met uitzondering van het mandje van Albert Heijn - dat deze week € 0,34 oftewel 0,9% in prijs steeg - dalen de mandjes met AGF-hardlopers over een breed front in prijs. Ondanks de hoge inflatie en de verwachting dat de voedselprijzen mede als gevolg van de oorlog in Oekraïne zullen stijgen, zien we de prijzen van de mandjes met de meest gekochte AGF-producten in de afgelopen weken per saldo dalen.

     

    Zo lag de gemiddelde prijs van de mandjes in week 7 nog op € 38,87, terwijl die prijs deze week op € 37,15 ligt. Ten opzichte van vorige week daalt de gemiddelde prijs van de mandjes met € 0,38 ofwel een procent. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje ligt op 16%, wat een procentje lager is dan vorige week.

     

    Lidl heeft deze week weer eens de meeste promoties binnen de 25 populairste AGF-producten: zeven. Albert Heijn volgt op de voet met zes afprijzingen. Daarna volgt Plus met vier aanbiedingen, Dirk en Picnic ieder twee en Jumbo één (mandarijnen).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 9

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Alleen de mandjes met AGF-hardlopers van Plus en Picnic stijgen deze week in prijs, bij de overige formules bewegen de prijzen van de mandjes de andere kant op. Het Picnic-mandje komt daarmee weer boven de € 40,- uit, terwijl het Plus-mandje het sterkst in prijs stijgt (+0,9%), waarmee het overigens nog wel onder de prijs van het Jumbo-mandje blijft.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest gekochte AGF-producten ligt deze week op € 37,53 en dat is € 0,56 oftewel 1,5% lager dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje loopt deze week weer op, van 14% (week 8) naar 17%.

     

    De prijsmeters telden bij Albert Heijn deze week acht promoties binnen de gemeten 25 AGF-producten. Bij de andere formules ligt het aantal aanbiedingen een stuk lager: vier bij Lidl, drie bij Jumbo (waarvan er twee tot 1 maart liepen), twee bij Plus, twee bij Dirk en één bij Picnic.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 8

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Van de gevolgde mandjes met AGF-hardlopers daalt het Plus-mandje het meest in prijs, en wel met € 0,66 oftewel 1,7% naar € 38,37. Daarmee nadert Plus - weliswaar met enige afstand - het Lidl-mandje, dat deze week eveneens daalt. De mandjes van Albert Heijn, Jumbo en Dirk bewegen in tegengestelde richting, al blijft het Dirk-mandje ruimschoots het laagst geprijsd.

     

    Door alle prijsbewegingen daalt de prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje deze week verder, van 16% (week 7) naar 14%. De prijs van het Picnic-mandje daalt voor het eerst sinds weken weer eens onder de € 40,-. De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest gekochte AGF-producten komt deze week uit op € 38,08 en dat één cent lager dan vorige week.

     

    Deze week is Lidl het meest actief binnen de gemeten populairste AGF-producten; de prijsmeters telden zeven zeven promoties. Daarna volgt AH met vier aanbiedingen, Plus en Dirk hebben er ieder drie, Jumbo twee en Picnic één (opnieuw avocado).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 7

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Aardig wat beweging in de mandjes met de populairste AGF-producten, zowel naar boven als naar beneden. Per saldo wordt de prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje echter kleiner. Die daalt namelijk van 20% (week 6) naar 16. Want het Picnic-mandje daalt 1,2% in prijs, terwijl het Dirk-mandje 2,7% in prijs stijgt (maar daarmee nog ruim onder alle overige mandjes blijft).

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met AGF-hardlopers ligt deze week op € 38,09 en dat is € 0,57 oftewel 1,5% hoger dan vorige week. Met name bij Albert Heijn en Plus zijn de mandjes deze week relatief sterk in prijs gestegen.

     

    Ondanks de gestegen prijs van het mandje heeft AH deze week de meeste promoties binnen de 25 meest gekochte AGF-producten. Het zijn er zeven. Lidl volgt op de voet met zes afprijzingen, terwijl de overige formules het rustiger aandoen. Zo heeft Dirk vier promoties, Jumbo twee en Plus en Picnic ieder één.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 6

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Uiteraard zal het toeval zijn, maar de mandjes met AGF-hardlopers van Albert Heijn en Lidl hebben deze week exact dezelfde prijs. Daar ligt in het geval van AH een prijsdaling aan ten grondslag, in het geval van Lidl gaat het om prijsstijging. De gemiddelde prijs van de mandjes komt deze week uit op € 37,52. Dat is een procent hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje is deze week 20% (week 5: 23%).
     
    Bij AH tellen de prijsmeters deze de meeste promoties: zeven. Dirk is daarna het meest actief met vijf aanbiedingen, dan volgt Lidl met vier en dan Jumbo en Plus met ieder drie. Picnic heeft deze week geen aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 5

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De meest in het oog springende prijsbeweging in de mandjes met veel gekochte AGF-producten zien we opnieuw bij Plus, maar dan nu in opwaartse richting. Het 'actiegeweld' van vorige week is weer tot bedaren gekomen en daarmee veert de prijs van het Plus-mandje ook weer op. Intussen blijft de prijs van het Dirk-mandje gestaag dalen. Mede daardoor stijgt de prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje deze week naar 23% (21% in week 4).

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met AGF-hardlopers komt deze week uit op € 37,15, wat 0,3% lager is dan vorige week. Daarmee blijft de verwachte prijsstijging als gevolg van de hoge inflatie (7,6% in januari volgens het CBS, met name veroorzaakt door stijgende prijzen van energie en voedsel) vooralsnog uit.

     

    Kijken we naar de promoties dan zien we dat Lidl het heft weer in handen neemt. Tien promoties tellen de prijsmeters bij de discounter. Albert Heijn en Dirk volgen met ieder zes aanbiedingen, Jumbo en Plus hebben er ieder vier en Picnic hout het bij twee afprijzingen. Witte pitloze druiven zijn deze week bij vier van de zes formules in promotie.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 4

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De meest opvallende prijsbeweging zien we deze week bij Plus. Het Plus-mandje met AGF-hardlopers beweegt in één ruk van de bovenkant van het prijsspectrum naar de directe omgeving van het Lidl-mandje. De prijsdaling van € 3,71 oftewel 9,4% ten opzichte van vorige week is ronduit fors. De beweging gaat gepaard met een voor Plus ongewoon hoog aantal promoties (zie hieronder).

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met de meest populaire AGF-producten komt deze week uit op € 37,25, wat 2,2% lager is dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje komt deze week uit op 21% (week 3 19%).

     

    Bij Plus telden de prijsmeters deze week maar liefst acht promoties, al weet Lidl dat aantal nog te overtreffen met tien aanbiedingen. Albert Heijn volgt met zes promoties, Dirk heeft er vier, Jumbo drie en Picnic twee.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 3

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Het wordt druk aan de bovenkant van het prijsspectrum van de AGF Monitor. De mandjes van vier formules hebben zich daar al binnen een kleine bandbreedte genesteld en daarheen lijkt nu ook het Lidl-mandje naartoe te bewegen. Dirk neemt deze week juist nog wat meer afstand.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes komt deze week uit op € 38,10, wat wel weer iets lager is (-0,5%) dan de € 38,29 van vorige week. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst geprijsde mandje (Picnic) stijgt van 17% (week 2) naar nu 19%.

     

    Dirk neemt deze week ook het voortouw als het gaat om promoties. Zeven hebben de prijsmeters er bij Dirk geteld. Albert Heijn volgt met vijf. Lidl, Jumbo en Plus hebben ieder drie aanbiedingen binnen het gemeten mandje en Picnic blijft alleen de avocado’s afprijzen.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 2

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Ook in de AGF Monitor begint de inflatie merkbaar te worden: twee (Picnic en Jumbo) van de zes mandjes doorbreken deze week voor het eerst de grens van € 40,-.  Over de hele linie bewegen de prijzen naar boven. De gemiddelde prijs van de mandjes komt daardoor uit op € 38,29, wat € 1,11 oftewel 3% hoger is dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje neemt evenwel iets af, van 19% (week 1) naar 17% nu.

     

    In termen van promoties is Albert Heijn met 10 aanbiedingen veruit het meest actief binnen de gemeten 25 AGF-hardlopers. Lidl volgt op geruime afstand met vier promoties, terwijl Dirk en Plus er ieder drie hebben. Jumbo heeft deze week twee afprijzingen en bij Picnic is nog die ene promotie met avocado's gaande.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 1

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Albert Heijn trapt het nieuw jaar af met een flinke prijsverlaging van het mandje met de meest verkochte AGF-producten. Ten opzichte van week 52 daalt de prijs van het AH-mandje met € 2,17 oftewel 5,6%. Een omgekeerde beweging maakt het mandje van Plus, dat juist sterk in prijs stijgt, en wel met maar liefst € 4,06 oftewel 11,2%.

     

    Door alle prijsbewegingen stijgt de gemiddelde prijs van de mandjes deze week naar € 37,18, wat 1,8% (0,66) hoger is dan vorige week. Overigens is niet alleen het AH-mandje lager geprijsd, want ook het Jumbo-mandje is in de eerste week van het nieuwe jaar gekoper, al scheelt het maar zes cent. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje is deze week 19%.

     

    Bij AH tellen de prijsmeters deze week de meeste aanbiedingen: zeven. Lidl volgt met zes promoties, dan komt Dirk met vijf, Jumbo met drie, Plus met twee en Picnic met één (10% korting op eetrijpe avocado's).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 51

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    In de aanloop naar Kerst hebben een aantal formules besloten het even wat anders te doen. Zo heeft Albert Heijn besloten om de prijs van het mandje met AGF-hardlopers met € 4,39 te verhogen ten opzichte van vorige week. Dat komt neer op een prijsverhoging van 12,6%. Daarmee passeert AH in één Picnic aan de bovenkant van het prijsspectrum.

     

    Maar ook Dirk, dat de afgelopen maanden steevast het laagst geprijsde mandje had, gooit deze week de prijzen van de populairste AGF-producten flink omhoog: van € 32,09 (week 50) naar € 35,03. Dat komt neer op een prijsstijging van 9,2%, waarmee Lidl deze week het laagst geprijsde mandje heeft.

     

    Zijn er ook formules die de prijzen juist in deze week verlagen? Jawel lagere prijzen voor de mandjes met de meest gekochte AGF-producten werden genoteerd bij Lidl en bij Plus. De gemiddelde prijs van de mandjes is door alle prijsbewegingen van deze week gestegen naar € 36,94, wat 3,4% hoger is dan vorige week.

     

    Kijken we naar de promoties, dan zien we een ongebruikelijk beeld. Zo hebben Picnic en Dirk helemaal geen aanbiedingen binnen het vaste mandje en heeft AH er slechts één. Bij Lidl tellen de prijsmeters zeven promoties, bij Plus drie en bij Jumbo één.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 50

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    Nadat Plus vorige week een succesvolle aanval deed op de prijs van het Lidl-mandje, is het deze week de beurt aan Albert Heijn. En hoewel AH er niet in slaagt om onder de prijs van het Lidl-mandje te duiken, komt de marktleider met hetzelfde mandje met AGF-hardlopers toch aardig in de richting.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met meest gekochte AGF-producten ligt deze week op € 35,71 en dat vijf cent hoger (0,14%) dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje is deze week 20% (vorige week 17%).

     

    Dirk meldt zich deze aan het actiefront met zeven promoties. Daarmee heeft het net zoveel aanbiedingen binnen de 25 populairste AGF-producten als AH. Lidl volgt vlak daarna met zes promoties. Bij Jumbo telden de prijsmeers drie aanbiedingen evenals bij Plus. Picnic heeft deze week één afprijzing.

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

  • AGF Monitor week 49

    De prijzen en de prijsontwikkeling van de 25 hardlopers in AGF bij Albert Heijn, Jumbo, Lidl,

    Plus, Picnic en Dirk.

    De grootste prijsstijging zien we deze week bij Lidl, de grootste prijsdaling bij Plus. Het gevolg? De prijs van het Plus-mandje is nu lager dan de prijs van het Lidl-mandje! Dat is een situatie die we niet vaak zien in deze metingen van de meest gekochte AGF-producten. Het Lidl-mandje stijgt ten opzichte van vorige week met meer dan 9% in prijs.

     

    De gemiddelde prijs van de mandjes met AGF-hardlopers komt deze week uit op € 35,66 en dat is € 0,64 oftewel 1,8% hoger dan vorige week. De prijsafstand tussen het laagst (Dirk) en hoogst (Picnic) geprijsde mandje is deze week 17% (vorige week 23%).

     

    Albert Heijn is binnen de 25 populairste AGF-producten weer het meest actief met promoties. De prijsmeters tellen er deze week zeven. Plus volgt met vijf aanbiedingen, Jumbo heeft er vier, Dirk en Lidl hebben er ieder drie en Picnic één (10% korting op avocado's).

    Disclaimer: Deze informatie wordt wekelijks met de grootste zorg samengesteld. Toch kan het voorkomen dat er afwijkende prijzen en/of promoties worden waargenomen. Pricing Experts en FoodPersonality aanvaarden hiervoor geen verantwoordelijkheid.

     

    Over Pricing Experts

    PricingExperts uit Amersfoort is een gerenommeerd bureau dat sinds 2007 o.a. prijsmetingen verzorgt voor grote retailers en fabrikanten. Zo worden onder meer tweemaal per week meer dan 200 AGF-artikelen gemeten bij de grootste retailers inclusief Picnic, met (waar relevant) gewicht, land van herkomst en geldende promoties. Belangstellenden kunnen op flexibele basis hun eigen gewenste producten hieruit gerapporteerd krijgen van elke gewenste retailer.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

Registreer
Login
Nog geen abonnement? Bestel hier.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

succes
of registreer.
Nog geen abonnement? Bestel hier.

FP+ is alleen toegankelijk voor abonnees. Registreer met uw e-mailadres en uw abonneenummer om toegang te krijgen. U vindt uw abonneenummer op het adreslabel van het magazine (of stuur een mail naar vakblad@foodpersonality.nl).

succes
of login.
Nog geen abonnement? Bestel hier.
https://cdn.jsdelivr.net/npm/jquery@3.4.1/dist/jquery.min.js